;
coinex

نیروی همه قطارهای هلند از انرژی بادی تأمین می‌شود

نیروی همه قطارهای هلند از انرژی بادی تأمین می‌شود

از سال 2018 تمام قطارهای هلند کاملا از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهند کرد. به نظر می‌رسد، مقامات این کشور برای رسیدن به جدول زمانی فوق کاملا مصمم هستند. گفتنی است، از ژانویه سال آینده تمام قطارهای سیستم حمل‌ونقل عمومی هلند از انرژی باد بهره ببرند.

کشور آسیاب‌های بادی اکنون درزمینهٔ توسعه انرژی بادی در جهان نقش مهمی ایفا می‌کند. به نقل از خبرگزاری DutchNews.nl، اکنون درمجموع 2200 توربین‌های بادی در سراسر کشور هلند مشغول به کار هستند. این آسیاب‌های بادی، انرژی کافی برای تأمین برق معادل 2.4 میلیون خانه را فراهم می‌کنند. قطارهای این کشور به‌تنهایی سالانه حدود 1.2 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند که تقریبا به اندازه مصرف برق تمامی خانه‌های بزرگ‌ترین شهر کشور هلند، آمستردام است.

این هدف مقامات هلندی به همکاری شرکت Eneco دنبال می‌شود، شرکتی که عرضه‌کننده انرژی‌های پایدار است. به گفته میشل کرهوف، مدیر فروش شرکت Eneco: “آنچه این همکاری و قرارداد را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که تمامی بخش‌ها میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را بسیار کاهش می‌دهند و تبدیل به سرمشقی برای بخش‌های دیگر می‌شوند.”

انرژی بادی در کشور هلند به‌سرعت درحال‌توسعه است، در همین حال، کشورهای دیگر هم به سمت‌وسوی استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر پیش می‌روند. کشور اسکاتلند، ماه اوت سال گذشته، گزارش داد که مزارع بادی این کشور قادر به تولید 106 درصد کل نیاز کشور هستند. اسکاتلند قصد دارد تا سال 2020، به میزان انتشار کربن صفر دست یابد. این کشور همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی را در زمینه استفاده از انرژی جزر و مدی انجام داده‌اند.

اواخر ماه مارس سال جاری هم گزارشی از جزیره ایگ اسکاتلند منتشر شد که نمونه کاملی از  به‌کارگیری انرژی‌های تجدید پذیر است. این جزیره از سال ۲۰۰۸ در حال به‌کارگیری سیستم برق خارج از شبکه است، این جزیره ۳۰ کیلومترمربعی نمونه خوبی هم به جهت نشان دادن پتانسیل انرژی‌های تجدید پذیر و هم  اینکه می‌تواند نمونه خوبی برای نحوه بهره بردن از این منابع انرژی در نواحی دورافتاده باشد.

شبکه برق جزیره ایگ از سه منبع انرژی خود- خورشید، باد و امواج – در توازنی دقیق بهره می‌برد تا در تمام مدت یک منبع ثابت برق در اختیار داشته باشد. مشخصا چنین سیستم برق باثباتی به ترکیب متناسبی از این سه منبع انرژی نیاز دارد.

ایالات‌متحده آمریکا هم گام‌های اساسی برای استفاده از انرژی بادی برداشته است. بر اساس گزارش انجمن انرژی باد آمریکا، بیش از 48800 توربین بادی فعال در ایالات‌متحده وجود دارد که بر اساس تخمین سال 2015، در مجموع 73992 مگاوات برق تولید می‌کنند. در حالی که این‌ها تنها نمونه‌های انگشت‌شماری محسوب می‌شوند. اما به نظر می‌رسد، ما هم‌اکنون در آستانه یک انقلاب انرژی پاک هستیم. حتی برخی مطالعات نشان می‌دهند که کشورهای بزرگی همچون ایالات‌متحده آمریکا تا سال 2050 به‌کلی از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهند کرد.

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر