;
coinex

مرگ کیا فورته کوپه نزدیک است!

مرگ کیا فورته کوپه نزدیک است!

باتوجه به افزایش تقاضای خودروهای کراس اوور و شاسی بلند، خودروهای کوپه و کوچک تقاضا کمی داشته و از این رو سودی برای کمپانی ها به ارمغان نمی آورند. البته در این میان هوندا سیویک توانسته جانی سالم به در برده و به خودرویی محبوب بدل شود، به شکلی که تاکنون هوندا 10 نسل از این خودرو را در بازار جهانی به فروش رسانده است.

به تازگی شرکت کیا در مصاحبه ای با وب سایت CarsDirect تایید کرد که تولید کیا فورته کوپه بزودی پایان می یابد. این خودرو پس از آن که سال 2016 فروش نامطلوبی به دنبال داشت، از لیست تولیدات کیا خارج شده است.

سخنگو کیا James Hope در گفتگو با CarsDirect بیان کرد:

از آنجایی که تقاضا برای کیا فورته کوپه در سال 2016 کاهش داشت کمپانی سازنده نیز تصمیم خود را مبنی بر عدم تولید این خودروی کوپه 2 در، گرفته است.

از آنجایی که تقاضا برای کوپه Forte در سال 2016 کاهش داشت کمپانی سازنده نیز تصمیم خود را مبنی بر عدم تولید این خودروی کوپه 2 در، گرفته است.

البته این خبر کاملا بد نبوده و سری مدل Forte در طول سه ماهه نخست سال 2017 فروشی بیش از مدت مشابه در سال های قبل داشتند. گذشته از این، مدل های دیگری چون Forte 5 سدان، Forte هاچ بک چهار درب نیز به تولید می رسد و سری Forte تنها شامل یک نسخه کوپه نمی شود.

اگرچه از لحاظ ساختار، سیویک کوپه با کیا Forte یکسان است اما برای خودروی سیویک کوپه ویژگی های بیشتری را می توان نسبت به کیا Forte برشمرد. خودرو کیا با پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر به قیمت 20.740 هزار دلار به فروش می رسد در حالی که مدل پایه سیویک هوندا با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ همراه بوده و با قیمت 20.825 دلاری در بازار به فروش می رسد. همچنین کیا برای Forte کوپه پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندری در نظر گرفته اما خودرو هوندا مصرف بنزین کمتر و میزان آلودگی کمتری نسبت به محصول کیا دارد.

انتظار می رود بزودی فروش کیا فورته کوپه در بازار به پایان برسد. بنابراین اگر این محصول در لیست خرید شما قرار دارد، سریعتر اقدام به خرید آن کنید.

منبع: motorauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر