;
coinex

کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti ، محصولی پرقدرت از شرکت Corsair

کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti

شرکت Corsair از کارت گرافیک جدید خود رونمایی کرد. این کارت گرافیک که با نام Hydro GFX GTX 1080 Ti شناخته می‌شود، یکی از پرقدرت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار به شمار می‌آید. کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti نمونه بهینه سازی شده از کارت گرافیک GTX 1080 Ti شرکت MSI بوده و توانایی‌های به مراتب بیشتر از نمونه اصلی دارد.

کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti

کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti با استفاده از سیستم خنک کنندگی جدید خود بهره‌گیری از آب برای پایین آوردن ذما توانسته کاهش دمایی در حدود 50 درصد را برای این نمونه به وجود آورده و قابلیت اورکلاک (Overclock یا بیش کاری) بالاتری را برای این نمونه با ارمغان آورد. با توجه به این بهینه سازی‌ها عملکرد کلی کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti در حدود 10 درصد افزایش یافته که رقمی قابل توجه به حساب می‌آید.

سیستم خنک کننده این کارت گرافیک همانطور که اشاره شد با استفاده از آب بوده که هیت سینک‌های از جنس مس، قابلیت انتقال دمای بیشتر و سریع‌تری نسبت به نمونه اصلی دارد. آب گرم شده در این هیت سینک به وسیله لوله‌های پلاستیکی کوتاهی به محفظه آب 120 میلی لیتری منتقل شده که در بخش بالایی کیس کامپیوتر قرار می‌گیرد.

این کارت گرافیک از دو فن استفاده می‌کند. یکی از این فن‌ها نمونه‌ای جدید از سری Corsair MLS استفاده کرده که با استفاده از موتور الکتریکی باز طراحی شده، حداقل صدای ممکن را تولید می‌نماید. فن دوم نیز بر روی محفظه آب قرار گرفته است.

توانایی‌های کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti

در این کارت گرافیک، با توجه به بهینه‌سازی‌های صورت گرفته توانایی اورکلاک بالاتر رفته و با افزایشی 101 مگاهرتزی نسبت به نمونه اصلی، سرعت آن را به رقم 1.683 MHz رسانده است. افزایش سرعت حافظه نیز بهبود یافته و با افزایشی 116 مگاهرتزی، به عدد 11.124 مگاهرتز رسیده است. تمامی این بهینه‌سازی‌ها موجب شده که کارایی کلی این قطعه شاهد افزایشی 10 درصدی باشد. بر اساس اعلام شرکت Corsair دمای پردازنده گرافیکی این قطعه به ندرت به بالای 40 درجه سلسیوس خواهد رسید.

قیمت کارت گرافیک Hydro GTX 1080 Ti در بازارهای جهانی برابر با 800 دلار (معادل 3 میلیون تومان با احتساب دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) بوده که چیزی در حدود 100 دلار (معادل 375 هزار تومان) بالاتر از نمونه اصلی است.

منیع : digitaltrends

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر