;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) جهان

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) جهانپرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق دربازه اخبار و اطلاعات مربوط به دنیا هنر هفتم. این وب سایت علاوه بر اینکه یک منبع معتبر در خصوص فیلم‌های سینمایی، هنرپیشگان و دست اندر کاران این هنر است، به صورت منظم و در بازه های مختلف زمانی، اقدام به نشر فهرستی از پرفروشترین فیلمهای هفته می نماید. وب سایت IMDB در حال حاضر تحت مالکیت شرکت آمازون (Amzaon) قرار دارد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای)

بر اساس اعلام وب سایت International Movie Datebase یا IMDB، پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) به ترتیب میزان فروش در آخر هفته عبارتند از:

10. Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

این فیلم آخرین قسمت از سری فیلم‌های محبوب و پرفروش دزدان دریایی کاراییب بوده و با فروش 2.5 میلیون دلار (معادل 9.4 میلیارد تومان) خود در تعطیلات آخر هفته، رتبه دهم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) را به خود اختصاص داد. فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales بعد از 6 هفته اکران، توانست مبلغ کل فروش خود را به رقم 165.5 میلیون دلار (معادل 620 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم در ژانر اکشن ماجرایی بوده و زمانی برابر با 2 ساعت و 9 دقیقه دارد. از هنرپیشگان اصلی فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales می‌توان به جانی دپ (Johnny Depp)، خاویر باردم (Javier Bardem)، جئوفری راش (Jeoffery Rush)، کایا اسکودلاریو (Kaya Scodelario) و همچنین یک هنرپیشه ایرانی مهاجر (گ.ف) اشاره کرد. این فیلم مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردانی جدیدترین قسمت فیلم دزدان دریایی کارائیب نیز بر عهده یواخیم رونینگ (Joachim Rønning) و اسپن سندبرگ (Espen Sandberg) است.

9. The Mummy

فیلم The Mummy بازسازی دوباره ای از سری فیلم‌های Mummy بوده و توانست با فروش آخر هفته 2.9 میلیون دلاری (معادل 10.8 میلیارد تومانی)، رتبه نهم را بعد از 4 هفته اکران در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) به دست آورد. این فیلم بعد از 4 هفته اکران توانست به رقم فروشی برابر با 74.7 میلیون دلار (معادل 280 میلیارد تومان) دست یابد.

فیلم The Mummy در ژانر ماجرایی تخیلی ساخته شده است. از ستارگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند می توان به تام کروز (Tom Cruise)، سوفیا بوتلا (Sofia Boutella)،‌آنابل ولیس (Annabelle Wallis) و همچنین راسل کرو (Russell Crowe) اشاره کرد. این فیلم زمانی برابر با 1 ساعت و 50 دقیقه داشته و توسط الکس کورتزمان (Alex Kurtzman) کارگردانی شده است. فیلم The Mummy مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

 8. Beguiled

فیلم سینمایی Beguiled فیلمی است که توانست در اولین هفته اکران فروشی 3.2 میلیون دلاری (معادل 12 میلیارد تومان) را تجربه کرده و رتبه هشتم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) جهان به خود اختصاص دهد.

فیلم Beguiled در ژانر درام ساخته شده و توسط سوفیا کاپولا (Sofia Coppola) کارگردانی شده است. از ستارگان نقش آفرین در این فیلم می‌توان به نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، کالین فرل (Colin Farrell)، کریستن دانست (Kristen Sunst) و اله فنینگ (Elle Fanning) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 33 دقیقه داشته و  مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) است.

7. 47 Meters Down

فیلم سینمایی 47 Meters Down توانست در سومین هفته فروش خود با سقوطی سه پله‌ای به رقم 4.5 میلیون دلار (معادل 16.8 میلیارد تومان) دست یافته و رتبه هفتم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) کسب نماید. با این حساب مجموع فروش فیلم 47 Meters Down به رقم 32.4 میلیون دلار (معادل 121.5 میلیارد تومان) رسید.

این فیلم در ژانر ترسناک و توسط یوهانس روبرتز (Johannes Roberts) ساخته شده و زمانی برابر با 1 ساعت و 29 دقیقه دارد. از هنرپیشگان این فیلم می توان به مندی مور (Mandy Moore) ، کلیر هولت (Clair Holt) و متیو مودین (Matthew Modine) اشاره نمود. این فیلم مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

6. The House

رتبه ششم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) در اختیار فیلم جدید The House بود که توانست در اولین هفته اکران خود فروشی برابر با 8.7 میلیون دلار (معادل 32.6 میلیارد تومان) را تجربه نماید.

فیلم The House در ژانر کمدی ساخته شده و کارگردانی آن نیز توسط آندرو جی کوهن (Andrew J. Cohen) صورت گرفته است. این فیلم با زمانی برابر با 1 ساعت و 28 دقیقه از هنرپیشگانی مانند ویل فرل (Will Ferrell)، امی پولر (Amy Pohler) و رایان رایان سیمپکینز (Ryan Simpkins) بهره برده و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

5. Cars 3

مکان پنجم درپرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) از آن انیمیشن Cars 3 بود. این محصول شرکت پیکسار (Pixar) سومین قسمت از سری انیمیشنهای Cars بوده که توانست در دومین هفته اکران به فروشی معادل 9.7 میلیون دلار (معادل 36.3 میلیارد تومان) دست یافته و فروش کلی خود را سه هفته اکران به عدد 120.9 میلیون دلار (معادل 453.3 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم انیمیشن در ژانر کمدی اکشن بوده و از صداپیشگان آن می‌توان به به اون ویلسون (Owen Wilson)، کریستلا آلونزو (Cristela Alonzo) و کریس کوپر (Chris Cooper) اشاره کرد. این انیمیشن مدتی برابر با 1 ساعت و 49 دقیقه داشته و توسط برایان فی (Brian Fee) کارگردانی شده است. این انیمیشن مناسب برای گروه سنی G (مناسب برای همه سنین) تهیه شده است.

4. Wonder Woman

چهارمین فیلم پرفروش هفته گذشته، فیلم Wonder Woman بود که توانست رکوردی معادل 15.7 میلیون دلار (معادل 58.8 میلیارد تومان) را در پنجمین هفته اکران به نام خود ثبت نموده و رتبه چهارم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) به دست آورد. به این ترتیب مجموع کل فروش فیلم Wonder Woman در 5 هفته اکران به رقم 346.2 میلیون دلار (معادل 1298 میلیارد تومان) رسید.

فیلم Wonder Woman در ژانر ماجرایی اکشن ساخته شده است. از ستاره‌های نقش آفرین در این فیلم می‌توان به گل گدو (Gal Gadot)، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright) و کنی نیلسن (Connie Nielsen) اشاره کرد. فیلم Wonder Woman زمانی معادل 2 ساعت و 21 دقیقه داشته و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته نیز پتی جنکینز (Patty Jenkins) است.

3. Transformers: The Last Knight

رتبه سوم در بین پرفروشترین فیلم هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) در اختیار فیلم Transformers: The Last Knight بود. این فیلم که ادامه مجموعه فیلم‌های Transformers است توانست رکورد فروشی معادل 17 میلیون دلار (معادل 63.7 میلیارد تومان) را در آخر هفته به نام خود ثبت نموده و مجموع فروش خود را بعد از دو هفته اکران به رقم 102.1 میلیون دلار (معادل 382.8 میلیارد تومان) برساند

این فیلم در ژانر اکشن علمی تخیلی ساخته شده است. از هنرپیشگان فیلم Transformers: The Last Knight می توان به مارک والبرگ (Mark Wahlberg)، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) و جاش دوامل (Josh Duhamel) اشاره نمود. این فیلم که زمانی برابر با 2 ساعت و 29 دقیقه داشته توسط مایکل بی (Michael Bay) کارگردانی و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

2. Baby Driver

فیلم جدید Baby Driver توانست در اولین هفته اکران خود فروشی 21 میلیون دلاری (معادل 78.7 میلیارد تومان) را در آخر هفته گذشته به نام خود ثبت کرده و مجموع فروش کلی خود را به رقم 30 میلیون دلار (معادل 112.5 میلیارد تومان) رسانده و رتبه دوم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) به خود اختصاص دهد.

فیلم Baby Driver در ژانر اکشن جنایی ساخته شده و مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 53 دقیقه دارد. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به انسل الگورت (Ansel Elgort)، جان برنتال (John Bernthal)، جان هام (Jon Hamm)، کوین اسپیسی (Kevein Spacey) و جیمی فاکس (Jamie Foxx) اشاره کرد. فیلم Baby Driver که توسط ادگار رایت (Edgar Wright) کارگردانی شده، برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

1. Despicable Me 3

عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (30 ژوئن تا 2 جولای) به قسمت سوم فیلم انیمیشن Despicable Me اختصاص یافت. این فیلم که سومین قسمت از این مجموعه و چهارمین عنوان با استفاده از این شخصیتها بود توانست رکورد فروش 72.4 میلیون دلار (معادل 271.5 میلیارد تومان) را در اولین هفته اکران به نام خود ثبت نماید.

فیلم Despicable Me 3 در ژانر انیمیشن اکشن ماحرایی بوده و مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 30 دقیقه دارد. این فیلم توسط کایلی بالدا (Kyle Balda) و پیر کافین (Pierre Coffin) کارگردانی شده و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) ساخته شده است.

–>  پرفروشترین فیلمهای دو هفته گذشته (23 تا 25 ژوئن)

 

ترجمه و تالیف : تکرا

منبع : IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر