;
coinex

اپل مبلغ 1.7 میلیارد دلار در پنل های اولد کمپانی LG Display سرمایه گذاری کرده است

اپل مبلغ 1.7 میلیارد دلار در پنل های اولد کمپانی LG Display سرمایه گذاری کرده استاواخر ماه می گذشته گزارشاتی مبلی بر سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری (4 تریلیون وون) ال جی دیسپلی در ایجاد تجهیزات تولیدی پنل های اولد جدید در کشور کره جنوبی منتشر شد. اما اینطور که به نظر می رسد، این میزان سرمایه برای آغاز پروژه کافی نبوده است. این کمپانی در گزارشات اخیر خود اعلام کرد که 8.5 میلیارد دلار (9.6 تریلیون وون) را به تجارت تولید پنل های اولد اضافه کرده است؛ حال تحلیلگران این صنعت مدعی هستند که کمپانی اپل، نقش کلیدی را در این تصمیم گیری ایفا کرده است.

این سرمایه گذاری از دو بخش مجزا تشکیل شده است: مبلغ 5 تریلیون وون برای پنل های اولد موبایل اختصاص می یابد، در حالیکه 4.8 تریلیون دیگر برای تجهیزات فعلی کمپانی با هدف فاکتورهای بزرگ تر مثل نمایشگرهای تلویزیون استفاده می شود. با توجه به ذخایر نقدی 7 تریلیون وون کمپانی LG Display، مجموعه ی 9.6 تریلیون وون کمی مشکل ساز خواهد بود.

اینجا همان جایی است که اپل وارد می شود. در اولین اقدام، مبلغی معادل 2 تریلیون وون یا 1.8 میلیارد دلار آمریکا، آغاز پروژه را امکان پذیر می کند.

شایعات پیرامون همکاری اپل و ال جی، مدتهاست که به گوش می رسد؛ اما از آنجاییکه هیچ کدام از این دو کمپانی، اخبار را تایید نکرده اند، تحلیلگران صنعت مدعی شدند که اگر چنین همکاری بین این دو شرکت وجود نداشت، کمپانی ال جی نمی توانست برنامه های خود را عملی کند.

سرمایه گذاری میلیاردی اپل در تولیدات پنل های اولد ال جی به این معناست که تمامی پنل های این کمپانی در آینده به شرکت سرمایه گذار تعلق خواهد داشت. با توجه به اینکه گوشی آیفون 8 نیز به پنل های اولد مجهز می شود و همین مساله نیز شایعات پیرامون تاخیر در راه اندازی را سر زبان ها انداخته، بنابراین اپل تلاش می کند تا از وقوع چنین اتفاق هایی در آینده جلوگیری کند. گزارشات منتشر شده از منابع داخلی همچنین مدعی هستند که در نتیجه ی این سرمایه گذای، یک خط تولید پنل های اولد به طور کامل به اپل اختصاص خواهد یافت.

جالب تر اینکه اخیرا اخباری مبنی بر خرید تجهیزات تولید پنل های اولد توسط کمپانی اپل را شنیده بودیم. بنابراین این احتمال وجود دارد که آیفون های آینده توسط سه شرکت بزرگ تولید شوند، اپل، LG Display و Samsung Display؛ سامسونگ وظیفه ی تولید پنل های اولد مورد نیاز برای گوشی های آیفون 8 را به عهده دارد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر