;
coinex

اسپیس ایکس در مأموریت آینده خود، خاکستر مردگان را به فضا می‌فرستد

اسپیس ایکس در مأموریت آینده خود، خاکستر مردگان را به فضا می‌فرستد

محموله‌های عادی اسپیس ایکس ممکن است، ماهواره‌های مخابراتی، تجهیزات و دیگر محموله‌های موردنیاز فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی و حتی گاهی ماهواره‌های جاسوسی باشند. اما مأموریت بعدی اسپیس ایکس محموله متفاوتی را به فضا می‌فرستد. موشک فالکون 9 در ماه‌های آینده خاکستر مردگان را به فضا می‌برد.

شرکت الوسیون خدمات غیرمعمولی را برای ماهواره الوسیون استار 2 در نظر گرفته است. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد، این ماهواره به وسیله یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از پایگاه هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا به فضا خواهد رفت.

این شرکت در ازای دریافت 2.490 دلار جعبه‌ای را برای خاکستر مردگان هر مشتری خود در ماهواره مکعبی خود رزرو می‌کند. تاکنون 300 جعبه رزرو شده است. این ماهواره در مدار خورشید آهنگ قرار خواهد گرفت و در سفر دو ساله خود از همه نقاط زمین عبور می‌کند. برخلاف بسیاری از مأموریت‌های اسپیس ایکس، مشتریان مأموریت آینده شرکت‌های بزرگ و یا میلیاردرها نیستند، بلکه عمده این مشتریان را مردم عادی مانند نظامیان بازنشسته، علاقه‌مندان به فضا و… تشکیل می‌دهند.

با تماشای آسمان شب عزیزانتان را به یاد بیاورید
شعار شرکت الوسیون: با تماشای آسمان شب عزیزانتان را به یاد بیاورید

ایده تدفین فضایی چیز جدیدی نیست. شرکت Celestis Memorial Spaceflights که در سال 1994 تأسیس شد، در ازای دریافت 12.500 دلار خاکستر مردگان را به اعماق فضا، مدار و سطح ماه می‌رساند. این شرکت تاکنون خاکستر افراد مشهور زیادی را به فضا فرستاده شده است، از جمله، جین رادنبری خالق مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا و تیموتی لیری نویسنده و روانشناس مشهور که در دهه 1960  ایده‌های او در مورد ال­اس­دی و دیگر روان گردان‌ها جنجال‌برانگیز بود.

اما با شرکت الوسیون خانواده‌های معمولی بیشتری می‌توانند خاکستر عزیزان خود را به فضا بفرستند. آن‌ها همچنین امکان دنبال کردن موقعیت ماهواره را با استفاده از نرم‌افزارهای موبایل خواهند داشت. پس از دو سال، ماهواره مکعبی الوسیون همچون یک شهاب‌سنگ به زمین بازخواهد گشت که مشتریان می‌توانند، ورود آن به جو زمین را مشاهده کنند. به این ترتیب، اگر همه‌چیز طبق برنامه انجام شود، مشتریان الوسیون فرصت وداع شاعرانه‌ای را با عزیزان خود خواهند داشت.

توماس سیویت بنیان‌گذار شرکت الوسیون به Gizmodo گفت: “این برنامه فرصتی فراهم می‌کند تا با تماشای آسمان شب عزیزانمان را به یاد بیاوریم. مردم تماشای ستاره‌ها را دوست دارند، به همین ترتیب، تماشای منظره دل‌فریب آسمان، می‌تواند بدل به تجربه به یادآوردن عزیزان در دل شب شود.”

 

  • پی‌نوشت: الوسیون در اساطیر یونان باستان، مکانی بوده که مردگان در آن به آرامش جاوید می‌رسیده‌اند.

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر