;
coinex

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی

هیوندای اکسنت مدل 2017

هیوندای اکسنت (Hyundai Accent) یک خودروی سواری در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز کوچک (Subcompact Sedan) بوده که از سال 1994 میلادی توسط شرکت خودرو سازی کره‌ای هیوندای تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی و ذکر مشخصات فنی نسل چهارم این خودرو خواهیم پرداخت.

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت اولین با در سال 1994 میلادی طراحی و به بازارهای جهانی خودرو ارائه شد. تاکنون چهار نسل از این خودروی نسبتا موفق تولید و به بازار عرضه شده است.

نسل اول

شرکت هیوندای در سال 1994 مدل اکسنت را به عنوان جایگزینی برای مدل اکسل (که در بازار ایران نیز ارائه می‌شد) تولید نمود. هیوندای اکسنت نسل اول در سه کلاس بدنه سدان (Sedan)، هاچ بک (Hatchback) و کوپه (Coupe) عرضه شد و تا سال 2000 میلادی در خط تولید این شرکت قرار داشت.

نسل دوم

در سال 2000 میلادی نسل دوم هیوندای اکسنت به بازار عرضه شد. این خودرو در کشورهای مختلف با نام‌های متفاوتی مانند هیوندای ورنا (Verna)، بریو (Brio) و آوگا (Avega) ارائه شد. هیوندای اکسنت نسل دوم نیز در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک طراحی شده بود. این خودرو که ایران نیز با نام هیوندای ورنا به مشتریان عرضه می‌شد تا سال 2005 میلادی در خط تولید شرکت هیوندای قرار داشت.

نسل سوم

در سال 2005 میلادی شرکت هیوندای نسل جدیدی از این خودرو را در نمایشگاه خودروی نیویورک به معرض نمایش عموم گذاشت. این خودرو نیز مانند نسل قبلی با اسامی متفوتی مانند ورنا، بریو، آوگا و همچنین دوج اتیتیود (Dodge Attitude) به فروش رسید. هیوندای اکسنت نسل سوم نیز مانند نسل دوم در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک به فروش رسید. این نسل از خودرو تا سال 2011 تولید شد.

نسل چهارم

آخرین نسل هیوندای اکسنت از سال 2011 میلادی در خط تولید قرار داشته و در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک به مشتریان عرضه می‌گردد. هیوندای اکسنت نسل چهارم خودرویی نسبتا موفق بوده و در بسیاری از کشورهای جهان مانند چین، هند، روسیه، نیجریه و تایوان نیز مونتاژ می‌گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مدل سال 2017 میلادی این خودرو بپردازیم.

هیوندای اکسنت مدل سال 2017

این خودرو با توجه به ظاهر نسبتا مدرن و زیبا و مصرف سوخت پایین یک خودروی اقتصادی بوده و عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. طراحی ظاهری این خودرو نیز با وجود اینکه سال‌هاست دچار تغییر محسوسی نشده اما هنوز جذابیت نسبی خود را از دست نداده است. از امکانات موجود در هیوندای اکسنت مدل سال 2017 می‌توان به اضافه شدن یک تیپ جدید با نام Value Edition اشاره کرد که تجهیزاتی مانند رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی، ترمزهای عقب دیسکی، کنترلرهای سیستم صوتی تعبیه شده در فرمان، قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند همراه از طریق بلوتوث و سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) را به آن اضافه نموده است.

هیوندای اکسنت مدل سال 2017 با قیمت پایه 15.500 دلار (معادل 58 میلیون تومان با احتساب دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) به مشریان عرضه شده و در بالاترین تیپ قیمتی در حدود 19.000 دلار (معادل 71 میلیون تومان) دارد که رقمی مناسب برای خودرویی در این کلاس بدنه به حساب می‌آید.

نقاط ضعف و قوت هیوندای اکسنت مدل سال 2017

مصرف سوخت پایین و رقابتی، کیفیت سواری بالا، ظاهری زیبا، حجم بالای محفظه بار در مدل هاچ بک و صندلی‌های عقبی با فضای مناسب از نقاط قوت این خودرو بوده و مواردی مانند عدم تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، عدم تجهیز به ترمزهای دیسکی در بیشتر تیپ‌ها و عدم کسب امتیاز بالا در آزمون‌های تصادفات رانندگی از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌آیند.

موتور و پیشرانه

برای هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی دو موتور 1.4 لیتری و 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک نمونه چهار سیلندر 1.6 لیتری دیزلی درنظر گرفته شده است.

موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری بنزینی

موتورهای استفاده شده در هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی شامل یک موتور 1.4 لیتری MPi بنزینی و 1.6 لیتری بنزینی GDi است. موتور 1.4 لیتری موجود برای هیوندای اکسنت مدل 2017 یک نمونه چهار سیلندر به حجم دقیق 1.397 سی‌سی بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 108 اسب بخار در دور موتور 6.300 RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز 101 پاوند بر فوت (معادل 137 نیوتون متر) بوده که از دور موتور 4.200 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

موتور چهار سیلندر 1.6  لیتری بنزینی

موتور 1.6 لیتری موجود برای هیوندای اکسنت مدل سال 2017 یک نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC به حجم دقیق 1.591 سی‌سی بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 137 اسب بخار در دور موتور 6.300 RPM را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی این موتور که در دور موتور 4.850 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد نیز 123 پاوند بر فوت (معادل 167 نیوتون متر) است. این نیرو و گشتاور توسط یک جعبه دنده 6 سرعته یا اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلویی خودرو (FWD) منتقل می‌گردد.

هیوندای اکسنت مدل سال 2017 با استفاده از این موتور 1.6 لیتری در زمانی معادل 8.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز بنا بر اعلام کارخانه 120 مایل در ساعت (معادل 193 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی توانایی پیمودن مسافتی معادل 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در 100 کیلومتر) مسیر شهری، 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 29 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی را دارد.

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری دیزل

این موتور دیزل با حجم دقیق 1.591 سی‌سی توانایی تولید نیرویی معادل 134 اسب بخار در دور موتور 4.000 RPM را داشته و گشتاور تولیدی آن نیز 300 نیوتون متر بوده که از دور موتور 1.750 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. مصرف سوخت این موتور نیز برابر با 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومت) مسیر شهری، 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی اعلام شده است.

تجهیزات و تیپ‌های مختلف

هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی در چهار تیپ مختلف در بازارهای جهانی به فورش می‌رسد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  • تیپ SE Sedan
  • تیپ Value Edition Sedan
  • تیپ SE Hatchbak
  • تیپ Sport Hatchbak

تیپ SE Sedan

این تیپ از هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی با قیمت پایه 15.500 دلار (معادل 58 میلیون تومان) به فروش می رسد. این تیپ نمونه استاندارد و پایه این خودرو بوده و با امکانات و تجهیزات مطابق با فهرست زیر مجهز است:

  • جعبه دنده 6 سرعته دستی (استاندارد)
  • جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک (سفارشی)
  • رینگ‌های فولادی 14 اینچی
  • ورود بدون کلید به خودرو (Keyless)
  • سیستم تهویه مطبوع دستی نسل قدیم (Air Condition)
  • سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگوی جداگانه
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره‌ای
  • ورودی AUX و i‍Pod
  • تزمرهای دیسکی در جلو
  • ترمزهای کاسه‌ای در عقب

تیپ Value Edition Sedan

این تیپ برای اولین بار در سال 2017 میلادی به نمونه‌های مورد انتخاب برای هیوندای اکسنت اضافه شده و قیمت پایه‌ای معادل 17.500 دلار (معادل 65.5 میلیون تومان) دارد. در این تیپ علاوه بر تجهیزات موجود در تیپ SE Sedan امکاناتی مانند نمونه‌های زیر به آن اضافه شده است:

  • جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک (استاندارد)
  • رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی
  • ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ
  • کنترلرهای سیستم صوتی تعبیه شده در غربیلک فرمان
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • ارتباط با گوشی‌های هوشمند همراه از طریق تکنولوژی بلوتوث

تیپ SE Hatchback

این تیپ از لحاظ امکانات مشابه تیپ SE Sedan بوده و تنها امکاناتی مانند آیینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و برف پاک کن شیشه عقب به آن اضافه شده است. هیوندای اکسنت تیپ SE Hatchback با قیمت پایه 16.000 دلار (معادل 60 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

تیپ Sport Hatchback

این تیپ از هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی مچهزترین نمونه موجود برای این خودرو بوده و با قیمت پایه 18.500 دلار (معادل 70 میلیون تومان) به مشتریان ارائه می‌گردد. علاوه بر امکانات و تجهیزات موجود در تیپ Value Edition Sedan، این خودرو به ایزار و تجهیزاتی مانند نمونه‌های زیر مجهز شده است:

  • آیینه جانبی راننده با قابلیت نمایش نقطه کور خودرو
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و چراغ راهنما
  • باله عقب (Spoiler) همرنگ بدنه
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک
  • چراغ مه شکن
  • روکش پارچه با کیفیت بالا برای صندلی‌ها
  • تزئینات داخلی به رنگ مشکی براق (Piano Black)
  • غربیلک فرمان با پوشش چرم
  • اهرم تعویض دنده با روکش چرم

تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی

هیوندای اکسنت مدل سال 2017 یک خودروی نسبتا مجهز در کلاس بدنه و بازه قیمتی خود به شمار می‌آید. از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی در این خودرو می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • سیستم کنترل پایداری (Stability Control)
  • شش کیسه هوا (جلویی، جانبی و پرده‌ای جانبی)
  • ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم کمکی پارک در بخش عقبی خودرو (RPAS)
  • سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)
  • نمایشگر دید عقب بر روی آیینه وسطی
  • کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم پیش کشندگی و تنظیم ارتفاع

هیوندای اکسنت مدل سال 2017 در ارزیابی‌های سازمان ملی امنیت جاده‌ها و بزرگراه‌ها (NHTSA) در زمینه تصادفات رانندگی موفق به دریافت 4 ستاره از 5 ستاره ممکن شده و در آزمون‌های موسسه غیر دولتی (IIHS) نیز توانسته عنوان خوب را از آن خود نماید. در مجموع تجهیزات و امکانات جانبی این خودرو در کلاس بدنه و بازه قیمتی خود مناسب بوده و کیفیت قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد.

تجربه رانندگی و کابین

هیوندای اکسنت مدل سال 2017 میلادی نرم و راحت بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. عقربه‌ها و نمایشگرهای پشت آمپر نیز طراحی زیبایی داشته و اطلاعات کافی از وضعیت خودرو را در نمایشگر LCD موجود در اختیار راننده قرار می‌دهد. کیفیت مواد اولیه داخل کابین بالاتر از حد متوسط بوده از کمترین میزان پلاستیک سخت در آن استفاده شده است.

صندلی‌های نمونه‌های هاچ یک هیوندای اکسنت 2017 سرنشینان بزرگسال با قامت متوسط از راحتی کافی در آن برخوردار خواهند بود. فضای محفظه حمل بار و صندوق عقب نیز نسبتا بالا بوده و حجمی معادل 600 لیتر را در صورت بالا بودن تمامی صندلی‌ها و 1.400 لیتر در صورت جمع کردن صندلی‌های عقب را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

عملکرد موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری هر چند مناسب و قابل قبول بوده ما در هنگام شتابگیری‌های سریع و سبقت‌های ناگهانی رفتار مناسبی نداشته و خودرو با شتابگیری کندی روبرو بوده و نیاز به تعویض دنده معکوس دارد. کمک فنرهای بسیار نرم بوده و کمترین ضربه ممکن از مسیر را به کابین منتقل می‌کنند. هرچند این نرمی موجب شده که عملکرد این خودرو نسبت به سایر رقبا در هنگام عبور از پیچ‌ها دچار افت گردد. ضریب نفوذ صدای محیط به داخل کابین نیز بسیار کم بوده و محیطی آرام را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

قیمت و رقبا

همانطور که اشاره شد هیوندای اکسنت 2017 با قیمت پایه 15.500 دلار (معادل 58 میلیون تومان) تا 19.000 دلار (معادل 71 میلیون تومان) در بالاترین تیپ و تجهیزات به فروش می‌رسد. از رقبای پر شمار این خودرو در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌های موفق زیر اشاره کرد:

  • تویوتا یاریس (Toyota Yaris) با قیمت پایه 17.000 دلار (معادل 63.7 میلیون تومان)
  • هوندا فیت (Honda Fit) با قیمت پایه 17.000 دلار (معادل 63.7 میلیون تومان)
  • فورد فیستا (Ford Fiesta) با قیمت پایه 15.000 دلار (56 میلیون تومان)
  • شورولت سونیک (Chevrolet Sonic) با قیمت پایه 16.000 دلار (معادل 60 میلیون تومان)
  • کیا ریو (Kia Rio) با قیمت پایه 15.000 دلار (معادل 56 میلیون تومان)
  • نیسان ورسا (Nissan Versa) با قیمت پایه 13.000 دلار (معادل 48.7 میلیون تومان)
  • میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) با قیمت پایه 13.800 دلار (معادل 51.7 میلیون دلار)

هیوندای اکسنت در ایران

شرکت آسان موتور در سال ۱۳۸۵ و در پی شروع مجدد واردات خودرو به کشور، اقدامات لازم جهت کسب مجوز واردات پنج مدل آزرا، سوناتا، توسان، سانتافه و جنسیس کوپه صورت پذیرفت و به تبع آن در سال ۱۳۸۸۸ جدیدترین خودروهای کمپانی هیوندای مطابق با استانداردهای اروپایی از جمله خودروهای جنسیس، ix55 و i30 و ولاستر نیز به انواع مدلهای این شرکت اضافه گردید . اکنون نیز با توجه به شرایط، سایر خودروهای مدرن ، باکیفیت و مشتری پسند هیوندای را وارد بازار ایران نموده و در دسترس طرفدارانش قرار داده است.

این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود 110 میلیون تومان (معادل 29.300 دلار) به فروش رسیده که اختلاف فاحشی با قیمت این خودرو در بازارهای جهانی دارد. با پرداخت این قیمت خریداران ایرانی توانایی تملک خودروهایی بسیار باکیفیت تر و مجهزتر مانند نمونه‌های اشاره شده در فهرست زیر را خواهند داشت:

  • هوندا سیویک (Honda Civic) با قیمتی بین ۲۰.۰۰۰ دلار الی ۳۰.۰۰۰ دلار (مابین ۷۵ الی ۱۱۲ میلیون تومان)
  • فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) با قیمت ۲۱.۰۰۰ دلار الی ۲۹.۰۰۰ دلار (مابین ۷۸.۵ الی ۱۰۹ میلیون تومان)
  • مزدا ۳ با قیمت ۱۸.۷۰۰ دلار الی ۲۶.۰۰۰ دلار (مابین ۷۰ الی ۹۷.۵ میلیون تومان)
  • کیا فورته (Kia Forte که در ایران با نام سراتو نیز شناخته می‌شود) با قیمتی مابین ۱۷.۵۰۰ دلار الی ۲۷.۰۰۰ دلار (مابین ۶۵ الی ۱۰۱ میلیون تومان)
  • تویوتا کورولا (Toyota Corolla) با قیمتی مابین ۱۹.۵۰۰ دلار الی ۲۳.۵۰۰ دلار (در حدود ۷۳ میلیون تومان الی ۸۸ میلیون تومان)
  • هیوندای ولاستر (Hyundai Veloster) با قیمتی بین ۱۸.۰۰۰ دلار الی ۲۲.۵۰۰ دلار (مابین ۶۷.۵ الی ۸۴ میلیون تومان)
  • نیسان (Nissan) مدل اسپرت ۳۷۰Z با قیمت ۳۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۲ میلیون تومان)
  • فورد موستانگ (Ford Mustang GT) با قیمت پایه ۳۲.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۴ میلیون تومان)

رقبا در بازار ایران

از رقبای هیوندای اکسنت 2017 در بازا ایران می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • تویوتا یاریس با قیمت 120 میلیون تومان
  • دنا با قیمت 45 میلیون تومان
  • پژو 206 صندوق دار با قیمت 40 میلیون تومان
  • L90 با قیمت 53 میلیون تومان
  • برلیانس H330 با قیمت 57 میلیون تومان
  • جک J5 با قیمت 65 میلیون تومان
  • چری آریزو با قیمت 77 میلیون تومان
  • رانا با قیمت 35 میلیون تومان
  • کیا ریو با قیمت 114 میلیون تومان

سخن آخر

هیوندای اکسنت 2017 خودرویی است ارزان قیمت که توانسته مجموعه‌ای از امکانات ایمنی، رفاهی و کمکی رانندگی را در کنار یک ظاهر زیبا و کابین جذاب گرد هم آورد. این خودرو می‌تواند یک نمونه مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت و زوج‌های جوان بوده و علاوه بر برآورده کردن نیازهای روزمره، قابلیت سفر با مسافت‌های بالا بدون احساس خستگی را نیز به آنها می‌دهد. البته خرید خودروهایی مانند کیا سراتو یا تویوتا یاریس و یا کیا ریو در صورت اجازه دادن منابع مالی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

درباره شرکت هیوندای

شرکت هیوندای موتور ددر سال ۱۹۶۷ در کشور کره جنوبی تاسیس شد. آنچه در این سالها هیوندای موتور را از سایرشرکتهای سازنده خودرو متمایز نموده است ، داشتن افراد پرتوانی است که قادرند آرزوهای غیرممکن را ممکن سازند. با تغییر در توقعات افراد از خودرو و منسوخ شدن مفهوم قدیمی وسیله نقلیه و گره خوردن خودروی شخصی با زندگی مصرف کنندگان، شرکت هیوندای موتور نیز با شعار جدید NEW THINKING, NEW POSSIBLITIES در راستایی ایجاد فرهنگ جدید خودرویی قدم برداشت.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت مدل 2017 در یک نگاه

هیوندای اکسنت نسل چهارم 1.6
حجم موتور (سی‌سی) 1.591
تعداد سیلندر 4
قدرت موتور (اسب بخار) 137
گشتاور (نیوتون متر) 167
مصرف بنزین (شهر) 8.7
مصرف بنزین (بزرگراه) 6.2
مصرف بنزین (ترکیبی) 8.1
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 8.6
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 193
قیمت پایه (میلیون تومان) 58
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) 110

منبع : تکرا

تصاویر : Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر