;
coinex

اینترنت ایران در رتبه 103 جهان قرار دارد!

طبق گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد اینترنت ایران با 34 میلیون نفر کابر متصل به اینترنت در رتبه 103 جهان قرار دارد.
اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد (ITU)  گزارشی جدید از وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده است که طبق این گزارش کشور جمهوری اسلامی ایران با 34 میلیون نفر کاربر متصل به اینترنت در رتبه 103 جهانی قرار دارد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی به گزارش منتشر شده از وضعیت شبکه اینترنت ایران داشته باشیم.

طبق گزارش جدید منتشر شده از اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد (ITU) وضعیت اینترنت در تمامی کشورهای جهان در حال رشد است اما سرعت این رشد بسیار متفاوت است. بهترین وضعیت اینترنت به گزارش این نهاد معتبر در میان تمامی کشورهای جهان در کشور ایسلند با ضریب دسترسی 98.2 درصد و بعد از آن در کشورهای لوکزامبورگ، آندورا و نروژ به ترتیب با ضریب نفوذ 97.33، 96.91 و 96.81 درصد قرار دارد که نشان از استفاده اکثریت مردم این کشورها از اینترنت به دلیل زیرساخت‌های گسترده و توزیع اینترنت با کیفیت دارد.

وضعیت اینترنت ایران نیز در سطح نچندان جالبی قرار دارد و ایران با 34 میلیون نفر کاربر متصل به شبکه جهانی اینترنت و سطح ضریب نفوذ نسبتا پایین 44.08 درصدی در رتبه 103 جهان قرار دارد. این درحالیست که باید امیدوار بود با گسترده‌تر شدن زیر ساخت‌های اینترنت در دولت دوازدهم و افزایش پهنای باند شاهد افزایش ضریب نفوذ  و تعداد کاربران شبکه اینترنت باشیم که می‌تواند رتبه اینترنت ایران را به سطح شایسته‌ای ارتقا دهد.

اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد در گزارش خود اعلام کرده است که 80 درصد از مردم اروپا، 65 درصد از مردم آمریکای شمالی، 60 درصد از مردم آمریکای جنوبی، 42 درصد مردم آسیا و 25 درصد مردم آفریقا به اینترنت دسترسی دارند.

جالب است بدانید که طبق گزارش منتشر شده از این نهاد، دسترسی به شبکه اینترنت در کشورهای کوچک پیشرفته با جمعیت اندک به مراتب بیشتر از کشورهای بزرگ دنیا است. همچنین گفتنی است که کشورهای اریتره، سومالی و نیجر تنها کشورهای آنلاین در قاره آفریقا هستند که نشان از عقب ماندگی حاد قاره آفریقا به دلیل نبود زیر ساخت‌ها، سرمایه گذاری و گران بودن هزینه اینترنت دارد.

نظر شما در رابطه با وضعیت اینترنت چیست؟ آیا امیدی به رشد وضعیت اینترنت در ایران وجود دارد؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر