;
coinex

شایعه: گلکسی اس 9 مجهز به اگزینوس 9810 سامسونگ است

شایعه: گلکسی اس 9 مجهز به اگزینوس 9810 سامسونگ است

به گفته یکی از کارکنان آگاه از برنامه های غول تکنولوژی کره ای، پرچمدار سال آینده سامسونگ سری گلکسی اس 9 به سیستم روی تراشه (SOC) اگزینوس 9810 سامسونگ مجهز شده و از شبکه ارتباطی CDMA نیز پشتیبانی می کند.

هنوز مشخص نیست که کمپانی کره ای سامسونگ با کوالکام برای پتنت های مرتبط با CDMA به توافق رسیده و یا با توجه به اخبار رسیده درباره استفاده از اگزینوس 9810 خود کمپانی، پشتیبانی از CMDA را در تراشه اگزینوس خود فراهم کرده است.

همین منبع در بخشی دیگر بیان می کند که پرچمداران سال 2018 سامسونگ با نام های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس عرضه خواهند شد، علاوه بر آن گفته می شود که نسخه آمریکایی گلکسی نوت 8 با نسخه بهبود یافته از تراشه اسنپدراگون 835 که در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، منتشر خواهد شد و گفته می شود اسنپدراگون 836 نامیده می شود.

این کمپانی کره ای پیش از این همواره دستگاه های خود را در ایالات متحده با تراشه های کوالکام منتشر می کرد؛ چراکه تکنولوژی CDMA که توسط اپراتورهای ورایزون، اسپرینت و شبکه ارتباطاتی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد، تمام و کمال متعلق به پتنت های به ثبت رسیده توسط کوالکام است.

تنش ها و درگیری های به وجود آمده بین این دو کمپانی که در ارتباط با بحث پتنت ها هستند در اوایل سال جاری میلادی با استفاده‌ی کوالکام از یک لایسنس غیر معمول برای جلوگیری از فروش تراشه های اگزینوس توسط سامسونگ به اوج خود رسید.

البته با این وجود، همکاری های این دو غول تکنولوژی برای ساخت تراشه همچنان پابرجاست؛ چراکه شواهد بیان می کنند که اسنپدراگون 835 از فرایند ساخت تراشه 10 نانومتری FinFET سامسونگ استفاده کرده است.

به هر حال اینگونه به نظر می رسد که هم اکنون نیز تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ وجود خارجی داشته و باید منتظر ماند و دید که این کمپانی چه زمانی قصد دارد اطلاعات دقیق تری از این تراشه به بیرون منتشر نماید. تا آن روز باید منتظر ماند و به این اخبار با دید شایعاتی که صحت و سقم آن ها چندان هم مشخص نیست، نگاه کرد.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر