;
coinex

ناسا تصاویر دومین شیرجه بزرگ کاسینی به میان حلقه های زحل را منتشر کرد

ناسا تصاویر دومین شیرجه بزرگ کاسینی در حلقه های زحل را منتشر کرد

فضاپیمای کاسینی، تصاویری از دومین شیرجه بزرگ خود در میان حلقه های زحل به زمین مخابره کرده است.  این تصاویر جدید حتی از تصاویر شیرجه اول فضاپیما هم دیدنی تر و وهم انگیزترند.

کاسینی در نخستین شیرجه بزرگ خود روز ۲۶ آوریل، با سرعت ۱۱۰ هزار کیلومتر در ساعت در شکافی بین جو زحل و حلقه های آن قرار گرفت، تا به نخستین فضاپیمایی تبدیل شود که به میان حلقه های زحل می رود. کاسینی هم اکنون در حال انجام ماموریت نهایی خود، پایان بزرگ  (Grand Finale)  است. ماموریت کاسینی پس از دو دهه حضور در فضا، روز ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۷، با شیرجه مرگ بار در جو سیاره زحل به پایان خواهد رسید.

اما قبل از پایان دراماتیک ماموریت کاسینی، این فضاپیمای برخی از بهترین تصاویر خود را از زحل و حلقه های دیدنی اش به زمین مخابره می کند. این تصاویر جدید، حلقه های زحل را با جزئیاتی بی نظیر نشان می دهند.

این تصاویر در خلال شیرجه روز 2 مه کاسینی در فضای تهی و اسرارآمیز میان زحل و حلقه های آن به ثبت رسیده اند. فضاپیمای کاسینی از زمان شروع این شیرجه در حال ارسال تصاویر جذابی از سفر خود بوده است. ناسا انتظار دارد، این تصاویر با گذشت زمان بهبود یابند، چرا که مهندسان ناسا در تلاش اند، به مرور زمان به بهترین شکل ممکن از دوربین های کاسینی برای شکار تصاویر دلخواه بهره ببرند.

اندرو اینگرسول، یکی از اعضای تیم تصویربرداری ماموریت کاسینی از موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در پاسادنا، گفت: “تصاویر اولین شیرجه بزرگ کاسینی عالی بودند، اما در مورد تنظیمات دوربین ها محتاط بودیم. قصد داریم، مشاهدات خود را برای فرصت مشابهی در 29 ژوئن (۸ تیر) به روز رسانی کنیم. فکر می کنیم، با وجود این (به روز رسانی) حتی تصاویر بهتری در اختیار خواهیم داشت.”

تصاویر جدید کاسینی، حلقه های زحل را با جزئیاتی بی نظیر نشان می دهند
تصاویر جدید کاسینی، حلقه های زحل را با جزئیاتی بی نظیر نشان می دهند

ماموریت کاسینی پروژه ای مشترک بین ناسا،  آژانس فضایی اروپا (اسا) و آژانس فضایی ایتالیا است. آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، بخشی از موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در پاسادنا، بخش علمی ماموریت را مدیریت می کند. مدارگرد کاسینی و دو دوربین پردازنده آن در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا طراحی، توسعه و مونتاژ شده اند. همچنین مرکز عملیات تصویر برداری این ماموریت در موسسه علوم فضایی بولدر، کلرادو قرار دارد. فضاپیمای کاسینی در سال ۱۹۹۷ به فضا فرستاده شد و در سال ۲۰۰۴ در مدار سیاره زحل قرار گرفت.

ناسا هفته گذشته، نخستین صداهای ضبط شده از میان فضای داخلی حلقه های زحل را که توسط کاسینی به زمین مخابره شده بود را منتشر کرده بود. علاوه بر این، ناسا ویدئویی از تصاویر نخستین شیرجه بزرگ کاسینی منتشر کرده است. در ادامه، تماشای این ویدئو دیدنی را از دست ندهید.

.

منبع: independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر