;
coinex

شیائومی می 7 می‌تواند اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 845 باشد!

شیائومی می 7 می‌تواند اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 845 باشد!
گفته می‌شود که شیائومی می 7 احتمالا اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به پردازنده اسنپدراگون 845 مجهز می‌شود. یکی از مهمترین معیارهای سنجش یک گوشی هوشمند، قدرت پردازنده آن است و رقابت در بین کمپانی های بزرگ برای عرضه یک پرچمدار با آخرین نسل از تراشه های موبایل روز به روز بیشتر می‌شود.

اسنپدراگون 835 آخرین پردازنده بالا رده ای است که در نیمه اول سال 2017 به تولید انبوه رسید. هنگامی که کوالکام تولید اسنپدراگون 835 را به تعداد بالایی رساند، کار بر روی تراشه پرچمدار بعدی خود را آغاز کرد. به نظر می‌رسد که کوالکام قصد دارد تا بر بازار پردازنده های گوشی‌های هوشمند حکمرانی کند. بر اساس گفته برخی از منابع خبری، پردازنده اسنپدراگون 845 بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته خواهد شد و می‌تواند درست به مانند نسل قبلی در اوایل سال 2018 به بازار عرضه شود.

بر اساس این گزارش، به منظور آنکه کوالکام بتواند سقف تولید خود از اسنپدراگون 845 را به میزان لازم برساند، تولید مدل های اسنپدراگون 830 و اسنپدراگون 840 را لغو کرده است. امسال به دلیل آن که این کمپانی نتوانست به اندازه کافی پردازنده اسنپدراگون 835 تولید کند (تمامی پردازنده های اسنپدراگون 835 توسط سامسونگ پیش خرید شده بودند)، ال جی پرچمدار جی 6 خود را با اسنپدراگون 821 راهی بازار کرد، گویا کوالکام قصد دارد تا بازار سال آینده را به خوبی تامین کند!

اسنپدراگون 845 پردازنده قدرتمندتری است که از پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده تصویر (ISP) قوی تری نسبت به نسل گذشته خود برخوردار است

نسخه پایین تر پردازنده اسنپدراگون 835 هنوز ناشناخته باقی مانده است. اسنپدراگون 845 پردازنده قدرتمندتری است که از پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده تصویر (ISP) قوی تری نسبت به نسل گذشته خود برخوردار است.  همان طور که در تصویر می بینید و البته روز گذشته در تکرا نیز به آن پرداختیم (به مطلب هسته های جدید کورتکس در اسنپدراگون 845 مراجعه کنید)، این چیپست با 4 هسته Cortex A75 و 4 هسته Cortex A53، پردازنده گرافیکی آدرنو 630 و پشتیبانی از یک دوربین دوگانه تا 25 مگاپیکسل همراه خواهد بود.

گفته می‌شود که این پردازنده در اولین سه ماهه از سال 2018 منتشر می‌شود و البته ادعا می‌گردد که اولین دستگاهی که این پردازنده را در درون خود جای خواهد داد، شیائومی می 7 است. شیائومی می 7 جانشین پرچمدار فعلی شیائومی می 6 خواهد بود. هنوز اطلاعات چندانی از پرچمدار سال آینده این کمپانی چینی در دسترس نیست؛ اما مسلما شیائومی می 7 نیز می‌تواند به مانند مدل می 6، یکی از پرچمداران قدرتمند بازار موبایل سال آینده باشد.

در هر صورت تا سال آینده هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ اما کوالکام به شدت مشغول توسعه اسنپدراگون 845 است

در سال جاری، کوالکام پردازنده اسنپدراگون 835 خود را به بخش بالا رده های بازار معرفی کرد و در قسمت پردازنده های میان رده، ماه گذشته از روی اسنپدراگون 660 و اسنپدراگون 630 پرده برداشت. شاید یکی از دلایلی که کوالکام امسال نتوانست به تقاضای بازار برای اسنپدراگون 835 پاسخ مناسبی دهد، تولید همین دو پردازنده میان رده باشد. در هر صورت تا سال آینده هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ اما کوالکام به شدت مشغول توسعه اسنپدراگون 845 است. باید دید که این قطعه تکنولوژیکی قدرتمند در دنیای واقعی چگونه عملکردی خواهد داشت، هنوز برای قضاوت کمی زود است. با تکرا همراه باشید، خبرهای بیشتری در راه اند.

.

منبع: igeekphone

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر