;
coinex

نگاهی به خانواده جدید پردازنده‌های اینتل Core X؛ قدرت را حس کنید!

شرکت اینتل از پردازنده‌های خانواده جدید Core X در هفت مدل مختلف رونمایی کرده است. قدرتمندترین عضو خانواده Core X پردازنده Core i9 Extreme است.

شرکت معروف آمریکایی اینتل به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده پردازنده و مادر بوردهای دیجیتال در حوزه خانگی و صنعتی در جریان نمایشگاه بین المللی کامپیوتکس تایوان امسال از خانواده جدید پردازنده‌های دسکتاپ Core X و پردازنده 18 هسته ای Core i9 رونمایی کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا به پردازنده‌‎های این خانواده نگاهی کامل داشته باشیم.

شرکت آمریکایی اینتل به عنوان یکی از غول‌های برتر حوزه تکنولوژی سال‌های زیادی است که به عنوان بزرگترین تولید کننده پردازنده در دنیا در حال فعالیت است و تا به امروز تولیدات زیادی از جمله قطعات اصلی در زمینه کامپیوترهای خانگی، صنعتی و حتی موبایل و تبلت داشته است اما حالا این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 در شهر تایپه کشور تایوان از نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ خود با نام Core X مخصوص کاربران حرفه‌‎ای از جمله گیمرها، تولید کنندگان محتوا و تمامی افرادی که نیاز به یک سیستم با پردازشگر قدرتمند برای انجام پردازش‌های قدرتمند نیاز دارند است.

شرکت اینتل از پردازنده‌های خانواده جدید Core X در هفت مدل مختلف رونمایی کرده است. قدرتمندترین عضو خانواده Core X پردازنده Core i9 Extreme است.

نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ شرکت اینتل در مدل‌های مختلف با میزان پردازش متفاوت طراحی و تولید شده است. مدل پایه این پردازنده‌های جدید با چهار هسته پردازشی و مدل پرچمدار این خانواده از پردازنده‌‎های اینتل یعنی Core i9 Extreme با 18 هسته پردازشی و 36 ترد منتطقی قدرتمندترین و برترین پردازنده این خانواده و برترین پردازنده دسکتاپ دنیا به شمار می‌رود.

نسخه ابتدایی این خانواده جدید از پردازنده‌های اینتل یعنی Core i5-7640X با 4 هسته پردازشی فیزیکی دارای قیمت 242 دلار است که می‌تواند برای سیستم‌های مالتی مدیا و آماتور گزینه مناسبی باشد.

نسخه میان‌رده و نسبتا حرفه‌ای خانواده جدید پردازنده‌های اینتل Core X مربوط به پردازنده  Core i7-X با 4 هسته پردازشی فیزیکی و 8 ترد منطقی و همچنین مدل قدرتمندتر آن با 10 هسته پردازشی فیزیکی و 20 ترد منطقی است که به ترتیب 339 و 599 دلار قیمت دارند.

بعد از صحبت در رابطه با پردازنده‌های آپدیت شده قدیمی شرکت اینتل به معرفی عضو جدید شرکت اینتل یعنی Core i9 می‌رسیم که قرار است در چهار مدل متفاوت عرضه شود. نخستین مدل از پردازنده Core i9 از شرکت اینتل با 12 هسته فیزیکی با قیمت 999 دلار وارد بازار خواهد شد و مدل 16 هسته‌ای آن همراه با 32 ترد منطقی نیز 1699 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین قدرتمندترین پردازنده دنیا تا به امروز یعنی Core i9 Extreme با 18 هسته پردازشی فیزیکی و 36 ترد منطقی دارای قیمتی در حدود 2 هزار دلار آمریکا است.

تمامی پردازنده‌های خانواده جدید اینتل  Core X با چیپست جدید X299 این شرکت سازگارند و قرار است تا مادربوردهای مجهز به آن نیز به زودی از برندهای متنوع همچون ایسوس، ام اس آی، ازراک و … وارد بازار شود.

شرکت اینتل از پردازنده‌های خانواده جدید Core X در هفت مدل مختلف رونمایی کرده است. قدرتمندترین عضو خانواده Core X پردازنده Core i9 Extreme است.

جالب است بدانید که اینتل توانسته تا به کمک فناوری توربو بوست مکس  و ارتقای آن به یک نسخه جدید با نام توربو بوست مکس 3.0، حداکثر کارایی را به کاربران در پردازش‌های چند هسته‌ای و انجام عملیات‍‌های مالتی تسکینگ دهد. همچنین لازم به ذکر است که کمپانی اینتل ادعا کرده است که پردازنده‌های جدید Core X در حالت پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌‍ای به ترتیب 15 و 10 درصد نسبت به نسل قبلی خود دارای بهره‌وری بالاتری هستند که می‌تواند به افزایش قدرت خروجی منجر شود.

گفتنی است که شرکت اینتل با معرفی محصولات جدید خود از جمله پردازنده بسیار قدرتمند Core i9 Extreme به شرکت رقیب و بزرگ خود یعنی AMD نشان داد که همچنان برتری و بازار را در دست خواهد داشت و همواره یک قدم از آنها جلوتر است و AMD نمی‌تواند حتی با تولید پردازنده‌های قدرتمند رایزن جایگاه شرکت اینتل را در میان گیمرها و حرفه‌ای ها به دست آورد.

در پایان باید گفت که پردازنده‌های جدید شرکت اینتل تا چند ماه آینده به صورت رسمی عرضه خواهند شد و از آنجایی که اینتل تا به امروز نماینده رسمی در ایران نداشته است باید منتظر ورود محصولات این شرکت بعد از معرفی با قیمتی بسیار بالا اما با گارانتی‌های متفرقه و متنوع باشیم. انتظار می‎رود پردازنده Core i9 Extreme که قیمت 2000 دلار دارد و قدرتمندترین پردازنده دنیا تا به امروز است، با قیمتی در حدود 11 میلیون تومان وارد بازار ایران شود.

نظر شما در رابطه با پردازنده‌های جدید اینتل چیست؟

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر