;
coinex

اندروید O پروسه انتشار آپدیت های اندرویدی را سریع تر خواهد کرد

اندروید O پروسه انتشار آپدیت های اندرویدی را سریع تر خواهد کرد

اندروید O باعث می شود کاربران گوشی های اندرویدی، سریع تر از قبل به نسخه های آپدیت شده اندروید دسترسی داشته باشند.

کمپانی گوگل بار دیگر تلاش می کند تا روند آهسته ی انتشار آپدیت های اندروید را سریع تر کرده و این اشکال را برطرف کند. این کمپانی اعلام کرده که راه حل امسال می تواند انتشار و توزیع آپدیت های اندرویدی را برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، ارزان تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر کند.

پاسخ به این اشکال در یکی از قابلیت های اندروید O به نام Project Treble نهفته است؛ این پروژه باعث می شود تولیدکننده ها بتوانند بدون نیاز به تغییرات نرم افزاری بیشمار، آپدیت های اندرویدی را برای کاربران گوشی های همراه خود منتشر کنند.

گوگل لزوما تحولات خود در اندروید را از تغییراتی که تولیدکننده ها روی گوشی های خود اعمال می کنند، مجزا کرده تا از سازگاری آن با آخرین تراشه ها اطمینان حاصل کند. اگر بنا بر ادعای گوگل، پروژه تریبل به خوبی عمل کند، شرکت هایی مثل سامسونگ و ال جی می توانند مشکل آپدیت نسخه های اندرویدی خود را برطرف کنند؛ آنها دیگر مجبور نیستند منتظر بمانند تا شرکت های تامین کننده تراشه مثل کوالکوم، آپدیت های نرم افزاری مناسب خود برای دریافت نسخه آپدیت اندروید ارسال کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا اندروید O می تواند تمامی مشکلات پیش روی تولید کننده ها را بردارد یا خیر؛ آنها هنوز هم باید کدهای اندرویدی را به روز رسانی کنند تا از سازگاری آن با گوشی های خود مطمئن شوند. اما قطعا یکی از راهکارهای مفیدی است که گوگل برای مشکل عدم یکپارچگی اندروید ارائه کرده است.

این مشکل، بارها در طول زمان بهتر شده، اما قطعا به طور کل برطرف نشده است. آخرین نسخه اندروید که با نام اندروید نوقا معرفی شده، بیش از 8 ماه است که راه اندازی شده؛ اما متاسفانه تنها 7 درصد از گوشی های اندرویدی به آن مجهز هستند. اندروید جلی بین که بیش از 4 سال قبل راه اندازی شده، درصد بالاتری را به خود اختصاص داده است.

گوگل در زمینه تسریع آپدیت های اندرویدی، تلاش های بسیاری را به کار بسته، اما تاکنون با موفقیت چشمگیری روبرو نبوده است. بنابراین اندروید O یکی از گزینه هایی است که باید منتظر آن باشیم. مشکل دیگری که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، این است که اندروید O در قالب یک سیستم عامل جدید راه اندازی خواهد شد؛ بنابراین نمی توان انتظار داشت که شمار زیادی از دستگاه ها به سرعت بتوانند نسخه جدید سیستم عامل را دریافت کنند.

خوشبختانه اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد اندروید O در کنفرانس I/O که هفته ی بعد برگزار می شود، منتشر خواهد شد.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر