;
coinex

نگاهی به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 8 پلاس

از زمان آغاز سال جاری میلادی، گوشی‌های هوشمند متنوعی توسط شرکت‌های مختلف معرقی شده‌اند. در طول این مدت شایعات بسیاری درباره گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ منتشر شده است. امشب بالاخره شرکت سامسونگ به تمامی شایعات خاتمه داد و پس از مدت‌ها انتظار دو پرچمدار جدید خود را به صورت رسمی معرفی کرد. اکنون قصد داریم که نگاهی به این دو گوشی هوشمند داشته باشیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

انتظار می‌رفت که شرکت سامسونگ در طول کنگره جهانی موبایل 2017 از پرچمدارهای خود رونمایی کند؛ اما غول تکنولوژی ترجیح داد که رویداد جداگانه‌ای را برای معرفی این دو برگزار کند. تولیدکنندگان بزرگ دیگری مانند ال جی و هواوی در طول MWC 2017، پرچمدارهای جدید خود را به نمایش گذاشتند و اکنون نوبت سامسونگ برای نشان دادن قدرت خود است. در ادامه نگاهی نزدیک به دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ خواهیم انداخت.

طراحی

به نظر می‌رسد که امسال شرکت سامسونگ شکل پرچمدار خود را تغییر داده است. این شرکت در طول چند سال اخیر، طراحی گوشی‌های هوشمند خود را در چهارچوب خاصی انجام داده است؛ اما امسال تغییرات عمده زیادی در طراحی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس داده است. از جمله ویژگی‌های ظاهری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس می‌توان به صفحه نمایش گسترده، بدون حاشیه و منحنی زیبای آن اشاره کرد.

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

در ادامه نگاه دقیق‌تری به صفحه نمایش این دو پرچمدار خواهیم انداخت، اکنون بهتر است که به بررسی جزئیات ظاهری آن بپردازیم. قبلا در رسانه‌های اعلام شده بود که سامسونگ در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دکمه فیزیکی هوم را در بخش جلویی حذف خواهد کرد، این شرکت تنوع جدیدی را در طراحی پرچمدارهای امسال خود به خرج داده و دکمه فیزیکی هوم را در بخش جلویی حذف کرده است.

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

همانطور که انتظار می‌رفت گلکسی اس 8 سامسونگ دارای منحنی‌های صاف است و پانل براق شیشه‌ی آن بیشتر از هرچیزی جلب توجه می‌کند. غول تکنولوژی هنوز جک هدفون را از بدنه اصلی جدا نکرده و دقیقا همانند گلکسی نوت 7 دارای پورت USB از نوع C است. سنسور اسکنر عنبیه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گلکسی نوت 7 بود، این ویژگی در پرچمدار جدید از بین نرفته، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده است. البته لازم به ذکر است که جایگاه آن تغییر یافته است.

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

مقایسه گلکسی اس 8 با گلکسی اس 8 پلاس چیزی جز ایده‌های جالب سامسونگ را نشان نمی‌دهد. آنطور که پیدا است تفاوت عمده‎‌ای در اندازه صفحه نمایش این دو وجود دارد. اگر شما از طرفداران برند سامسونگ هستید باید اعلام کنم که سامسونگ دو گزینه 5.8 اینچ و 6.2 اینچ را ارائه داده است. همچنین گزینه‌های انتخاب رنگ شامل مشکی، خاکستری، ارغوانی، نقره‌ای، آبی و طلایی یا گولد است که همه آن‌ها در بازار جهانی وجود خواهند داشت.

صفحه نمایش

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

سامسونگ در گلکسی اس 8 صفحه نماش فوق بلندی را ارائه داده که به دلیل حذف دکمه فیزیکی و تغییر مکان دکمه‌های ناوبری است. اگرچه این دستگاه فاقد قاب نیست؛ اما تجربه بی‌نظیری را به کاربر در زمان کار خواهد داد. پانل صفحه نمایش AMOLED منحنی مانند پانل‌های قدیمی نیست که تاکنون دیده‌اید. هردو گوشی نام برده شده وضوح 2960 در 1440 پیکسل را دارند و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

احتمالا بزرگترین چالش این صفحه نمایش عجیب و غریب، دسترسی به تمام نقاط آن است. البته سامسونگ مانند همیشه فکر تمامی جزئیات را می‌کند، مجموعه اعلان‌های این دستگاه به نحوی طراحی شده که دارای پتانسیل خاص خود است.

رابط کاربری

بهترین مزیت و ویژگی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 سامسونگ وجود دستیار هوشمند بیکسبی است. این دستیار هوشمند مدتی پیش توسط سامسونگ معرفی شد و اعلام شد که در پرچمدارهای جدید حضور خواهد داشت. شرکت سامسونگ دکمه فیزیکی اختصاصی را در بخش طرفین دستگاه برای فراخوانی این دستیار هوشمند تعبیه کرده است. با این وجود کاربران هر لحظه به این دستیار دسترسی خواهند داشت.

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

در پرچمدارهای جدید سامسونگ پتانسیل کافی برای عملکرد فوق العاده خوب در بازار جهانی وجود دارد، به نظر می‌رسد که اولین اولویت سامسونگ سرمایه گذاری برای حفط بیکسبی است. ظاهرا غول تکنولوژی کره‌ای زمان زیادی را هم برای دستیار هوشمند بیکسبی گذاشته است. حال بهتر است که قدری درباره مشخصات سخت افزاری این دو پرچمدار صحبت کنیم. گلکسی سا 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ هردو دارای تراشه 10nm، رم  گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هستند. لازم به ذکر است که حافظه ذخیره سازی هردو مدل از طریق کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا است.

دوربین

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

سامسونگ دوربین خود را در پرچمدارهای 2017 به صورت کلی ارتقا داده است. هردو گوشی هوشمند موجود دارای همان سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.7 دوگانه هستند که در گلکسی اس 7 وجود داشت. گفته شده که دوربین‌های سامسونگ در سال گذشته مراحل طولانی و سختی را پشت سر گذاشته‌اند و این شرکت تصمیم بر این گرفت که برای صرفه جویی در زمان روی پیشرفت پردازش تصاویر کار کند. گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی باکیفت هستند.

باتری

سامسونگ در سال گذشته برای گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج باتری‌های 3000 و 3500 میلی آمپر بر ساعت را ارائه داده بود. ظرفیت باتری در پرچمدارهای امسال تغییری نداشته و با همان میزان قبلی در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ وجود دارد.

سامسونگ اکنون جدیدترین پرچمدار اندرویدی خود را برای عرضه به بازار آماده کرده است. این دو گوشی هوشمند قرار است در هفته‌های آینده قدرت خود را در بازار جهانی موبایل نشان دهند. حال باید منتظر عرضه جهانی این دستگاه باشیم.

برای مشاهده تمامی اخبار و اطلاعات گوشی گلکسی  S8 وگلکسی S8 پلاس بر روی لینک‌های پایین کلیک کنید:

پوشش خبری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر