;
coinex

بهتر است تصویر پروفایل تان را یک غریبه انتخاب کند!

بهتر است تصویر پروفایل تان را یک غریبه انتخاب کند!

به نظر می‌رسد انتخاب تصویر پروفایل، یک هنر است و تحقیقات نشان می‌دهد که انتخاب نادرست آن تا حد زیادی به خاطر پندارهای غلطی است که از ظاهر خود در ذهن داریم.

یکی از روانشناسان محقق، دیوید وایت از دانشگاه نیو ساوث وست (UNSW) در استرالیا می‌گوید: “به طور کلی، ممکن است ما خودمان را مثبت‌تر از دیگران برداشت کنیم. ممکن است زمانی که می‌خواهیم تصویر خاصی را انتخاب کنیم تا بیشترین تاثیر را داشته باشد، در توانایی‌های ما برای تبعیض قائل شدن تداخل ایجاد شود.”

“مطالعه ما برای اولین بار نشان می‌دهد که مردم تصویری مودبانه‌تر و پر تعارف‌تر را برای افراد کاملا غریبه، نسبت خودشان انتخاب می‌کنند.”

این مطالعات توسط محققان دانشگاه UNSW، دانشگاه استرالیای غربی و دانشگاه سیدنی صورت گرفت و در آن تصویر 102 دانشجو جمع آوری شد که از هر فرد هم 12 تصویر از حساب فیس بوکشان گرفته شد.

از دانشجویان درخواست شد تا عکس‌های خودشان را رتبه بندی کنند و به جذابیت، قابل اعتماد بودن، برتری، اعتماد به نفس و شایستگی تصاویر خودشان امتیاز دهند.

علاوه بر این، آن‌ها انتخابی هم برای تصویری که می‌خواهند برای فیس بوکشان اتنخاب کنند، -یک پروفایل حرفه‌ای و یک تصویر پروفایل برای قرار ملاقات- داشتند.

بعد از آن، 160 غریبه 12 عکس دانشجویان را مانند خودشان رتبه بندی کردند تا محققان ببینند تفاوت در تشخیص و انتخاب تصاویر چقدر است.

انتخاب تصویر پروفایل افراد توسط غریبه ها و خود افراد و تاثیر اولیه تصاویر

محققان فهمیدند، زمانی که دانشجویان تصویر پروفایل برای خودشان انتخاب کردند، در واقع تصاویری را انتخاب کردند که برای غریبه‌ها، نسبت به چیزی که خود غریبه‌ها انتخاب کردند، از محبوبیت کمتری برخوردار بود و رتبه بالایی نداشت.

وایت می‌گوید: “انتخاب تصویر پروفایل برای سایت‌های اجتماعی، رمانتیک و حرفه‌ای در عصر دیجیتال، کاری رایج و معمولی است، و انتخاب تصویری درست، می‌تواند بحرانی باشد.”

“ما با دیدن تصویری از صورت هر فرد در چند ثانیه، چیزهایی را درباره شخصیت افراد استنباط می‌کنیم. این تاثیرات اولیه می‌تواند بر تصمیمات مهمی، مانند دوستی با شما، ملاقات با شما، یا استخدام شما تاثیر بگذارد.”

توانایی غریبه‌ها و افراد ناشناس در انتخاب تصویر پروفایل بهتر، باعث شگفتی محققان شد. بعد از این همه، با داشتن تجربه زیاد در انتخاب تصویر پروفایل ، چرا ما در انتخاب تصویر پروفایل خودمان بهتر عمل نمی‌کنیم؟

محققان کاملا مطمئن نیستند، اما چند ایده دارند و نوشته‌اند:

“اگر چه نتایج ما در زمینه تحقیقات خود ارتقایی شگفت آور است، ممکن است این معنی را هم بدهد که مردم تمایل دارند خودشان را مثبت‌تر از دیگر افراد حس کنند.”

بنابراین، بگذارید شخص دیگری تصویر پروفایل بعدی‌تان را انتخاب کند، شاید این کار باعث شود ملاقاتی داغ برای شغل بعدی‌تان در پیش رو داشته باشید!

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر