;
coinex

میلیونری که اعتقاد دارد موجودات فضایی وجود دارند و می‌خواهد انقلابی در اکتشافات فضایی ایجاد کند!

میلیونری که اعتقاد دارد موجودات فضایی وجود دارند و می‌خواهد انقلابی در اکتشافات فضایی ایجاد کند!
میلیونرهایی که می‌خواهند انسان را به فضا بفرستند، در چند چیز مشترک‌اند: بینشی خوش‌بینانه برای فرستادن انسان به مرزهایی فراتر از زمین و حساب‌های بانکی کهکشانی که ایده‌هایشان را محقق می‌کند.

اما انگیزه رابرت بیگلو، کسی که میلیون‌ها دلار در صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کرده، تأسیس شرکت هوا و فضایی خصوصی خودش هم است. بیگلو به خبرنگار وب‌سایت 60 Minutes، گفت، او کاملا متقاعد شده که موجودات فضایی وجود دارند و همچنین او و اعضای خانواده‌اش تجربیات شخصی با موجوداتی از سیاره‌ای دیگر داشته‌اند.

او به نظرسنجی سال 2015، نیوزویک اشاره می‌کند که نشان می‌داد، 54 درصد از آمریکایی‌ها به حیات هوشمند فرازمینی باور دارند.اما بیگلو با این افراد فرق دارد، او میلیون‌ها دلار سرمایه دارد تا فرضیه‌های خودش را برای مهاجرت به فضا و موجودات فضایی به آزمایش بگذارد. او که در این مصاحبه از اعتقادات و انگیزه شخصی‌اش صحبت می‌کرد، باور دارد که موجودات فضایی پیش‌ازاین از زمین بازدید کرده‌اند.

او گفت: “موجودات فضایی حضور داشته‌اند و دارند. من میلیون‌ها و میلیون ها و میلیون‌ها دلار صرف این موضوع می‌کنم، احتمالا بیش از هر فرد دیگری در ایالات‌متحده آمریکا.”

حال اینکه ادعاهای او قابل‌باور باشند یا خیر، واقعا اهمیتی ندارد. او از سرمایه خود، چیزی حدود 290 میلیون دلار را برای تأسیس یک شرکت فضایی استفاده کرده است. او ماه مه سال 2016، هزینه 17.8 میلیون دلار را صرف طراحی و ساخت ماژول بیم (BEAM مخفف، Bigelow Expandable Activity Module) کرد. بیگلو امیدوار است که این اتاقک باد شونده، تبدیل به آینده اکتشافات فضایی شود.

اگر این ماژول قادر به سالم ماندن در فضا شود، می‌تواند به‌عنوان فضای کار، آزمایشگاه و حتی زیستگاهی بسیار بزرگ‌تر از لوله‌های باریک شاتل فضایی به کمک ناسا بیاید. این ماژول در سال 2016 به فضا پرتاب شد و قرار است، برای آزمایش‌های بیشتر در مورد سطح تابش پرتوهای کیهانی و ساختار کلی طراحی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل بماند.

رابرت بیگلو در کنار ماژول بیم. این اتاقک باد شونده، ۴ متر درازا دارد و قطر آن ۳/۲ متر است. ماژول بیم (BEAM) نام دارد که مخفف Bigelow Expandable Activity Module است، توسط شرکت هوافضایی "بیگلو" به سفارش ناسا طراحی شده است
رابرت بیگلو در کنار ماژول بیم. این اتاقک باد شونده، ۴ متر درازا دارد و قطر آن ۳/۲ متر است. ماژول بیم (BEAM) نام دارد که مخفف Bigelow Expandable Activity Module است، توسط شرکت هوافضایی “بیگلو” به سفارش ناسا طراحی شده است

ست شوستاک ستاره‌شناس ارشد و مدیر مرکز تحقیقاتی SETI (جستجوی هوش فرازمینی) به واشنگتن‌پست گفت، اتاقک باد شونده بیگلو، ایده امیدوار بخشی است؛ حتی اگر مردم در مورد ایده‌های او درباره موجودات فضایی تردید داشته باشند.

شوستاک می‌گوید، در طول چند سال اخیر، بارها با بیگلو در مورد موجودات فضایی صحبت کرده است. شوستاک گفت: “فکر می‌کنم شواهد او بسیار ضعیف است، مدارک او معمولا شهادت شهودی هستند که قابل‌اثبات نیستند.”

شوستاک می‌گوید، او در مورد سفر موجودات فضایی به زمین تردید دارد، اما در مورد وجود آن‌ها شکی ندارد. او به واشنگتن‌پست گفت، هزاران میلیارد سیاره در کهکشان ما وجود دارند، تنها یکی از این سیارات می‌تواند دارای موجودات فرازمینی هوشمندی باشد. این احتمال وجود دارد که حیات هوشمندی وجود داشته باشد، اما تاکنون توسط انسان شناسایی نشده‌اند.

اما شوستاک می‌گوید، او یک دانشمند است، زمینه‌ای که در آن شک و تردیدهای شدید فراوان است. بدین ترتیب، او هیچ ایده قطعی در مورد بیگلو ندارد و تصور نمی‌کند، او یک میلیاردر عجیب باشد.

 

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر