;
coinex

نتایج خوب OnePlus 5 در آزمون های خراشیدن، سوزاندن و خم شدن

نتایج خوب OnePlus 5 در آزمون های خراشیدن، سوزاندن و خم شدن

یکی از پرچمداران 2017 که بسیاری انتظار آن را می کشیدند، بالاخره رونمایی شد.

اخبار حاکی از آن هستند که چند روز قبل از رونمایی رسمی، این کمپانی چندین گوشی OnePlus 5 را تولید کرده تا آنها را در اختیار آزمون های بررسی متعدد قرار دهد. یکی از کاربران یوتیوب به نام JerryRigEverything به شکنجه کردن گوشی های هوشمند برای سنجش مقاومت و سختی آنها مشهور است. او اخیرا گوشی جدید وان پلاس را مورد شکنجه های خود قرار داده است.

آزمون خراشیدن گوشی OnrPlus 5

گوشی OnePlus 5 از نمایشگر 5.5 اینچی اوپتیک آمولد با محافظت گوریلا گلس 5 برخوردار است. این دستگاه در آزمون خراشیدگی، حتی در سطح 6 مقایس محس نیز سالم باقی ماند. البته خراشیدگی های مشهود و زخم های عمیق تر در سطح 7 آن دیده شد. گوشی اچ تی سی یو اولترا با صفحه نمایش یاقوت کبود در سطح 8 دچار خراشیدگی شده بود. دوربین سلفی این موبایل نیز از حفاظت گوریلا گلس 5 برخوردار است. اما هدفون فلزی آن با تلاش اندک دچار خراشیدگی شد.

مقاومت صفحه نمایش وان پلاس 5 با پرچمدارانی همچون گلکسی اس 8 و آیفون 7 پلاس برابری می کند. به بیان دیگر، اشیائی مثل سکه و تیغ ها نمی توانند به نمایشگر این دستگاه آسیب برسانند. دکمه هوم که اسکنر اثرانگشت نیز در آن تعبیه شده، با سرامیک پوشیده شده و از آنجاییکه از شیشه محکم تر است، تقریبا غیر قابل خراشیدن است.

ماژول دوربین دوگانه که در پنل پشتی قرار دارد از دو سنسور 16 مگاپیکسل و 20 مگاپیکسل تشکیل شده است. این دوربین قابلیت هایی مثل EIS و زوم اپتیکال 2x را ارائه می دهد. دوربین های دوگانه نیز از محافظت گوریلا گلس 5 بهره مند شده اند؛ اما فلاش LED با پلاستیک پوشیده شده و به راحتی خراشیده می شود.

پنل پشتی که از جنس فلز آنودایز است، به راحتی با تیغ یا کاتر خراشیده می شود. برای شبیه سازی مقاومت در برابر خراشیدگی از اشیائی مثل کلید و سکه استفاده شد. خراشیدگی های ایجاد شده با این اشیاء چندان مشهود و قابل توجه نبوده و به راحتی با کشیدن انگشتان روی آن، برطرف می شود. دکمه پاور، جایگاه نصب سیمکارت، دکمه های تنظیم صدا و کلید میانبر بی صدا، همگی از فلز مقاومی ساخته شده اند. یک بافر پلاستیکی بین شیشه و قاب فلزی قرار گرفته تا از آسیب به صفحه نمایش در پرتاب شدن محافظت کند.

آزمون سوزاندن صفحه نمایش OnePlus 5

زمانی که نمایشگر در معرض شعله آتش قرار می گیرد، آسیبی به آن وارد نمی کند؛ البته بعد از مدت 40 ثانیه، کمی از ناحیه ای که در معرض شعله قرار گرفته، سفید می شود. اما برخلاف سایر پرچمداران، این علامت سفید رنگ بعد از چند ثانیه از بین نمی رود.

تست خم شدن گوشی OnePlus 5

آزمون دیگری که روی این تلفن هوشمند انجام شده، آزمون کیفیت ساخت است. قبل از راه اندازی این گوشی هوشمند، کمپانی وان پلاس اعلام کرده بود که این، باریک ترین دستگاهی است که تا به حال توسط این کمپانی تولید شده است. قطر این دستگاه تنها 7.25 میلی متر است. زمانی که فشار در قسمت مرکزی پنل پشتی وارد شد تا آن را خم کند، نمایشگر نیز خم شده و در این ناحیه، کمی از قاب اصلی خارج شد؛ اما خوشبختانه بیشتر از این دچار خمیدگی نشد. این مساله نشان می دهد که دستگاه به قابلیت ضد آب مجهز نیست. زمانی که این فشار از قسمت مرکزی پنل جلویی برای خم کردن وارد شد، نمایشگر دقیقا سر جای خود و درون قاب فلزی قرار گرفت. JerryRigEverything تایید کرد که این گوشی هوشمند به خوبی از پس آزمون خم شدن برآمده است.

برای مشاهده لینک یوتیوب به سایت منبع مراجعه کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر