;
coinex

تصویر نجومی روز ناسا 3 تیر 96: زنجیره مارکاریان به مسیه 64

تصویر نجومی روز ناسا 3 تیر 96: زنجیره مارکاریان به مسیه 64

این تصویر گسترده از بالا به پایین، تصویری متشکل از رنگ های مختلف و تصاویر موزاییکی گرفته شده از تلسکوپ، زنجیره کهکشانی مارکاریان را در هسته خوشه کهکشانی ویرگو (ویرجین، Virgo) به کهکشان مارپیچ غبارآلود مسیه 64 پیوند می دهد.

کهکشان ها از میدان دید پراکنده می شوند و در آسمان شب همانند 20 نقطه روشن به چشم می خورند. همچنین این تصویر کیهانی با ستاره های صورت فلکی ویرگو (ویرجین، صورت فلکی سنبله یا دوشیزه) و Coma Berenices به خوبی پر شده و سحابی غبارآلود و کم نور در بالای صفحه کهکشان راه شیری قرار گرفته است.

به دقت به چشم مارکاریان نگاه کنید. جفت کهکشان های تعاملی معروف نیز نزدیک به بالای تصویر، نه در فاصله دور نسبت به کهکشان M87 (مسیه 87) به چشم می خورد و همچنین در پایین کهکشان بیضوی غول پیکر خوشه ویرگو دیده شده و در آنجا می توانید به مسیه 64 که با عنوان کهکشان چشم سیاه (Black Eye Galaxy) نیز شناخته می شود، خیره شوید.

خوشه ویرجین نزدیکترین خوشه کهکشانی بزرگ به گروه کهکشانی خودمان است. کهکشان های خوشه کهکشانی ویرجین (Virgo) فاصله ای حدودا 50 میلیون سال نوری با کهکشان ما دارند؛ اما کهکشان مسیه 64 (M64) حدودا 17 میلیون کیلومتر دورتر جای خوش کرده است.

تصویر نجومی روز ناسا 3 تیر 96 زنجیره کهکشانی مارکاریان به مسیه 64 را نشان می دهد.
تصویر نجومی روز ناسا 3 تیر 96 زنجیره کهکشانی مارکاریان به مسیه 64 را نشان می دهد.

اخبار نجوم را با تکرا دنبال کنید.

منبع: nasa

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر