;
coinex

بررسی نسل جدید رنو مگان مدل سال 2017 میلادی

رنو مگان 2017 رنو مگان (Renault Megane) یک خودروی سدان خانوادگی سایز کوچک بوده که از سال 1995 میلادی تا کنون در خط  تولید شرکت خودروسازی فرانسوی رنو قرار دارد. نسل دوم این خودرو با نام مگان 2 (Megane II) از سال 2002 در خط تولید شرکت رنو قرار داشته که توانست به بازار ایران نیز راه پیدا نماید.

تاریخچه رنو مگان

همانطور که پیشتر اشاره شد رنو مگان تا بحال در چهار نسل مختلف تولید و روانه بازار شده است. نسل اول این خودرو در سال 1995 معرفی شد و تا سال 2002 میلادی نیز در خط تولید قرار داشت. این خودرو به نمونه‌ای نسبتا موفق تبدیل و در کشورهایی نظیر ترکیه، آرژانتین، کلمبیا و اندونزی نیز مونتاژ گردید.

نسل دوم رنو مگان در سال 2002 میلادی به بازار عرضه شد و تا سال 2009 نیز تولید آن ادامه داشت. این خودرو در سال 2003 میلادی با گذر از رقبایی مانند مزدا 6 و سیتروئن C3 عنوان بهترین خودروی سال 2003 را از آن خود نمود. این خودرو در همان سال‌ها به بازار ایران راه یافت و با وجود قیمت بالا نسبت به بازارهای جهانی، به خودرویی محبوب تبدیل شد.

نسل سوم این خودرو در سال 2008 میلادی رونمایی و در سال 2009 به بازارهای جهانی ارائه شد. این نسل از رنو مگان که تا سال 2016 میلادی در خط تولید قرار داشت، هماهنگی ظاهری نسبی با سایر تولیدات شرکت رنو داشت و در دو گونه پنج در استیشن با نام Sport Tourer، پنج در هاچ بک (Hatchback) و کوپه تولید شد.

آخرین نسل رنو مگان نیز در سال 2015 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به معرض نمایش عمومی درآمد و تولید آن از ابتدای سال 2016 میلادی آغاز شد. با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی نسل چهارم رنو مگان بپردازیم.

رنو مگان نسل چهارم مدل سال 2017 میلادی

رنو مگان نسل جدید یک خودروی کوچک خانوادگی بوده که رقبایی مانند فورد فوکاس (Ford Focus)، پژو 308 و فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) را پیش رو دارد. این خودرو از پلت فرم یکسانی با مدل شاسی بلند کاجار (Kadjar) سود می‌برد.

از نکات قوت این خودرو می‌توان به طراحی خارجی زیبا و هوشمندانه، کابین زیبا و ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت مناسب و موتورهای دیزل با مصرف پایین اشاره کرد. نقاط ضعف این خودرو نیز نکاتی مانند عملکرد نامناسب گیربکس دو کلاچه، کاهش فضای بار نسبت به نسل‌های قبلی را در بر می‌گیرد. این خودرو با قیمت پایه‌ای در حدود 22.000 دلار (معادل 82.5 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در روز نگارش) به مشتریان ارائه می‌گردد.

تیپ‌های مختلف رنو مگان مدل 2017

این خودرو برای سال 2017 میلادی در شش تیپ مختلف به مشتریان عرضه شده که عبارتند از:

  • مدل استاندارد یا تیپ Expression Plus
  • تیپ Dynamique Nav
  • تیپ Dynamique S Nav
  • تیپ GT Line Nav
  • تیپ Signature Nav
  • تیپ GT Nav

مدل استاندارد یا تیپ Expression Plus

این تیپ از رنو مگان مدل 2017 مدل پایه و استاندارد این خودرو بوده و از پایین‌ترین سطح تجهیزات برخوردار شده است. البته این امکانات در حد استاندارد بوده و شامل سیستم‌ها و امکاناتی مانند رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، سیستم تهویه مطبوع ساده (Air Conditioning) و پنجره‌های با قابلیت کنترل الکتریکی می‌گردد.

از سیستم‌های کمکی و رفاهی موجود در این خودرو می‌توان به سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیوهای دیجیتال DAB و قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق سیستم بدون سیم بلوتوث اشاره کرد. این تیپ از رنو مگان 2017 با قیمتی معادل 22.000 دلار (معادل 82.5 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

تیپ Dynamique Nav

علاوه بر امکانات موجود در تیپ پایه، رنو مگان مدل سال 2017 میلادی در این تیپ به تجهیزاتی مانند سیستم رهیابی ماهواره‌ای، صندلی‌های مزین به قطعاتی از چرم و نورپردازی داخلی با استفاده از رنگ‌ها مختلف و قابل انتخاب بوده که نمایی لوکس‌تر را برای کابین این خودرو فراهم نموده است.

از دیگر امکانات موجود در این تیپ می‌توان به سنسورهای کمکی پارک در بخش عقبی، چراغ‌های جلویی اتوماتیک وبرف پاکن‌های حساس به بارش باران اشاره کرد. قیمت این تیپ از رنو مگان 2017 برابر با 23.800 دلار (معادل 90 میلیون تومان) است.

تیپ Dynamique S Nav

با پرداخت مبلغی در حدود 1.200 دلار (معادل 4.5 میلیون تومان) بیشتر نسبت به تیپ Dynamique Nav ، رنو مگان مدل 2017 به امکانات رفاهی مانند صفحه نمایش بزرگ لمسی 8.7 اینچی با قابلیت پخش موسیقی از روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و سیستم صوتی با کیفیت بالای اسخت شرکت Bose مجهز خواهد شد.

از امکانات کمکی موجود در این تیپ می‌توان به سنسورهای کمکی پارک در چهار طرف خودرو، دوربین کمکی دنده عقب، رینگ‌های 17 اینچی آلیازی جدید و شیشه‌ها عقبی تیره اشاره کرد. تیپ Dynamique S Nav در حدود 25.000 دلار (معادل 94.5 میلیون تومان) قیمت گذاری شده است.

تیپ GT Line Nav

این تیپ از رنو مگان مدل سال 2017 با استفاده از کیت بدنه و تزئینات ظاهری، نمایی مانند خودروهای GT البته بدون هزینه‌ها اضافی این خودروها را برای خریداران فراهم خواهد کرد. این تیپ از امکانات موجود در گونه Dynamique Nav سود برده و امکاناتی مانند رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی و گلگیرهای عقبی و جلویی طرح GT و آیینه‌های جانبی از جنس کروم را به آن اضافه نموده است. این تیپ از رنو مگان 2017 با برچسب قیمتی در حدود 25.600 دلار (معادل 96 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

تیپ Signature Nav

تیپ Signature Nav رنو مگان مدل سال 2017 مجهزترین و لوکس ترین نمونه این خودرو به حساب می‌آید. این تیپ علاوه بر تجهیز به تمامی امکانات موجود در تیپ Dynamique Nav S تجهیزاتی مانند صندلی‌های تمام چرمی، غربلیک فرمان روکش شده با ناپا (Nappa – نوعی چرم با کیفیت بالا) و آینه عقب با قابلیت کاهش نور خودکار را در خود جای داده است.

رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی با طرح جدید، چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های LED نمایی جذاب‌تر را برای این تیپ از زنو مگان مدل 2017 فراهم نموده است. این تیپ با قیمت 27.000 دلار (معادل 101 میلیون تومان) مجهزترین و لوکس‌ترین تیپ رنو مگان 2017 است.

تیپ GT Nav

این تیپ، اسپرت ترین نمونه رنو مگان مدل 2017 بوده و تنها با استفاده از موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر عرضه می‌گردد. این خودرو پرشتاب‌ترین و سریع‌ترین نمونه رنو مگان بوده و از سیستم جدید و اختصاصی 4Control شرکت رنو برای انتقال قدرت به هر چهار چرخ استفاده می‌کند.

این تیپ گرانقیمت ترین نمونه رنو مگان مدل 2017 بوده و با قیمتی در حدود 33.000 دلار (معادل 123.5 میلیون تومان) به خریداران ارائه می‌گردد.

طراحی ظاهری و بدنه رنو مگان مدل سال 2017

همانند بیشتر خودروهای ساخت کشور فرانسه، رنو مگان مدل سال 2017 میلادی نیز از سبک طراحی محافظه‌کاران و ساده استفاده می‌کند. چراغ‌های بخش جلویی شکل زیبایی داشته و آرم شرکت رنو با اندازی‌ای بسیار بزرگ در وسط جلو پنجره نصب شده است. خطوط جانبی بدنه زیبا بوده و با شیب بسیار کمی از بالای چراغ‌های جلویی تا چراغ‌های عقبی امتداد پیدا کرده است.

در بخش عقبی طراحی جسورانه تر بوده و چراغ‌های عقبی بسیار بزرگ تنها بوسیله لوگو شرکت از همدیگر جدا شده‌اند. لامپ‌های LED خطی در بخش پایینی چراغ‌های عقبی نمایی زیبا و متفاوت را برای رنو مگان مدل سال 2017 میلادی به وجود آورده است.

این خودرو طولی برابر با 4.359 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.814 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.447 میلیمتر دارد. برای تجسم بهتر باید اشاره کرد که نسل قبلی این خودرو که هنوز در بازارهای ایران وجود دارد طولی برابر با 4.498 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.777 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.460 میلیمتر دارد. فاصله دو محور عقب رنو مگان مدل سال 2017 میلادی برابر با 2.669 میلیمتر بوده و فاصله هر مدام از دو چرخ آن از یکدیگر 1.591 میلیمتر است.

طراحی داخلی و کابین رنو مگان 2017

همانطور که اشاره شد قطعات پلاستیکی سخت و ارزان قیمت فراوانی که در ساخت کابین نسل‌های قبلی رنو مگان مدل 2017 وجود داشت، جای خود را به مواد با کیفیت بالا داده و با ترکیب رنگ تیره کلی به همراه حاشیه‌های رنگی و روشن، نمایی زیبا و نسبتا لوکس را برای کابین رنو مگان 2017 به ارمغان آورده است. پلاستیک موجود در در داخل کابین از جنس نرم بوده و حس خوبی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. علاوه بر این، این تغییرات موجب شده که رنو مگان مدل سال 2017 میلادی توان رقابت با همتایان خود را از دست ندهد.

همانطور که پیشتر اشاره شد، تمامی تیپ‌های رنو مگان نسل جدید به غیر از مدل پایه از امکاناتی مانند سیستم ناوبری ماهواره‌ای استفاده کرده و این خودرو از تیپ  Dynamique S Nav به صفحه نمایش بزرگ لمسی رنگی 8.7 اینچی مجهز شده که به صورت عمودی در بخش میانی داشبورد خودرو نصب شده است. این صفحه نمایش که از رنگ‌ها شاد و جذابی استفاده می‌کند یک نمونه خاص و کم نظیر در بین خودروهای رقیب موجود در این کلاس بدنه به شمار می‌آید.

کاربری صفحه نمایش رنو مگان مدل 2017 بسیار ساده بوده و از حرکات ترکیبی لمسی با انگشتان مانند Swipe و Pinch پشتیبانی می‌نماید. جهت یابی و راهنمای حرکت نیز با توجه به اندازه و کیفیت صفحه نمایش بسیار ساده بوده و علائم کمکی به راحتی قابل تشخیص هستند. صدای سیستم رهیابی و مسیریابی نیز بسیار طبیعی از بوده و از این لحاظ نیز رنو مگان 2017 در مکانی بالاتر از سایر رقبای خود قرار می‌گیرد.

فضای موجود برای سرنشینان

رنو مگان نسل جدید هم از لحاظ طول و هم از لحاظ پهنا بزرگ‌تر از نسل پیشین خود شده است. این مساله موجب شده که فضای موجود برای سرنشینان بهبود پیدا نماید. صندلی راننده با توجه به غربیلک فرمان قابل تنظیم و صندلی با قابلیت شخصی سازی مکان خوبی داشته و راننده دید کاملی نسبت به مسیر پیش روی خود خواهد داشت.

در بخش عقبی رنو مگان مدل سال 2017 نیز فضای زیادی وجود داشته و دو سرنشین بلند قد به راحتی در آن جای خواهند گرفت. اما با توجه به اینکه این خودرو یک نمونه 5 سرنشین به شمار می‌آید، نفر سومی که بر روی صندلی‌ها ردیف عقب قرار گرفته، در هنگام سفر و طی مسافت‌های زیاد حس راحتی مناسبی را تجربه نخواهد کرد. محفظه‌های تعبیه شده بر روی درها نسبتا مناسب بوده و فضای کافی برای قرار دادن بطری‌های نوشیدنی بزرگ را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب

در رنو مگان 2017 با وجود افزایش طول و عرض خودرو، فضای صندوق عقب با کاهشی 19 لیتری نسبت به نسل قبلی روبرو شده است. اما این خودرو با قرار دادن حجمی در حدود 384 لیتر برای این بخش هنور هم بالاتر از رقبایی مانند فولکس واگن گلف قرار می‌گیرد.

ارتفاع سطح صندوق عقب اندکی بالا بوده که این مساله می‌تواند در هنگام قرار دادن اجسام سنگین کمی مشکل ساز باشد. صندلی‌های ردیف عقبی قابلیت جمع شده را داشته که در این صورت فضای کل موجود در بخش عقبی خودرو به رقم 1247 لیتر افزایش پیدا خواهد نمود.

موتور و پیشرانه

رنو مگان مدل 2017 در 2 نوع پیشرانه بنزینی و دو نوع موتور دیزلی عرضه می‌گردد.

موتورهای بنزینی

اولین موتور بنزینی موجود برای رنو مگان 2017 نمونه TCe 130 است. این موتور عملکرد بالایی داشته و توانایی تولید نیروی بیشتر را از سایر رقبای خود دارد. این موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر توانایی تولید نیرویی معادل 130 اسب بخار را در دور موتور 5500 RPM دارد. رنو مگان 2017 با استفاده از این پیشرانه بنزینی در عرض 10.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیدن که این زمان در حدود 2 ثانیه سریع‌تر از فولکس واگن گلف در مدل مشابه است.

این خودرو توانایی پیمودن مسافتی در حدود 51.4 مایل با هر گالن سوخت (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی با گیربکس دستی را داشته و مصرف آن با استفاده از گیربکس اتوماتیک به 50.4 مایل با هر گالن سوخت (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) افزایش پیدا می‌کند. میزان گاز آلاینده CO2 تولید شده نیز در مدل مجهز به گیربکس دستی معادل 120 تا 124 گرم و 122 تا 125 گرم در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک در هر کیلومتر بسته به سایز رینگ خواهد بود.

دومین موتور بنزینی موجود برای رنو مگان مدل 2017 یک نمونه 1.6 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که با کد TCe 205 معرفی شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با 205 اسب بخار را در دور موتور 6000 RPM و گشتاور تولیدی 207 پاوند بر فوت (معادل م نیوتون متر) را داشته و قابل نصب بر روی تیپ‌ها اسپرت و GT این خودرو خواهد بود. این موتور نسبتا قدرتمند شتاب مناسبی به رنو مگان مدل 2017 داده و این خودرو را در عرض 7.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

مصرف سوخت این موتور 1.6 لیتری بیشتر از مدل 1.2 لیتری بوده و رنو مگان مدل 2017 با این پیشرانه توانایی پیمودن مسافتی معادل 47.1 مایل با هر گالن سوخت (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی را خواهد داشت. میزان تولید گاز آلاینده CO2 در این پیشرانه برابر با 134 گرم در هر کیلومتر است.

پیشرانه‌های دیزلی رنو مگان مدل 2017

برای این خودرو دو پیشرانه دیزل با کدهای dCi 110 و dCi 130 درنظر گرفته شده است. نمونه dCi 110 از یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با 110 اسب بخار در دور موتور 4.000 RPM را دارد. مصرف سوخت این موتور رنو مگان مدل 2017 پایین بوده و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی 76.4 مایل (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی و با استفاده از گیربکس دستی و 74.4 مایل با هر گالن سوخت (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) با گیربکس اتوماتیک را خواهد داشت.

رنو مگان مدل 2017 با این پیشرانه دیزلی بسته به سایز رینگ استفاده شده میزان تولید کاز آلاینده CO2 مابین 96 گرم تا 101 گرم در هر کیلومتر را خواهد داشته که رقم مناسبی به حساب می‌آید

دومین موتور دیزل رنو مگان مدل سال 2017 میلادی یک موتور 1.6 لیتری دیزل بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 130 اسب بخار را در دور موتور 4.000 RPM دارد. این خودرو با استفاده از این موتور به زمانی در حدود 10 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز خواهد داشت. مصرف این پیشرانه نیز در حدود 70.6 مایل با هر گالن سوخت (معادل م لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی اعلام شده است.

تجربه رانندگی

تجربه رانندگی با رنو مگان مدل سال 2017 بسته به تیپ انتخابی، متفاوت خواهد بود. مدل‌ها اسپرت GT با استفاده از سیستم انتقال قدرت اختصاصی شرکت رنو با نام 4Control و انتقال نیروی بین هر چهار چرخ خودرو (AWD)، قابلیت‌های دینامیکی بالایی داشته و این خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها عملکرد مناسبی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. در هنگام عبور از پیچ‌ها با سرعت پایین، چرخ‌های عقبی زاویه مخالف اندکی با چرخ‌های جلویی پیدا کرده و قابلیت چرخش سریع‌تری را برای خودرو فراهم می‌کند.

این رویه در سرعت‌ها بالاتر متفاوت بوده و چرخ‌های عقبی با زوایه‌ای موافق با چرخ‌ها جلو چرخیده و با استفاده از کمک فنرهای خشک و اسپرت این تیپ‌ها چابکی خاصی را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. سیستم انتخاب مدل حرکت نیز در این خودرو وجود داشته که با قابلیت انتخاب بین سه مدل رانندگی Eco، Comfort و Sport نحوه عملکرد پدال گاز، صدای خروجی و نرمی فرمان را تغییر می‌دهد. تیپ‌های GT از جعبه دنده EDC با کلاچ دوبل به صورت استاندارد استفاده کرده که قابلیت تعویض بوسیله اهرم‌های موجود در بخش پشتی فرمان (شیفتر) را به راننده می‌دهد.

تیپ پایه از سیستم گردش چرخ‌های عقبی استفاده نکرده و عملکردی همانند سایر خودروها در هنگام رانندگی از خود به نمایش می‌گذارد. عملکرد فرمان دقیق بوده و سواری نرم و راختی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌نماید. اما صدای باد ورودی به کابین اندکی زیاد بوده که ممکن است موجب ایجاد حس نارضایتی سرنشینان در هنگام پیمودن مسیرهای طولانی گردد.

سیستم انتقال قدرت در تیپ پایه رنو مگان مدل سال 2017 یک جعبه دنده شش سرعته دستی بوده که عملکردی در حد متوسط دارد. برای این تیپ از خودرو یک جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته مجهز به کلاچ دوبل نیز در نظر گرفته شده که به صورت انتخابی (آپشن) قابل سفارش است.

تکنولوژی و سیستم‌ها کمکی رانندگی

رنو مگان مدل سال 2017 میلادی خودرویی بروز و مدرن بوده که از تکنولوژی‌های متعددی استفاده می‌کند. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمزهای خودکار (Forward Collision Alert with Automatic Brakes)، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، سیستم پارک خودکار خودرو بدون نیاز به دخالت راننده و سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System) در آیینه‌ها جانبی اشاره کرد.

سیستم تشخیص علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، سیستم هشدار رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی، چراغ‌های جلویی خودکار با قابلیت استفاده از نور بالا و پایین به صورت اتوماتیک از امکانات کمکی موجود در این خودرو بوده که 5 ستاره ایمنی در تصادفات رانندگی را برای این خودرو از Euro NCAP به ارمغان آورده و رنو مگان مدل سال 2017 را به خودرویی مجهز و ایمن تبدیل کرده است.

رقبا

رنو مگان مدل سال 2017 رقبایی زیادی در کلاس خودروهای سدان پنج نفره کوچک داشته که به عنوان مثال می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • پژو 308 با قیمت پایه 20.500 ذلار (معادل 77 میلیون تومان)
  • مزدا 3 با قیمت پایه 22.500 دلار (معادل 84 میلیون تومان)
  • اپل آسترا (Opel Astra) با قیمت پایه 20.500 ذلار (معادل 77 میلیون تومان)
  • کیا سید (Kia Ceed) با قیمت پایه 19.500 دلار (معادل 73 میلیون تومان)
  • هوندا سیویک (Honda Civic) با قیمتی بین ۲۰.۰۰۰ دلار الی ۳۰.۰۰۰ دلار (مابین ۷۵ الی ۱۱۲ میلیون تومان)
  • فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) با قیمت ۲۱.۰۰۰ دلار الی ۲۹.۰۰۰ دلار (مابین ۷۸.۵ الی ۱۰۹ میلیون تومان)
  • شورولت کروز (Chevrolet Cruze) با قیمتی مابین ۱۸.۰۰۰ دلار الی ۲۶.۵۰۰ دلار (مابین ۶۷.۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان)
  • کیا فورته (Kia Forte که در ایران با نام سراتو نیز شناخته می‌شود) با قیمتی مابین ۱۷.۵۰۰ دلار الی ۲۷.۰۰۰ دلار (مابین ۶۵ الی ۱۰۱ میلیون تومان)
  • تویوتا کورولا (Toyota Corolla) با قیمتی مابین ۱۹.۵۰۰ دلار الی ۲۳.۵۰۰ دلار (در حدود ۷۳ میلیون تومان الی ۸۸ میلیون تومان)
  • هیوندای ولاستر (Hyundai Veloster) با قیمتی بین ۱۸.۰۰۰ دلار الی ۲۲.۵۰۰ دلار (مابین ۶۷.۵ الی ۸۴ میلیون تومان)

رنو در ایران

رنو یکی از محبوب‌ترین خودروهای فرانسوی در ایران بوده و مدل‌های مختلف این خودرو مانند رنو 5 و رنو 21 سال‌ها از محبوب‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران بودند. شرکت نگین خودرو نیز نماینده رسمی محصولات رنو در ایران بوده و از سال 1387 به عرضه محصولات مختلف این شرکت مانند کولئوس (Koleos)، اسکالا (Scala)، سیمبل (Symbol)، فلوئنس (Fluence) و تالیسمان (Talisman) به مشتریان پرداخته است.

با وجود بیش از یک سال از معرفی نسل جدید رنو مگان ، هنوز اخباری مبنی بر ارائه این خودرو به بازار ایران منتشر نشده و معلوم نیست که آیا این خودرو به بازار ایران ارائه می‌گردد و یا خیر و آیا تولید نسل قدیمی و تاریخ گذشته این خودرو توسط شرکت‌ها انحصار طلب داخلی ادامه خواهد داشت! اما به نظر نمی‌رسد این خودرو در صورت ورود به بازار ایران با قیمتی پایین‌تر از 150 میلیون تومان (معادل 40.000 دلار) به مشتریان عرضه گردد. با این قیمت خریداران توان تملک خودروهایی بسیار باکیفیت‌تر در کلاس بدنه سدان مانند نمونه‌های ذکر شده در فهرست زیر را خواهند داشت:

  • لکسوس IS با قیمت پایه 39.000 دلار (معادل 146 میلیون تومان)
  • آلفارومئو جولیا با قیمت پایه 39.000 دلار (معادل 146 میلیون تومان)
  • آئودی A4 با قیمت پایه 36.000 دلار (معادل 135 میلیون تومان)
  • جاگوار XE با قیمت پایه 36.000 دلار (معادل 135 میلیون تومان)
  • تسلا مدل S با قیمت پایه 35.000 دلار (معادل 131 میلیون تومان)

منبع : تکرا

تصاویر : Netcarshow

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر