;
coinex

شرکت ژاپنی آماده پرتاب نخستین موشک خصوصی از خاک ژاپن

آمریکا بافاصله قوی‌ترین و بهترین صنعت هوافضای جهان را در اختیار دارد، اما این بدان معنا نیست که شرکت‌های کشورهای دیگر به این صنعت اهمیت نمی‌دهند.یکی از این شرکت‌ها Interstellar Technologies  است که در سال 1997 به‌عنوان یک گروه سرگرمی آغاز به کار کرد و در سال 2003 تبدیل به یک شرکت شد.

Interstellar  پس از گذشت بیش از یک دهه ساخت و طراحی موتور و بوستر (تقویت‌کننده)، اعلام کرد که آماده است، هفته جاری برای نخستین بار یک موشک خصوصی را از خاک ژاپن پرتاب کند. به‌این‌ترتیب، قرار است، اوایل روز شنبه موشکی به نام مومو (Momo) از هوکایدو (جزیره‌ای در شمال ژاپن) پرتاب شود. پنجره پرتاب این موشک از ساعت 10:20 تا 12:30 به‌وقت محلی باز می‌شود.

موشک مومو 8.5 متر بلندی، 250 کیلوگرم وزن و  0.5 متر قطر دارد. این موشک می‌تواند، 10 کیلوگرم را به ارتفاع 130 کیلومتری و یا 20 کیلوگرم را به ارتفاع 120 کیلومتر برساند. کل زمان پرتاب، بسته به مأموریت حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و این شامل حدود 4 دقیقه قرار گرفتن در شرایط بدون گرانش (خارج شدن از جو) است. پس از پرتاب، موشک مومو به اقیانوس سقوط می‌کند.

موشک مومو از یک موتور با سوخت اتانول و اکسیژن مایع به‌عنوان یک اکسیدکننده استفاده می‌کند. این موتور دارای نیروی تراست 12kN است. برای مقایسه باید بگوییم که هر یک از 9 موتور مریلین دی-1 موجود در موشک‌های فالکون9 شرکت اسپیس ایکس، دارای نیروی تراست 845 kN هستند.

موشک مومو 8.5 متر بلندی، 250 کیلوگرم وزن و 0.5 متر قطر دارد. این موشک می‌تواند، 10 کیلوگرم را به ارتفاع 130 کیلومتری و یا 20 کیلوگرم را به ارتفاع 120 کیلومتر برساند
موشک مومو 8.5 متر بلندی، 250 کیلوگرم وزن و 0.5 متر قطر دارد. این موشک می‌تواند، 10 کیلوگرم را به ارتفاع 130 کیلومتری و یا 20 کیلوگرم را به ارتفاع 120 کیلومتر برساند

بااین‌وجود، باید به خاطر داشته باشیم که این تنها آغاز راه است و ازآنجایی‌که Interstellar  به‌جای موتورهای سوخت جامد(روش متداول تأمین نیروی موشک‌ها) از موتورهای سوخت مایع استفاده می‌کند، این نشان می‌دهد که شرکت می‌خواهد، درنهایت دست به مأموریت‌های مداری بزند. این شرکت امیدوار است تا سال 2020 این کار را انجام دهد. تاکاشیرو ایناگاوا، مدیرعامل Interstellar،  گفت: “برنامه اصلی ما، پرتاب یک ماهواره است اما (قبل از این) شرکت مجبور است که پروازهای زیر مداری را انجام دهد.”

.

منبع: arstechnica

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر