;
coinex

اولین خودرو پرنده جهان برای عرضه در سال 2020 قابل پیش خرید است

اولین خودرو پرنده جهان برای سال 2020 قابل پیش خرید است

فیلم‌های Jetsons و Back to The Future، تصورات بسیاری از افراد را از آینده در بر می‌گرفت. خودروهای پرنده هم، یکی از پرطرفدارترین موضوعاتی بود که ساخت آن را در آینده تصور نمود. با اینکه صاحب نظران تکنولوژی گفته‌اند که خودروهای پرنده در آینده عملی نخواهند شد و به واقعیت نخواهند پیوست، اما شرکت هوایی ائروموبیل (AeroMobil) این موضوع را نقض کرده است.

این شرکت از مدل جدید خودروی پرونده خود رونمایی کرده و در حال حاضر به تعداد محدود، اولین نسخه از این محصول را برای پیش خرید در اختیار علاقمندان قرار داده است. تاریخ تحویل تمامی این خودروهای پرنده و برای سال 2020 بوده و این فاصله زمانی این امکان را به شرکت آئروموبیل خواهد داد که فرصت کافی برای تولید 500 نمونه را داشته باشد.

خودروی پرنده آئروموبیل

این وسیله نقلیه دارای دو صندلی بوده و پیشرانه هیبریدی آن می‌تواند در کمتر از سه دقیقه، اتوموبیل سواری را به یک هواپیما تبدیل کند. محدوده رانندگی آن هم 700 کیلومتر و محدوده پرواز آن کمی بیشتر، یعنی 750 کیلومتر، در 75 درصد از بالاترین سرعت وسیله است. بر روی زمین، بالاترین میزان سرعت خودرو حدود 160 کیلومتر بر ساعت است، در حالی که سرعت آن در هوا تا 360 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر، خودروهای پرنده در حین پرواز، سوخت مصرف می‌کنند و یا از یک موتور استفاده می‌کنند. با کمک یک پاراشوت، ویژگی‌های امنیتی هم برای فرود آمدن به زمین تعبیه شده است. ایربگ‌های هوایی و زمینی هم برای مسافران فراهم شده است.

اگر می‌خواهید یک خودرو پرنده داشته باشد، باید 1.3 تا 1.7 میلیون دلار (معادل 4.8 الی 6.3 میلیارد تومان) هزینه نمایید. جدا از خریدهای شخصی این وسیله نقلیه که گویی برای ثروتمندان ساخته شده است، شرکت‌های هم پیمایی و اشتراک گذاری خودرو مانند Uber هم به این تکنولوژی علاقه نشان داده‌اند. با این وجود، Aeromobil تنها شرکتی نیست که قرار است خودروهای پرنده تولید کند. در چند سال آینده، احتمالا مجموعه‌ای از این خودروهای پرنده در اختیار خواهد بود و مانند خودروهای سواری، قابل انتخاب خواهد شد.

.

منبع: futurism

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر