;
coinex

بانداژ های هوشمند از دیتا 5G برای بهبود سلامت افراد استفاده خواهند کرد

بانداژ های هوشمند از دیتا 5G برای بهبود سلامت افراد استفاده خواهند کرد

بانداژ ها همیشه مرموز هستند؛ چرا که فهمیدن خوب شدن زخم تا زمانی که آن را بر ندارید سخت است و این معمولا به این معنی است که باید به سراغ پزشک رفت. اما اگر محققان ولزی به موفقیت برسند، دیگر نیازی به باز کردن بانداژ نخواهد بود.

دانشگاه سوانزی در حال برنامه ریزی برای انجام آزمایش‌هایی برای بانداژ های هوشمند و سه بعدی است که از دیتا وایرلس 5G و سنسورهایی در اندازه نانو استفاده می‌کنند تا با جزئیات، اطلاعاتی را از سلامت افراد اطلاع دهد. از این طریق، پزشکان می‌توانند با سفارشی سازی نحوه درمان، مثلا بر اساس پیشرفت جراحت، محل زندگی و فعالیت، روند درمان را بهتر کنند و زخم شما زودتر خوب شود؛ برای مثال، شاید درمان شما شیوه متفاوتی را نسبت به فردی که سرعت خوب شدنش آرام است و نیازمند بودن در خانه است، داشته باشد.

استفاده از 5G چیزی شبیه یک درمان افراطی به نظر می‌رسد، اما پروفسور مارک کلمنت می‌گوید که این پروژه، یک شانس برای ساخت بانداژی انعطاف پذیر و مستحکم است که می‌تواند اطلاعات را به پزشک ارسال کند.

مشکلات زیادی هم در این راه وجود دارد؛ شهر سوانزی نیازمند بهبود دیتا 5G است، و متخصصان تکنولوژی نانو هم باید سنسورها را تکمیل کنند. به همین دلیل این بانداژ ها دیر عرضه خواهند شد. با تمام این وجود، این محصول، محصولی امیدوار کننده است. در صورت لزوم هم می‌توانید بانداژ را زودتر برداشته و به بیمارستان مراجعه کنید.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر