;
coinex

وزیر صنعت: قیمت پژو 2008 هنوز نهایی نشده است!

وزیر صنعت: قیمت پژو 2008 هنوز نهایی نشده است!

وزیر صنعت بدون اشاره به قیمت نهایی پژو 2008 گفت مبلغ پیش پرداخت 60 میلیون تومانی به منزله دریافت 50 درصد قیمت نهایی نیست.

محمدرضا نعمت زاده در نمایشگاه بین المللی صنایع کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در پاسخ به سوال یک خبرنگاه افزود:

درباره قیمت نهایی پژو 2008 نمی شود الان چیزی گفت اما نمی شود آن را با خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان مقایسه کرد.

محمدرضا نعمت زاده در خصوص قیمت پژو 2008 خاطر نشان کرد مبلغی که ایران خودرو از مردم طلب می کند، 60 میلیون تومان است اما با توجه به اینکه این خودرو برای اولین بار تولید می شود، در خصوص مبلغ نهایی نمی توان اظهار نظر کرد. وی در ادامه با اشاره به دو برابر شدن تولید محصول جدید ایران خودرو در نیمه دوم سال افزود:

هدف ما افزایش تولید است و هر چقدر تولید بیشتر شود قیمت هم متعادل تر می شود و قطعا روی قیمت اثر می گذارد. اما طبیعتا در یک سال اول تولید از نقطه صفر شروع به افزایش می کند. ما در نیمه دوم سال تولیدمان دو برابر خواهد بود و سال آینده نیز باز هم به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت
محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت

نعمت زاده در خصوص تاثیر افزایش تولید به قیمت این محصول گفت:

قطعا افزایش تولید بر روی قیمت این محصول اثر خواهد گذاشت اما اینکه چطور خواهد شد، نمی دانیم. به هر حال این ماشین بسیار پیشرفته است و با گیربکس اتوماتیک و نمی شود این ماشین را با ماشین های زیر 50 میلیون مقایسه کرد.

نعمت زاده در توضیح علت دریافت 60 میلیون تومان بعنوان پیش پرداخت 2008 اظهار داشت:

این مبلغ 50 درصد دریافتی نیست و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم الزامی در این خصوص ندارد.

پیش از این مسئولان ایران خودرو قیمت پژو 2008 را حدود 80 میلیون تومان اعلام کرده بودند.

با این اوصاف به نظر می رسد مسئولین تا حد ممکن تمایل دارند تا قیمت این محصول را با بالاترین حالت ممکن عرضه کنند. شاید بهتر است این گونه بگوییم که درست است این ماشین بسیار جدید، پیشرفته و همچنین با “گیربکس اتوماتیک” است، اما قیمت جهانی این محصول از 16300 پوند (حدودا 80 میلیون تومان) بوده و بسته به مدل های مختلف تا 20400 پوند (حدودا 100 میلیون تومان) قیمت گذاری شده است.

گفته می شود ایران خودرو قصد دارد مدل Allure این ماشین را تولید نماید، بنابراین برچسب قیمتی این ماشین در بازارهای جهانی 17650 پوند بوده و انتظار داریم قیمت این ماشین در ایران حدودا 87 میلیون تومان (کمتر نه، اما بیشتر از این مقدار هم نه!) قیمت گذاری شود.

امیدواریم در نهایت بتوانیم شاهد قیمتی عادلانه و منصفانه برای این خودروی باکیفیت باشیم.

منبع: تکرا، پژو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر