;
coinex

بررسی موتو جی 5 موتورولا: یک گوشی عالی و ارزان جهت استفاده روزمره

بررسی موتو جی 5

امروز به بررسی موتو جی 5 پرداخته ایم؛ طبق بررسی‌های ما این گوشی هوشمند ارزان قیمت کاملا مناسب برآورده کردن نیازهای روزمره شماست. اگر می‌خواهید بدانید چرا این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، با تکرا همراه باشید.

نکات زیادی در مورد موتو جی 5 وجود دارد که این گوشی را جذاب می‌کند و منظور ما تنها قیمت بسیار پایین این گوشی نیست (قیمت موتو جی 5 در انگلستان تنها 170 یورو است!)

موتو جی 5 برادر بزرگ تری هم دارد که جی 5 پلاس نامیده می‌شود. جی 5 پلاس، برخلاف جی 5، دارای صفحه نمایش بزرگ تری است که در ابعاد 5.2 اینچی ارائه می‌شود و پردازنده این گوشی نیز اندکی سریع تر و قوی تر است.

طراحی فلزی جی 5 بیشتر بر روی گوشی‌های بالا رده دیده می‌شود که بالطبع قیمت آن‌ها هم گران تر است. طراحی این گوشی به گونه ای است که در دست نگه داشتن آن حس خوب و راحتی دارد. حسگر اثر انگشت در قسمت جلویی گوشی و در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است؛ این دکمه، هم به عنوان دکمه اصلی گوشی و هم دکمه بازگشت، به خوبی عمل می‌کند.

در ادامه بررسی موتو جی 5، نگاهی به صفحه نمایش این گوشی انداختیم. صفحه نمایش موتو جی 5 در ابعاد 5 اینچی است و کیفیت تصویر آن 1080×1920 فول اچ دی است. درست است که کیفیت این صفحه نمایش مانند گوشی‌های پریمیومی چون گلکسی اس 8 به اندازه 1440×2560 نیست اما برای یک گوشی هوشمند با چنین قیمتی کاملا مطلوب است.

البته یک مشکلی وجود دارد؛ این صفحه نمایش خیلی روشن و پرنور نیست که باعث می‌شود صفحه نمایش در جاهای خیلی روشن، زیاد واضح دیده نشود. فاصله بین پوشش بیرونی صفحه نمایش و خود نمایشگری که درون گوشی تعبیه شده است هم اندکی زیاد است که باعث می‌شود احساس کنید صفحه نمایش اندکی فرو رفته است و این اتفاق از جذابیت ظاهری گوشی می‌کاهد.

نکته دیگری که در بررسی موتو جی 5 باید به آن اشاره کنیم، دوربین آن است. دوربین 13 مگاپیکسلی که در پشت این گوشی قرار دارد قادر است عکس‌های با کیفیتی بگیرد. رنگ‌ها بسیار شفاف و پرانرژی هستند و کیفیت عکس‌ها هم به اندازه ای هست که بتوانید جزئیات عکس را واضح ببینید. در نور کم، باز هم عکس‌ها با کیفیت هستند فقط مشکل این است که شاتر این گوشی زمان بیشتری برای عکس گرفتن لازم دارد زیرا با سرعت آهسته تری این کار را انجام می‌دهد؛ اگر عکس با کیفیت در نور کم می‌خواهید باید بتوانید دستتان را در طول گرفتن عکس کاملا ثابت و بدون لرزش نگه دارید.

مِن باب بررسی موتو جی 5 و دوربین جلویی آن هم باید بگوییم که دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل است و کیفیت خوبی هم دارد. همچنین قابلیت افزودن زیبایی را هم داراست که اگر نگران هستید سنتان بر روی اینستاگرام بالا دیده شود، این قابلیت خیلی به درد شما می‌خورد زیرا پوستتان را شفاف تر نشان می‌دهد.

حال نوبت بررسی موتو جی 5 از حیث مشخصات فنی آن است. درون موتو جی 5 یک پردازنده هشت هسته ای وجود دارد؛ مشخصا به اندازه پردازنده گوشی‌های گلکسی اس 8 یا ال جی جی 6 نیست اما برای استفاده‌های روزمره کاملا مناسب است. فیسبوک و نتفلیکس به خوبی کار می‌کنند و پردازنده به خوبی از پس ویرایش عکس‌ها برای اسنپ چت و اینستاگرام برمی‌آید. بازی‌هایی که به گرافیک بالایی احتیاج دارند (مانند Riptide GP) به خوبی پشتیبانی می‌شوند. بهترین بازی که این گوشی می‌تواند به سادگی پشتیبانی کند، بازی محبوب Candy Crush است.

باتری این گوشی 2800 میلی آمپر است که برای یک روز کاری کافی است، اما اگر می‌خواهید موتو جی 5 شما در طول شبی که خارج از شهر سپری می‌کنید هم روشن بماند، باید مراقب باشید و کمتر از آن استفاده کنید. همانطور که می‌دانید به حداقل رساندن نور صفحه نمایش و خاموش کردن جی پی اس، وای فای و بلوتوث کمک بسیاری به کم کردن مصرف باتری می‌کند. در تست باتری که ما جهت بررسی موتو جی 5 انجام دادیم، این گوشی 13 ساعت دوام آورد که خیلی کمتر از 17 ساعتی است که گوشی میان رده وان پلاس 3 تی دوام می‌آورد.

روی هم رفته، نتایج بررسی موتو جی 5 نشان داد که این گوشی با وجود قیمت به این ارزانی، قابلیت‌های جذاب بسیاری دارد. این گوشی تمامی ویژگی‌هایی که از یک گوشی مدرن انتظار می‌رود را داراست. با وجود این که موتو جی 5 پردازنده بسیار قوی یا دوربین حرفه ای گوشی‌های الیت را ندارد اما باز هم به خوبی از پس انجام دادن کارهای روزمره شما برمی‌آید.

درست است که وان پلاس 3 تی بسیار بهتر از این گوشی عمل می‌کند و باتری آن هم بیشتر دوام می‌آورد اما قیمت 399 یورویی این گوشی که تقریبا دو برابر موتو جی 5 است باعث می‌شود نسبت به خرید موتو جی 5 مشتاق تر شویم. البته اگر صفحه نمایش بزرگ تر جهت پخش ویدیوها و بازی ها و همچنین قابلیت Android Pay را می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما موتو جی 5 پلاس است.

منبع: Cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر