;
coinex

تصاویر لو رفته جدید از هواوی آنر 9 و حذف جک هدفون

تصاویر لو رفته جدید از هواوی آنر 9 و حذف جک هدفون

تصاویر لو رفته جدید از هواوی آنر 9 که روز گذشته توسط وب سایت Tech Point منتشر شد، خبر از حذف جک هدفون از این پرچمدار کمپانی هواوی می دهد.

تصاویر درز شده از این گوشی، هواوی آنر 9 را از زوایای مختلفی از جمله بالا، پایین، پشت، جلو و قسمتی از لبه سمت چپ آن به تصویر می کشد.

در قسمت پایینی این گوشی، یک پورت یو اس بی از نوع سی به کار رفته و در دو طرف آن، دو پنجره مشبک یکسان به کار رفته است؛ یکی از این پنجره های مشبک به عنوان میکروفون و برای ورودی صدا و دیگری به عنوان اسپیکر و برای خروجی صدا است. شایان ذکر است که تعداد سوراخ های پنجره های مشبک اسپیکر در هواوی آنر 9، دقیقا مشابه پرچمدار قبلی هواوی یعنی آنر 8 است.

نکته قابل توجهی که می توان از تصاویر لو رفته جدید از هواوی آنر 9 به آن پی برد، حذف جک هدفون 3.5 میلی متری از آن است.

در رندرهایی که پیش تر از گوشی آنر 9 هواوی به بیرون درز کرده بود، شاهد به کار رفتن خط های سرتاسری عمودی در طراحی پشت این گوشی بودیم. حال با مشاهده تصاویر لو رفته جدید از هواوی آنر 9 و وجود همان خط ها در پشت آن، صحت تصاویر قبلی بیش از پیش مورد تایید قرار گرفته اند.

تصاویر لو رفته قبلی از گوشی هواوی آنر 9
تصاویر لو رفته قبلی از گوشی هواوی آنر 9

همچنین مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، دقیقا مشابه هواوی آنر 8 در این گوشی به کار رفته اند: دوربین جلویی، اسپیکر مکالمه، حسگر مجاورت (Proximity)، دوربین دوگانه، فلش ال ای دی دوگانه، فوکوس لیزری، میکروفون با قابلیت حذف نویز و IR Blaster (دستگاهی که کنترل از راه دور به وسیله اینفرارد را شبیه سازی می کند) و بلندگوی گوشی. حتی موقعیت دکمه پاور گوشی هواوی آنر 9 با موقعیت این دکمه در آنر 8 یکسان است.

لبه کناری هواوی آنر 9

موارد فوق و شباهت زیاد این گوشی با هواوی آنر 8 ما را به این مسیر سوق می دهد که شاید این گوشی تنها یک نسخه بازسازی شده و جدیدتر از آنر 8 است و یا شاید هم بتوان آن را هواوی آنر 8 اس نامید.

با حذف جک هدفون در این گوشی، انتظار داریم که این پرچمدار بتواند امتیاز مقامت در برابر آب (ضد آب) را نیز به دست آورد؛ ویژگی کاربردی که تا امروز نه کمپانی هواوی و نه برند آنر، توجهی به آن نداشته اند.

با این اوصاف، ما از این دستگاه (هر چیزی که هست، چه آنر 8 اس و چه آنر 9!) انتظار داریم که از لحاظ عملکرد، بهبود قابل توجهی نسبت به هواوی آنر 8 با تراشه های‌سیلیکون کیرین 655 خود داشته باشد. همچنین انتظار داریم یک باتری بزرگتر از 3000 میلی آمپر ساعت در آن به کار رفته و عملکرد دوربین آن نیز ارتقا یابد. البته لازم به ذکر است که با حذف جک هدفون از این گوشی، ضد آب بودن آن نیز انتظار نابه‌جایی نیست!

تنها نکته ای که شاید برای طرفداران این گوشی کمی ناامید کننده باشد، احتمال حذف دکمه Smart Key به کار رفته در آنر 8 از این گوشی است. حسگر اثر انگشت این گوشی دکمه ای در زیر Smart Key داشت که امکان برنامه ریزی تا 3 اپلیکیشن و یا شورتکات های کاربردی را به کاربر می داد. حال با جابه‌جایی حسگر اثر انگشت، احتمال حذف کامل این ویژگی نیز وجود دارد.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر