;
coinex

کارمندان پنتاگون توسط هکرهای روسیه هک شدند!

کارمندان موسسه اطلاعاتی و امیتی پنتاگون متعلق به ایالات متحده آمریکا توسط هکرهای روس مورد نفوذ و هک به منظور جاسوسی قرار گرفته‌اند.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی خبرگزاری معتبر تایمز، هکرهای روسیه‌ای با ارسال گسترده و هدف‌دار بدافزای از طریق توییتر برای کارمندان پنتاگون به دنبال هک کردن دستگاه‌های آنها و جاسوسی از این افراد بوده‌اند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا بیشتر از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

خبرگزاری معتبر تایمز به نقل از چند منبع آگاه در جامعه اطلاعاتی آمریکا چندی پیش اینچنین نوشت که عوامل دولت روسیه تا به امروز این بدافزارها را به بیش از 10 هزار نفر از کارمندان وزارت دفاع ایالات متحده ارسال کرده‌اند.

متن این خبر به شرح زیر است:

در اواخر هفته گذشته  کارمندان پنتاگون شاهد پیام‌هایی همراه با لینک مربوط به یک رویداد ورزشی اخیر یا مراسم اسکار از طریق توییتر بوده‌اند که با کلیک بر روی این لینک‌ها، این افراد به سروهای کنترول شده توسط روسی‎ها هدایت و یک نرم افزار به صورت اتوماتیک در دستگاه آن‌ها دانلود می‌شده است که به واسطه آن هکرها قادر به کنترل گوشی موبایل، کامپیوتر یا حساب توییتر کارمندان پنتاگون بودند

کارشناسان فناوری و امنیت اطلاعات بر این باور هستند که ارسال بدافزار از طریق توییتر یا شبکه‌های اجتماعی مشابه یک روش جدید از طرف روسیه برای نفوذ سیاسی در کشورهای رقیب خود مانند ایالات متحده آمریکا است. البته گاهی اوقات این نفوذ بسیار هدف دار است و مانند همین دفعه بر روی قشر خاصی مانند کارمندان پنتاگون استفاده شده است.

لازم به ذکر است که تا پیش از این رخداد خبرهایی نیز مبنی بر وجود حساب‌های کاربری تقلبی از جمله ربات‌ها در توییتر منتشر شد که به گفتی برخی از منابع آگاه برخی از آنها توسط هکرها ساخته شده‌اند و به منظور اهداف سیاسی استفاده می‌شوند. همچنین تحلیلگران حوزه فناوری در ماه اکتبر موفق به کشف شبکه‌ای گسنرده از حساب‌های کاربری خام یعنی بدون دنبال کننده و بدون فالوئر شده بودند که با جعل هویت برخی نوجوانان در جهت منافع دونالد ترامپ فعالیت داشتند.

کارشناسان ارشد اف بی آی به دنبال تحقیقات گسترده و جامع خود در تخلفات صورت گرفته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی که گمانه زنی‌های زیادی در مورد آن صورت گرفته است در حال بررسی شبکه‌ای از ربات‌های توییتر هستند که به نظر هدف آنها تاثیرگذاری در انتخابات این کشور بوده است.

جالب است بدانید که زمانی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید کشور ایالات متحده آمریکا بر مسند قدرت نشست، بسیاری از مردم و کارشناسان فناوری نسبت به بدافزارهای موجود در توییتر و استفاده ترامپ از یک گوشی نا ایمن یعنی سامسونگ گلکسی اس 3 بسیار نگران بودند اما حالا مشاهده شده است که ترامپ توییت‌های خود را با یک دستگاه گوشی آیفون منتشر می‌کند اما هنوز جزئیاتی از دستکاری‌های امنیتی این گوشی منتشر نشده است.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر