;
coinex

بررسی و مشخصات فنی تویوتا یاریس یک خودروی کوچک درون شهری از شرکت تویوتا


تویوتا یاریس (Toyota Yaris) خودرویی است کوچک و کم مصرف از شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا (Toyota) که از سال 1999 میلادی روانه بازارهای جهانی شده و در حال حاضر نسل سوم آن به بازار عرضه شده است.

در ادامه مبحث مربوط به بررسی خودروهای کوچک درون شهری، نمونه‌هایی مناسب برای کلان شهرهای بزرگ و پر تراکم امروزی، قصد داریم تا تویوتا یاریس نسل سوم را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا به بررسی این محصول که از سال 2013 میلادی در خط تولید این شرکت بزرگ ژاپنی قرار دارد بپردازیم.

شرکت خودروسازی تویوتا

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت نساجی تویودا (Toyoda) بود، در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی و توسط کیچیرو تویودا (Kiichiro Toyoda) تاسیس شد. اولین خودروی این شرکت نیز که تویودا AA – Toyoda AA نام داشت، در سال ۱۹۳۶ میلادی ساخته شد. این خودرو از آن زمان تا کنون به طراحی و ساخت خودروهای متعددی در کلاس‌های بدنه متنوع مشغول بوده و از نمونه‌های بسیار محبوب آن می‌توان به تویوتا کرولا (Toyota Corolla) اشاره کرد که از سال ۱۹۶۶ در خط تولید این شرکت قرار داشته و با فروشی بیش از ۴۵ میلیون دستگاه خودرو، پرفروشترین خودرو جهان به شمار می‌آید.

 

 

از اواخر دهه ۱۹۸۰ زیر مجموعه لکسوس (Lexus) را به لیست محصولات خود اضافه نمود که تنها به تولید خودروهای لوکس و پرقدرت اشتغال دارد. لکسوس ابتدا برای تصاحب بازار خودروهای تولیدی شرکت‌ها ب ام و (BMW) و مرسدس بنز (Mercedes Benz) در آمریکای شمالی تاسیس شده بود اما با توجه به موفقیت چشمگیر این خودرو، به عنوان یک بخش جداگانه به تولید انواع خودروهای لوکس و با کیفیت برای بازارهای جهانی با فعالیت ادامه داد.

تویوتا یاریس

شرکت خودروسازی تویوتا با توجه به نیاز مشتریان و فضای محدود شهرهای شلوغ و پرترافیک امروزی و همچنین بحران سوخت و آلایندگی هوا، در سال 1999 میلادی دست به طراحی و تولید یک خودروی کوچک در کلاس بدنه خودروهای شهری یا خودروهای مینی (City Car یا Mini Car) زد. این خودرو که تویوتا یاریس نام داشت در حال حاضر نیز تولید شده و در نسل سوم خود قرار دارد.

تویوتا یاریس نسل اول

تویوتا یاریس نسل اول در سال 1999 میلادی دو دو کلاس بدنه سدان (Sedan) و هاچ بک (Hatchback) تولید و به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو بسته به بازار هدف با نام‌ها متفاوتی مانند تویوتا ویتز (Vitz) و پلاتز (Platz) نیز شناخته می‌شد. تویوتا یاریس نسل اول در کنار مصرف بسیار پایین سوخت، از امکانات ایمنی مناسبی نیز برخودار بود و توانست از موسسه ارزیابی ایمنی خودروهای بازار اروپا (Euro NCAP) چهار ستاره از پنج ستاره ممکن را کسب نماید.

تویوتا یاریس نسل اول توانست عنوان بهترین خودرو سال را در ژاپن کسب نماید. این خودرو تا سال 2005 در خط تولید اصلی شرکت تویوتا حضور داشت و در این سال با نسل جدید این خودرو جایگزین شد.

تویوتا یاریس نسل دوم

در سال 2005 و با توجه به موفقیت تویوتا یاریس نسل اول ، نسل دوم این خودرو نیز طراحی و تا سال 2013 به بازارهای جهانی عرضه شد. تویوتا یاریس نسل دوم علاوه بر امکانات مناسب و مصرف پاین سوخت و آلایندگی کم، نسبت به سایر خودروهای این کلاس از ظاهری مدرن‌تری برخودار شده بود.

تویوتا یاریس نسل دوم اولین نمونه ای از این خودرو بود که به بازارهای داخلی ایران نیز راه یافت و با توجه به فرم بدنه جدید و طراحی داخلی متفاوت با سایر خودروهای موجود در بازار ایران، یکی از اولین خودروهای با کیفیت این کلاس بدنه نیز به شمار می‌آمد. تویوتا یاریس نسل دوم در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک طراحی و به بازارهای جهانی عرضه شده بود.

تویوتا یاریس نسل سوم

تویوتا یاریس نسل سوم  از سال 2013 به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو ابتدا در کلاس بدنه هاچ بک عرضه شد و بعد از مدتی مدل هاچ بک آن نیز به بازار عرضه شد. این خودرو از ظاهر جذاب‌تری نسبت به نسل پیشین برخوردار شده و امکانات رفاهی و امنیتی آن نیز بسته به استانداردهای روز افزایش پیدا کرده بود. ادامه به بررسی کامل و ذکر مشخصات فنی و قیمت این خودرو خواهیم پرداخت.

این خودرو یک نمونه مجهز در این کلاس بدنه بوده و به صورت استاندارد مجهز به امکاناتی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) و سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Departure Assist) بوده که به ندرت در بین رقبای این خودرو مانند کیا پیکانتو (Kia Picanto)، هیوندای i10 ، ام جی 3 و میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) وجود داشته و تنها به صورت انتخابی (آپشن) و با پرداخت مبلغ اضافی قابل سفارش است.

سواری این خودرو نرم و راحت بوده و سیستم تعلیق و کمک فنرهای این خودرو عملکردی مناسب و قابل قبول دارند. نسل سوم تویوتا یاریس و مدل سال 2017 میلادی، با تجهیز به بسته ایمنی و استفاده از سیستم های کمکی رانندگی به خودرویی ایمن و مناسب تبدیل شده است. از نقاط قوت تویوتا یاریس 2017 می‌توان به مصرف پایین سوخت، امکانات ایمنی و کمکی رانندگی نسبتا بالا در مقایسه با سایر رقبا در این کلاس و همچنین صندلی‌های عقبی جادار اشاره کرد.

نقاط ضعف تویوتا یاریس نسل سوم نیز شامل موارد مانند گیربکس قدیمی و از رده خارج چهار سرعته اتوماتیک، موتورهای کم توان و پر صدا، عدم تجهیز به غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم و همچنین صندوق عقب و محفظه بار بسیار کوچک و کابین ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت پایین اشاره کرد.

طراحی ظاهری و بدنه

تویوتا یاریس مدل 2017 از طراحی نسبتا مدرنی سود برده و تغییرات اندکی از جمله فرم طراحی سپرهای عقب و جلو و همچنین جلوپنجره در آن به چشم می‌خورد. این خودرو ابعادی معادل 3.949 میلیمتر طول، 1.694 میلیمتر پهنا و 1.508 میلمتر ارتفاع دارد. فاصله دو محور عقب و جلوی این خودرو نیز برابر با 2.509 میلیمتر است. برای درک بهتر می‌توان اشاره کرد که پژو 206 هاچ بک یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران طولی برابر با 3.835، پهنایی معادل 1.652 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.428 میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز در حدود 2.442 میلیمتر است.

تویوتا یاریس مدل 2017 تنها در کلاس بدنه هاچ بک به بازارهای جهانی عرضه شده و در دو نوع سه در و پنج در و در دو گونه مجهز به جعبه دنده دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. این خودرو وزنی مابین 2.315 تا 2.335 پاوند (برابر با 1.050 کیلوگرم تا 1.060 کیلوگرم) دارد.

طراحی داخلی و کابین

برای سال 2017 شرکت تویوتا کابین تویوتا یاریس نسل سوم را مورد بازنگری قرار داده و با اضافه کردن تزئیناتی رنگی در داشبورد، نمای آن را از سادگی درآورده و اندکی به کیفیت ساخت آن افزوده است. صندلی‌ها نیز به نوارهایی به رنگ داشبورد مزین شده نمای بهتری را برای آن فراهم نموده است. صندلی‌های سرنشینان در چهار جهت مختلف و صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی قابل تنظیم است.

امکانات موجود در کابین نیز در سطحی هم تراز با سایر رقبا قرار داشته و تویوتا یاریس 2017 به امکاناتی مانند سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) با قابلیت پشتیبانی از رادیوهای دیجیتال، دوربین کمکی دنده عقب و ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند از طریق سیستم ارتباطی بیسیم بلوتوث مجهر شده است.

فضای موجود برای سرنشینان

همانطور که اشاره شد، یکی از نقاط قوت تویوتا یاریس ، فضای جادار و بزرگ کابین آن است. برای سال 2017 نیز وضعیت به همین شکل بوده و فضای کافی برای سر و پاهای سرنشینان حتی در ردیف دوم صندلی‌ها نیز وجو داشته و حجمی در حدود 2.775 لیتر را در اختیار آنان قرار می‌دهد. قرار گرفتن سه سرنشین بزرگشال نیز در صندلی‌های عقبی امکان پذیر بوده و در هنگام حرکت در مسیرهای نسبتا کوتاه، احساس ناراحتی و خستگی زیادی برای آنان به وجود نخواهد آمد.

بر خلاف سایر خودروهای موجود در این کلاس بدنه که با استفاده از شیشه‌ها و پنجره‌ها کوچک، حس نامطلوبی را در راننده و سرنشینان ایجاد می‌کنند تویوتا یاریس 2017 از شیشه‌ها بزرگی سود برده که دید کافی از مسیر پیش رو و فضای اطراف را در اختیار راننده و سرنشینان قرار داده و به همین دلیل سنسورهای کمکی پارک اطراف خودرو به صورت استاندارد در این خودرو وجود نداشته و با پرداخت مبلغی در حدود 700 دلار (معادل 2.6 میلیون تومان با احتساب دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) قابل سفارش خواهد بود.

فضای محفظه بار و صندوق عقب

در هنگام بالا بودن صندلی‌ها ردیف عقب، تویوتا یاریس نسل سوم فضای محدود 295 لیتری را برای محفظه بار و صندوق عقب برای این خودرو درنظر گرفته است. اگرچه این فضا در مقابل رقبایی مانند فورد فیستا (Ford Fiest) اندکی بیشتر بوده ولی در مقابل هوندا جز (Honda Jazz) با فضای 379 لیتری در مکانی پایین‌تر قرار خواهد گرفت. اما صندلی‌های ردیف دوم قابلیت جمع شدن را داشته و در صورت خواباندن آنها، تویوتا یاریس 2017 فضایی معادل 768 لیتر را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

موتور و پیشرانه

تویوتا یاریس 2017 مجهز به دو پیشرانه بنزینی و یک نمونه هیبریدی (Hybrid) شده است که علیرغم قدرت نسبتا پایین، از مصرف سوخت مناسبی برخوردار شده اند.

موتورهای بنزینی

اولین موتور بنزینی درنظر گرفته شده برای تویوتا یاریس 2017 یک نمونه 1.0 لیتری بوده که با تولید نیرویی معادل 69 اسب بخار عملکردی بسیار ضعیف و کند دارد. این مدل مصرفی برابر با 67.3 مایل با هر گالن سوخت (معادل 3.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی (شهری/بزرگراه) را داشته که رقمی نسبتا مناسب برای یک خودروی شهری به حساب می‌آید. تویوتا یاریس نسل سوم با این موتور در زمانی معادل 15.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

پیشرانه دوم موجود برای تویوتا یاریس 2017 یک نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر DOHC با 16 سوپاپ به حجم دقیق 1.497 سی سی است. این موتور با استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) عمل کرده و توانایی تولید نیرویی معادل 106 اسب بخار را در دور موتور 6.000 RPM دارد. گشتاور تولیدی این موتور نیز 103 پاوند بر فوت (معادل 140 نیوتون متر) بوده که در دور موتور 4.200 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده دستی 5 سرعته استاندارد و یا 4 سرعته اتوماتیک به جرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

تویوتا یاریس 2017 با این موتور در عرض 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده که در مقابل رکوردهای کسب شده توسط رقبا مانند فورد فیستا با 8.7 ثانیه، هیوندای اکسنت (Hyundai Accent) با 9.9 ثانیه و کیا ریو (Kia Rio) با 9.5 ثانیه رکوردی پایین به حساب آمده و این خودرو را در زمره نمونه‌ها کند قرار می‌دهد. مصرف سوخت این مدل نیز 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) اعلام شده است.

موتور هیبریدی

موتور استفاده شده در این گونه تویوتا یاریس یک نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر به حجم 1.5 لیتر بوده که در واقع یک نمونه کوچک شده از مدلاستفاده شده در تویوتا پریوس است. این موتور نیرویی در حدود 100 اسب بخار را تولید نموده و با مصرف میانگین 80.7 مایل با هر گالن سوخت (معادل 2.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) و تولید گاز آلاینده CO2 به میزان 75 گرم در هر کیلومتر مسافت، خودرویی کم مصرف و دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید. البته این موتور عملکرد مناسبی نداشته و علاوه بر کند بودن بیش از حد، صدای نسبتا زیادی نیز تولید می‌نماید.

تیپ‌ها مختلف و تجهیزات

تویوتا یاریس مدل 2017 در سه تیپ اصلی به مشتریان عرضه می‌گردد. این سه تیپ عبارتند از:

  • تیپ L
  • تیپ LE
  • تیپ SE

البته یک مدل دیگر از این خودرو با نام Yaris iA Sedan نیز برای سال 2017 عرضه شده که همانطور که از نام آن بر می‌آید، یک نمونه کاملا متفاوت با مدل‌ها هاچ بک موجود برای این خودرو است.

تویوتا یاریس 2017 تیپ L

این تیپ مدل پایه و استاندارد تویوتا یاریس بوده و با قیمت پایه 15.300 دلار (معادل 57.3 میلیون تومان) در مدل 3 در و 16.400 دلار (معادل 61.5 میلیون تومان) در مدل 5 در ارائه می‌گردد. از تجهیزات موجود در این تیپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 15 اینچی فولادی
  • سیستم تهویه مطبوع ساده (Air Conditioning)
  • قفل مرکزی
  • شیشه‌های پنجره الکتریکی
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک
  • سیستم جلوگیری از برخورد در بخش جلویی خودرو با ترمز اتوماتیک (Forward Collision Warning with Automatic Brake)
  • سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده (Lane Departure Alert)
  • صفحه نمایش لمسی رنگی 6.1 اینچی
  • اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق سیستم ارتباطی Bluetooth
  • یک پورت USB
  • سیستم صوتی با کیفیت مجهز به شش بلندگوی جداگانه

 

 

تویوتا یاریس 2017 تیپ LE

علاوه بر امکانات موجود در تیپ L، امکاناتی نظیر رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)، سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) و غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌ها کنترلی سیستم صوتی نیز به مشتریان ارائه می‌گردد. این خودرو با قیمتی برابر با 16.900 دلار (معادل 63.3 میلیون تومان) در مدل 3 در و 17.300 دلار (معادل 64.8 میلیون تومان) به خریداران عرضه می‌گردد.

تویوتا یاریس 2017 تیپ SE

این تیپ از تویوتا یاریس قیمتی معادل 17.200 دلار (معادل 64.5 میلیون تومان) داشته و علاوه بر تجهیزات موجود در سایر تیپ‌ها به امکانات زیر نیز مجهز شده است:

  • رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی
  • ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ
  • تزئینات اضافی در نمای خارجی و بدنه
  • چراغ‌ها جلوی باز طراحی شده
  • استفاده از لامپ‌های LED در چراغ‌های جلویی
  • روکش صندلی پارچه‌ای با کیفیت بالا
  • غربیلک فرمان اسپرت روکش شده با چرم

ایمنی و تجهیزات کمکی رانندگی

نسل قبلی این خودرو توانسته بود که 5 ستاره ممکن را از Euro NCAP کسب نماید. مدل سال 2017 نیز امکانات مناسبی داشته و با توجه به لیست نسبتا قابل قبولی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی الکترونیکی، خودرویی نسبتا ایمن به شمار می‌آید. سیستم کنترل پایداری (Stability Control) و ترمز الکتریکی نمونه‌هایی هستند که به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های تویوتا یاریس 2017 نصب شده است.

با پرداخت مبلغی در حدود 600 دلار (معادل 2.3 میلیون تومان) این خودرو قابلیت تجهیز به بسته ایمنی مخصوص تویوتا را خواهد داشته که امکاناتی مانند سیستم ترمز اتوماتیک و چراغ‌ها جلویی اتوماتیک و تطبیقی را به این خودرو اضافه خواهد کرد.

از دیگر تجهیزات موجود در این خودرو می‌توان به کیسه‌های هوای پرده‌ای جانبی، کیسه هوای مخصوص زانوی راننده و همچنین یک کیسه هوای مخصوص و جدید برای سرنشین کناری راننده اشاره کرد. در مجموع تویوتا یاریس 2017 با استفاده از سیستم‌ها مختلف کمکی و ایمنی، خودرویی مناسب و ایمن برای سفرهای درون شهرب به حساب می‌آید.

تجربه رانندگی

فرمان این خودرو برای سال 2017 مورد بازنگری قرار گرفته و عملکردی تیزتر و دقیق‌تر را از خود به نمایش می‌گذارد. رانندگی با این خودرو نسبتا سرگرم کننده بوده اما سیستم‌های انتقال قدرت اتوماتیک 4 سرعته و دستی 5 سرعته بسیار قدیمی بوده و کارایی لازم را ندارند. صندلی‌ها مخصوصا در دو تیپ L و LE به خوبی سرنشینان را در بر نگرفته و سرنشینان در این دو تیپ مدام به اطراف رانده می‌شوند. راننده و سرنشین جلو در صورتی که بلندای قامتی بیش ار 180 سانتی‌متر داشته باشند، فضای تنگی را تجربه خواهند کرد.

 

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی تویوتا یاریس 2017 در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • فورد فیستا (Ford Fiesta) با قیمت پایه ۱۵.۰۰۰ دلار (معادل ۵۶ میلیون تومان)
  • کیا ریو (Kia Rio) هاچ بک با قیمت پایه ۱۶.۵۰۰ دلار (معادل ۶۲ میلیون تومان)
  • هوندا فیت (Honda Fit) با قیمت پایه ۱۷.۰۰۰ دلار (معادل ۶۳.۷ میلیون تومان)

هوندا فیت

از هوندا فیت 17.000 دلاری می‌توان به عنوان بهترین خودروی موجود در بازارهای خودروهای کوچک شهری نام برد. مصرف سوخت آن بسیار پایین بوده و با وجود موتورهای کوچک از چالاکی بسیاری برخوردار شده است. علاوه بر این فضای موجود برای محفظه بار این خودرو نیز بسیار زیاد بوده به طوریکه از این لحاظ توانایی رقابت با بسیاری از خودروهای شاسی بلند سایز کوچک (Compact SUV) موجود در بازار را دارد.

فورد فیستا

این خودرو که در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک در بازارهای جهانی وجود دارد، قابلیت‌های دینامیکی بسیار بالایی داشته و با شتابی زیر 9 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، خودرویی پر شتاب به حساب می‌آید. قیمت این خودرو در حدود 15.000 دلار بوده که اندکی بیشتر از مدل پایه تویوتا یاریس است اما امکانات موجود و طراحی داخلی و کابین آن در مکانی بالاتر از تویوتا یاریس قرار می‌گیرد.

تویوتا یاریس در ایران

تویوتا یاریس در ایران توسط شرکت ایرتوتا به مشتریان عرضه می‌گردد. این خودرو در نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بوده و در تیپ SE و مجهز به امکاناتی مانند سیستم ورود بدون کلید، غربیلک فرمان با روکش چرم و سنسور پارک عقب به خریداران ارائه می‌گردد. قیمت این مدل از تویوتا یاریس نیز  در حدود 125 میلیون تومان (معادل 33.000 دلار) به فروش می‌رسد. خریداران ایرانی با پرداخت این مبلغ توانایی خرید خودروهای زیر در بازارهای جهانی در کلاس بدنه هاچ بک و سدان را خواهند داشت که عملکرد و قابلیت‌های بسیار بالاتری را دارند:

  • سوبارو WRX با قیمت پایه 27.500 دلار (معادل 103 میلیون تومان)
  • بیوک رگال (Buick Regal) با قیمت پایه 28.000 دلار (معادل 105 میلیون تومان)
  • شورولت ایمپالا (Chevrolet Impala) با قیمت پایه 28.500 دلار (معادل 107 میلیون تومان)
  • آکورا (Acura) مدل ILX با فیمت پایه 29.000 دلار (معادل 109 میلیون تومان)
  • دوج چارجر (Dodge Charger) با قیمت پایه 29.000 دلار (معادل 109 میلیون تومان)
  • آئودی A3 با قیمت پایه 32.000 دلار (معادل 120 میلیون تومان)
  • لکسوس (Lexus) مدل CT با قیمت پایه 32.000 دلار (معادل 120 میلیون تومان)
  • کیا کادنزا (Kia Cadenza) با قیمت پایه 33.000 دلار (معادل 124 میلیون تومان)
  • مرسدس بنز (Mercedes Benz) کلاس CLA با قیمت پایه 33.500 دلار (معادل 126 میلیون تومان)
  • نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) با قیمت پایه 33.500 دلار (معادل 126 میلیون تومان)
  • ب ام و (BMW) سری 2 با قیمت پایه 33.000 دلار (معادل 124 میلیون تومان)

 

 

رقبای این خودرو در بازار ایران نیز زیاد و متنوع بوده و شامل خودروهایی مانند نمونه‌ها زیر می‌گردد:

 

سخن آخر

در مجموع تویوتا یاریس 2017 یک خودروی کوچک بوده که با مصرف پایین و قدرت مناسب یکی از گزینه‌ها مناسب برای خرید در بازار به شمار می‌آید. فضای داخلی این خودرو مناسب بوده و تنها نقطع ضعف آن در این زمینه، فضای بسیار محدود محفظه بار و صندوق عقب آن خواهد بود. از این رو این خودرو تنها مناسب برای سفرهای درون شهری بوده و می‌تواند به عنوان یک خودروی مناسب بانوان به شمار آید.

تویوتا یاریس در یک نگاه

یاریس 1.0 بنزینی یاریس 1.5 بنزینی
حجم موتور (سی‌سی) 997 1497
تعداد سیلندر 3 4
قدرت موتور (اسب بخار) 69 106
گشتاور تولیدی (نیوتون متر) 100 140
شتاب 0 – 100 (ثانیه) 15.5 10.5
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 150 170
مصرف سوخت (شهری) 7.8
مصرف سوخت (بزرگراه) 6.5
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) 3.5 7.1
وزن (کیلوگرم) 930 1050
قیمت پایه در بازار جهانی (میلیون تومان)48 57
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) 120

 

منبع : تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر