;
coinex

هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌های سیاه‌وسفید را به‌سادگی رنگی کند

هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌های سیاه‌وسفید را به‌سادگی رنگی کند
نرم‌افزارهای هوش مصنوعی موجود می‌توانند، عکس‌های قدیمی سیاه‌وسفید را رنگی کنند، اما اغلب این نرم‌افزارها چندان بی‌نقص نیستند. در مقابل رنگ‌آمیزی دستی عکس‌ها به‌وسیله فتوشاپ نتایج فوق‌العاده‌ای دارد، اما به همان نسبت زمان‌بر است و البته مهارت زیادی می‌خواهد. اما نرم‌افزار جدید که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی طراحی‌شده، با ترکیبی از دقت و مهارت عکس‌های رنگی دیدنی می‌سازد.

سال گذشته بود که ریچارد ژانگ و همکارانش نرم‌افزار شبکه عصبی را به اثبات رساندند که قادر بود به‌صورت خودکار به عکس‌های سیاه‌وسفید قدیمی رنگ اضافه کند. این نرم‌افزار هوش مصنوعی پس از بررسی میلیون‌ها عکس آموخت، چگونه ویژگی‌های مختلف موجود در عکس‌ها رنگی می‌شوند و قادر بود، فرایند مشابهی روی عکس‌هایی که ندیده بود، اعمال کند. خروجی نرم‌افزار حتی اگر تمام‌رنگ‌ها را اشتباه تشخیص می‌داد هم جالب‌توجه بود.

ژانگ و همکارانش برای بر طرف کردن چنین اشتباهاتی، دنباله‌ای برای این نرم‌افزار طراحی کرده‌اند که قادر است، به‌طور خودکار عکس‌های سیاه‌وسفید را رنگی کند. اما در نسخه جدید نرم‌افزار، ویژگی‌هایی افزوده‌ شده‌اند که خروجی نهایی را واقعی‌تری کرده‌اند.

کاربر می‌تواند با اضافه کردن نشانگرهای رنگی ساده‌ای به منبع تغذیه نرم‌افزار، به فرایند رنگی کردن عکس‌ها کمک کند
کاربر می‌تواند با اضافه کردن نشانگرهای رنگی ساده‌ای به منبع تغذیه نرم‌افزار، به فرایند رنگی کردن عکس‌ها کمک کند

کاربر می‌تواند با اضافه کردن نشانگرهای رنگی ساده‌ای به منبع تغذیه نرم‌افزار، به فرایند رنگی کردن عکس‌ها کمک کند. به‌عنوان‌مثال، کاربران می‌توانند، تنها با قرار دادن نقطه‌های رنگی در عکس‌های منبع، ته رنگ خاصی برای رنگ سبز و یا رنگ پوست خاصی را برای یک فرد در نظر بگیرند.

نرم‌افزار شبکه عصبی با هر بار اضافه کردن نشانگر جدید توسط کاربر به‌روزرسانی می‌شود. بنابراین به جای صرف وقت و زحمت زیاد با فتوشاپ می‌توان در عرض چند دقیقه عکس‌ها را رنگی کرد. هنوز هیچ صحبتی از نحوه عرضه این نرم‌افزار و یا اینکه شرکت ادوبی قصد اضافه کردن این ویژگی به فتوشاپ را داشته باشد نشده است. اما ژانگ هم‌اکنون نرم‌افزار Interactive Deep Colorization را برای دانلود در گیت هاب در دسترس قرار داده است.

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر