;
coinex

6 راهکار برای حفظ مثبت اندیشی در غلبه بر سختی های دوران کارآفرینی

6 راهکار برای غلبه بر سختی های دوران کارآفرینی

کارآفرینی یکی از دشوارترین شرایط را به همراه دارد. فشار روزها و استرس مدیریت چیزهای ناشناخته می تواند سپیدی مو و افزایش فشار خون را به همراه داشته باشد.

اما خبر خوب این است که می توانید استرس های کار کردن در شرایط متغیر را با مدیریت ذهن خود کنترل کنید؛ به ویژه اگر بتوانید سطح مثبت اندیشی خود را افزایش دهید. در ادامه با 6 راهکار برای غلبه بر سختی های دوران کارآفرینی آشنا خواهید شد؛ با تکرا همراه شوید:

1. قدردان باشید.

پیشنهاد ما به بسیاری از کسانی که با مشکل کاهش بهره وری مواجه هستند این است که تمرین قدردانی را برای 30 روز تکرار کنند: هر روز، 3 موردی که به خاطر آنها قدردان هستید را یادداشت کنید. به خاطر داشته باشید که نکات جدید را یادداشت کنید و از تکرار موارد بپرهیزید. تقلب نکنید.

برای مثال اگر روز قبل نوشته اید “به خاطر فرزندانم سپاسگذارم”، امروز نمی توانید از جمله “بسیار بسیار زیاد به خاطر فرزندانم سپاسگذارم” استفاده کنید.

هدف از این تمرین این است که مغزتان را به جستجو برای زوایای مثبت عادت دهید؛ شاید باور نکنید اما پیدا کردن سه چیزی که به خاطر آن قدردان هستید، کار آسانی نیست.

2. با افراد مناسب معاشرت کنید.

کپی برداری از رفتارهای اطرافیان مثل خمیازه کشیدن مسری است. خوش بینی واگیردار است. همه ی ما کسانی را می شناسیم که معاشرت با آنها می تواند احساس بهتری را در ما ایجاد کند، به این دلیل که آنها مثبت اندیشی را متساعد می کنند.

همچنین افرادی را می شناسیم که تلاش می کنیم از آنها فاصله بگیریم. فراموش نکنید که قبل از رسیدن به شرایط دشوار باید از آن جلوگیری کنید.

3. هوشیار باشید.

هوشیاری یکی از خصوصیات با اهمیت به شمار می رود. پزشکان با هر سابقه ای که دارند، از این موضوع استقبال می کنند؛ رهبران نیز برای افزایش تعامل کارمندان و بهره وری آنها باید هوشیار باشند. در دنیای کسب و کاری امروز باید فرهنگ همیشه هوشیار بودن را تقویت کرد؛ همچنین تاثیر آن بر مغز نیز باید تقویت شود تا بتوان از این ابزار در نامالایمات آینده استفاده کرد.

4. مرتبا ورزش کنید.

از لحاظ علمی ثابت شده که ورزش کردن باعث آزادسازی موادی می شود که می تواند در کاهش استرس موثر باشد. دکتر جان راتی، استادیار روانپزشکی در هاروارد می گوید: “فعالیت های فیزیکی در نحوه فکر کردن و احساس کردن ما اهمیت حیاتی دارند.”

این تمرین را برای 30 روز تکرار کنید. سه روز در هفته را به مدت 20 دقیقه ورزش کنید؛ مطمئن باشید که در پایان ماه احساس بهتری خواهید داشت.

5. اهداف کوچکتر را تعیین کرده و به آنها دست پیدا کنید.

یک نکته مهم در قدرت تعیین اهداف وجود دارد که می تواند احساس مفید بودن فردی را تقویت کند. زمانی که چنین اهدافی را در نظر می گیرید و به آنها دست پیدا می کنید، در حقیقت به بخشی ناشناخته از شخصیت و شایستگی خود می رسید که قبلا اجازه یا فرصت قدرتنمایی نداشته است. شما به یک منبع بکر از قدرت های بالقوه می رسید.

اهداف بسیار قدرتمند هستند، اما حتما باید شما را به چالش بکشند. هدف چیزی نیست که روی کاغذ بنویسید و آنها را تیک بزنید؛ این درواقع لیست کارهای روزانه است. اهداف باید شما را از ناحیه امنتان خارج کرده و به رشد، پیشرفت و خوشبینی شما منجر شود.

6. کلمات را با دقت انتخاب کنید.

اهمیت حرف هایی که به خودتان می زنید را نادیده نگیرید. کلمات و عبارت های منفی مثل “نمی توانم”، “باید…” یا “مجبورم…” را با مواردی مثل “من هستم”، “انتخاب می کنم…” و غیره جایگزین کنید. برای تسلط بر چنین طرز فکری به زمان زیادی نیاز دارید، اما به محض رسیدن به آن، هیچ چیز نمی تواند بدون اجازه شما عملی شود.

خوشبینی نیز مثل خیلی از موارد دیگر یک انتخاب است. هرچقدر که سریع تر با آن ارتباط برقرار کنید، با دشواری های دوران کارآفرینی نیز به راحتی روبرو می شوید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر