;
coinex

ایجاد شهرک بین المللی فناوری اطلاعات در ایران در 5 سال آینده

ایجاد شهرک بین المللی فناوری اطلاعات در ایران در 5 سال آینده

امیر حسین دوایی، معاون وزیر ارتباطات پیرامون ایجاد شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد در 5 سال آینده در کشور شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد خواهد شد.

امیر حسین دوایی با اعلام این که مطالعات برای ایجاد شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور آغاز شده است، بیان کرد:

راه اندازی این شهرک با هدف کمک و حمایت از استارتاپ‎ها، شرکت های نوآور و خلاق، کسب و کارهای نوپا و برقراری ارتباط و تعامل با شرکت های بین المللی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اعلام این که با اجرای این پروژه شرکت‌های مذکور امکان ارائه خدمات و محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا خواهند داشت، خاطر نشان کرد یکی از اهداف تعریف پروژه هایی از این دست، ایجاد فضای نوآوری در زمینه فناوری اطلاعات است.

امیرحسین دوایی افزود:

اقدامات مورد نیاز جهت اجرا و پیاده سازی شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال سال پیش رو در منطقه اقتصادی وزارت ارتباطات (پیام) صورت خواهد گرفت و به لطف خداوند در سال 1401 رسما شهرک فناوری اطلاعات آغاز به کار خواهد کرد.

همچنین معاون وزیر ارتباطات بیان کرد که در حال حاضر وزارت ارتباطات در حال اجرای 3 پروژه به صورت موازی است؛ پروژه اول اجرای فاز نخست پارک فناوری اطلاعات در اتوبان کرج، پروژه دوم راه اندازی شهرک بین المللی ICT در منطقه مهرشهر کرج و نیز ایجاد کریدور فناوری اطلاعات برای اجرای عملیِ اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از شرکت‎های خصوصی و توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات است.

امیرحسین دوایی در پایان گفت:

در هفته آتی به طور رسمی پارک فناوری اطلاعات با مجوز وزارت علوم و حضور روسای وزارت اطلاعات افتتاح خواهد شد. با افتتاح این پارک، بیش از 200 شرکت فعال در زمینه فناوری اطلاعات می توانند در این محل استقرار یابند.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر