;
coinex

چگونه سبیل‌های مشهور سالوادور دالی 27 سال پس از مرگ، همچنان در ساعت 10 و 10 دقیقه متوقف مانده‌اند؟

حدود سه دهه از مرگ نقاش مشهور سورئالیست، سالوادور دالی می‌گذرد، اما سبیل‌های مشهور او همچنان ظاهر عجیبشان را حفظ کرده‌اند. قبر نقاش سورئالیست پنجشنبه هفته گذشته به‌منظور نمونه‌برداری از دی ان ای  استخوان‌ها، ناخن‌ها و موهای او باز شد. این نمونه‌برداری‌ها برای رسیدگی به دادگاه زنی که ادعا می‌کند، دختر دالی است، انجام‌شده است.

نارسیس باردالت کسی که 27 سال از تکنیک‌های پیشرفته مومیایی برای تدفین دالی استفاده کرده بود، به ایستگاه رادیویی RAC1 کاتالان گفت: “این هم مانند یک معجزه بود. سبیل‌های او درست به همان حالت 10 و 10دقیقه بود و موهایش دست‌نخورده باقی‌مانده بود.”

سبیل‌های معروف سالوادور دالی که نوک آن‌ها همیشه به بالاتاب داده‌شده بود، به سبیل ۱۰ و ۱۰ دقیقه شهرت داشتند. البته در این مورد هیچ معجزه‌ای در کار نیست و به نظر نمی‌رسد، تکنیک‌های پیشرفته حفظ جسد در این مورد نقشی داشته باشند. تاد هاول، مدیر یک موسسه کفن‌ودفن در ایالت تنسی به Inverse گفت که تکنیک‌های مومیایی هیچ ارتباطی به حفظ حالت موها و سبیل ندارند. درواقع موهای او مرده‌اند، بنابراین این موها دارای هیچ عصب، عضله ورگه‌ای خونی نیستند که مایعات ضروری را به بدن می‌رسانند. هول توضیح می‌دهد: “هیچ راهی برای رساندن مایعات مومیایی به مو وجود ندارد.”

سبیل‌های نقاش مشهور 27 سال پس از مرگ، درست به همان حالت 10 و 10 دقیقه باقی‌مانده‌اند. سبیل‌های معروف دالی که نوک آن‌ها همیشه به بالاتاب داده‌شده بود، به سبیل ۱۰ و ۱۰ دقیقه شهرت داشتند
سبیل‌های نقاش مشهور 27 سال پس از مرگ، درست به همان حالت 10 و 10 دقیقه باقی‌مانده‌اند. سبیل‌های معروف دالی که نوک آن‌ها همیشه به بالاتاب داده‌شده بود، به سبیل ۱۰ و ۱۰ دقیقه شهرت داشتند

هاول می‌گوید، پس از 27 سال، انتظار می‌رفت که موهای دالی ظاهر خوبی داشته باشند. مو در مقایسه با اندام‌ها و بافت‌های دیگر بدن بسیار دیرتر تجزیه می‌شود. احتمالا سبیل مشهور دالی به‌وسیله واکس و یا روغنی به این شکل مرتب‌شده باشند. هاول می‌گوید: ” احتمالا از موادی برای حفظ شکل سبیل استفاده شده که موهای او را از خراب شدن محافظت کرده است.”

شاهد باردالت گزارش داد که بدن نقاش افسانه‌ای به شکل بسیار خوبی باقی‌مانده که نشان می‌دهد، روند مومیایی به‌خوبی انجام گرفته است. مومیایی بدن فرایند پیچیده‌ای است. قبل از اینکه مایع مومیایی مبتنی بر فرمالدئیدها را به بدن تزریق کنند (از طریق شریان کاروتید در ناحیه گردن)، تمام مایعات بدن تخلیه می‌شوند. این مایعات باعث سفت شدن بافت‌ها می‌شوند و به‌این‌ترتیب باکتری‌ها فضایی برای رشد نخواهند داشت، به همین دلیل تجزیه بدن به تأخیر می‌افتد.

نبش قبر سالوادور دالی با حکم دادگاهی در مادرید انجام گرفت که به ادعای ماریا پیلار مارتینز، ۶۱ ساله، رسیدگی می‌کند. مارتینز مدعی است، دختر دالی است
نبش قبر سالوادور دالی با حکم دادگاهی در مادرید انجام گرفت که به ادعای ماریا پیلار مارتینز (سمت راست)، رسیدگی می‌کند. مارتینز مدعی است، دختر دالی است

هول می‌گوید، اما همه جسدها بسیار خوش‌شانس نیستند. بدن افرادی که دارای عادات غذایی نامناسبی بوده‌اند، اغلب دارای سیستم عروقی آسیب‌پذیری هستند. او می‌گوید: “اگر هر روز پانزده بیکن بخورید، چربی‌ها شریان ها را مسدود می‌کنند، همچون باد کردن شلنگ آب. این اثربخشی مواد مومیایی را کاهش می‌دهد. مواد مومیایی تجزیه بدن را به مدت نامحدودی به تأخیر می‌اندازند. اما سیستم عروقی آسیب‌پذیر این تأثیر را به مدت محدودی کاهش می‌دهد.”

نبش قبر سالوادور دالی با حکم دادگاهی در مادرید انجام گرفت که به ادعای ماریا پیلار مارتینز، ۶۱ ساله، رسیدگی می‌کند. مارتینز مدعی است، دختر دالی است. گفته می‌شود، نتیجه تست دی ‌ان ‌ای چند هفته دیگر در اختیار قاضی قرار خواهد گرفت. در صورت اثبات ادعای مارتینز، او صاحب بخشی از اموال و دارایی‌های نقاش افسانه‌ای خواهد شد که هم‌اکنون تحت تملک دولت اسپانیا است.

.

منبع: inverse

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر