;
coinex

هر آنچه باید در مورد آیفون 7 اس بدانید؛ تاریخ انتشار، اخبار و شایعات

هر آنچه باید در مورد آیفون 7 اس بدانید؛ تاریخ انتشار، اخبار و شایعات

شایعات زیادی پیرامون جدیدترین تلفن هوشمند اپل، آیفون 7 اس وجود دارد که در ادامه به تمامی آنها خواهیم پرداخت. با تکرا همراه شوید.

طبق آخرین شایعات، آیفون 7 اس امکانات جدیدی را با قیمت مشابه آیفون 7 در اختیار کاربران قرار خواهد داد. همین امر باعث می‌شود آیفون 7 اس مناسب برای کسانی باشد که می‌خواهند گوشی جدیدی خریداری کنند؛ اما علاقه‌ای به خرید آیفون 8 گران قیمت ندارند.

آنچه در مورد محصولات جدید اپل می‌دانیم عرضه سه محصول جدید به نام‌های آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس و آیفون 8 است. البته در این مقاله به آیفون 7 اس و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت تا بدانیم که چه چیزهایی باعث شده است که این تلفن هوشمند نسبت به آیفون 7 برتری داشته باشد.

از نظر ابعاد نمایشگر احتمال اینکه تفاوتی میان نمایشگر آیفون 7 اس و آیفون 7 وجود داشته باشد کم است؛ اما انتظار می‌رود که از سخت‌افزار قدرتمندتری بهره برده و در کنار آن قابلیت‌هایی مانند شارژ بی‌سیم و نمایشگری با پنل متفاوت داشته باشد. البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شارژ بی‌سیم در آیفون 7 اس از ابتدا در دسترس نبوده و پس از مدتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین سوالات

  • این محصول چیست؟ آیفون 7 اس را می‌توان نمونه پیشرفته‌تر آیفون 7 خواند
  • چه زمانی عرضه می‌شود؟ احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور)
  • چه قیمتی خواهد داشت؟ تقریبا برابر با آنچه آیفون 7 فروخته می‌شود

زمان عرضه آیفون 7 اس

باور ما بر این است که در ماه سپتامبر امسال شاهد رونمایی از آیفون 7 اس باشیم. سپس این محصول با وقفه‌ی یک الی دو هفته‌ای به بازار عرضه شود. پشتوانه چنین حدسی نیز نگاهی به پیشینه‌ی معرفی و عرضه محصولات اپل است.

سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس به تنهایی در ویترین فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند یا شاهد عرضه آیفون 8 نیز در کنار آنها خواهیم بود. از نظر زمانی نیز انتظار داریم که در نیمه دوم ماه سپتامبر شاهد عرضه آیفون‌های جدید باشیم.

نمایشگر آیفون 7 اس

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • نمایشگر اولد با تصاویر شارپ‌تر
  • احتمال وجود تغییر در ابعاد نمایشگر نسبت به آیفون 7
  • قابلیت لمس سه‌بعدی پیشرفته‌تر

شایعات و گفته‌های زیادی در مورد نمایشگر آیفون 7 اس وجود دارد؛ اما آنچه بیش از هر گفته‌ی دیگری در فضای مجازی پخش شده است احتمال استفاده از پنل اولد در آیفون 7 اس به جای پنل ال‌سی‌دی است که در آیفون 7 وجود داشت.

درواقع، مدیرعامل کمپانی شارپ نیز به اینکه آیفون 7 اس همراه با نمایشگر اولد عرضه می‌شود در مصاحبه‌ای اشاره کرد. از آنجایی نیز که کمپانی شارپ وظیفه ساخت نمایشگر برای آیفون‌های جدید را به عهده دارد مدیرعامل شارپ را به شخصی تبدیل می‌کند که اطلاعات زیادی را در این زمینه دارد.

با این حال، فاصله زیادی تا زمان عرضه آیفون 7 اس باقی مانده است و امکان دارد شاهد تغییراتی باشیم و از پنلی به غیر از پنل اولد در جدیدترین محصول اپل استفاده شود.

نمایشگرهای اولد نسبت به نمایشگرهای ال‌سی‌دی دارای برتری‌های محسوسی هستند که برای مثال می‌توان به کنتراست بالاتر اشاره کرد. همچنین انعطاف این نمایشگرها بهتر بوده و گزینه‌ی مناسب‌تری برای محصولاتی هستند که نیاز به نمایشگر منعطف دارد.

گوشی آیفون 7 اس

اپل در گذشته نیز از نمایشگر اولد در اپل واچ استفاده کرده بود که با استقبال کاربران و طرفداران محصولات این کمپانی روبه‌رو شد.

تغییر دیگری که انتظار می‌رود در آیفون 7 اس شاهد آن باشیم تغییر در رزولوشن نمایشگر است. در گذشته شاهد استفاده از رزولوشن پایینی در آیفون‌ها بودیم؛ اما آیفون 7 اس قرار است ساختارشکنی کند و با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل روانه بازار شود.

احتمال اینکه ابعاد نمایشگر تغییر یابد وجود دارد. البته در بعضی از شایعات، ابعاد نمایشگر تغییری نخواهد یافت؛ اما در بعضی دیگر به اینکه ممکن است شاهد تغییر در ابعاد نمایشگر باشیم. درواقع نسخه اس 7 پلاس با ابعاد ۵.۸ اینچ به بازار روانه می‌شود و نسخه معمولی دارای نمایشگری با ابعاد ۴.۷ الی ۵.۵ اینچ خواهد بود.

در کنار احتمال استفاده از پنلی متفاوت و تغییر در ابعاد نمایشگر، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه لمس سه‌بعدی نیز بهینه‌تر خواهد شد. انتظار می‌رود که دقت و حساسیت این قابلیت نسبت به آنچه در آیفون 7 دیده بودیم پیشرفت داشته باشد.

یکی دیگر از قابلیت‌های استفاده شده در آیفون 7 اس تکنولوژی به نام True Tone است. این تکنولوژی به نمایشگر اجازه می‌دهد که نمایشگر با توجه به نور محیط بتواند رنگ‌های خروجی را تنظیم کند. از این قابلیت در محصولاتی مانند آیپد پرو 9.7 استفاده شده است و احتمال اینکه در آیفون 7 اس نیز شاهد استفاده از تکنولوژی True Tone باشیم بسیار بالا است.

یکی دیگر از قابلیت‌های استفاده شده در آیفون 7 اس تکنولوژی به نام True Tone است.

در صورتی که اپل بتواند به مقدار کافی پنل اولد برای آیفون‌های جدیدش تامین کند امکان اینکه شاهد عرضه آیفون 7 اس با پنل اولد باشیم بسیار بالا خواهد بود. همچنین امکان تغییر در ابعاد نمایشگر وجود دارد ولی بعید به نظر می‌رسد که شاهد نمایشگر قابل انعطاف در آیفون 7 اس باشیم.

طراحی آیفون 7 اس

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • داشتن پنل شیشه‌ای منحنی در پشت گوشی
  • استفاده از یک اسکنر اثرانگشت در پشت گوشی

به نظر می‌رسد که در‌ آیفون 7 اس شاهد تغییرات زیادی نسبت به محصول قبلی کمپانی اپل باشیم. یکی از این تغییرات، استفاده از پنل شیشه‌ای منحنی در پشت این گوشی هوشمند است. این پنل شیشه‌ای جایگزین پنل فلزی خواهد بود که در آیفون 7 دیدیم.

در هر صورت، اگر این تغییر صورت گیرد تنها برای بعضی از مدل‌های آیفون 7 اس رخ خواهد داد و احتمالا شاهد عرضه مدلی از آیفون 7 اس با بدنه تمام فلزی خواهیم بود.

طبق شایعات، انتظار می‌رود که اپل تلفن‌های هوشمندی به نام آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس و آیفون 7 اس پرو را شهریور امسال معرفی کند که البته حدس می‌زنیم آیفون 7 اس پرو همان آیفون 8 باشد.

از ویژگی‌های محصولات جدید اپل می‌توان به داشتن نمایشگری با لبه‌های بدون حاشیه اشاره کرد. همچنین احتمال دارد که ابعاد کلی تلفن‌های هوشمند جدید اپل نسبت به محصولات قبلی کوچک‌تر باشد. همچنین حسگر اسکنر اثرانگشت به پشت این محصولات منتقل می‌شود.

البته مشکلی که در حال حاضر وجود دارد دقیق نبودن این اطلاعات است و مشخص نیست که ویژگی‌های گفته شده به کدامیک از محصولات جدید اپل تعلق دارد و یا این ویژگی‌ها به‌صورت مشترک در تمام گوشی‌های هوشمند جدید اپل قابل مشاهده خواهد بود.

یکی دیگر از شایعات، استفاده اپل از بدنه‌ای در تلفن‌های هوشمند جدیدش است که مانند شیشه می‌تواند تصاویر را منعکس کند و دیگر شاهد استفاده از پنل مات نخواهیم بود.

یکی دیگر از شایعات، استفاده اپل از بدنه‌ای در تلفن‌های هوشمند جدیدش است که مانند شیشه می‌تواند تصاویر را منعکس کند و دیگر شاهد استفاده از پنل مات نخواهیم بود.

متاسفانه به دلیل اینکه اپل نسبت به این شایعات واکنشی نشان نمی‌دهد نمی‌توان صحت آنها را تایید یا رد کرد؛ اما می‌توان حدس زد که به احتمال زیاد بدنه‌ی شیشه‌ای متعلق به آیفون 8 باشد. با این حال باید صبر کرد و دید که اپل چه تغییراتی را در جدیدترین محصولاتش در نظر گرفته است.

دوربین و باتری آیفون 7 اس

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • دوربین اصلی مجهز به تنها یک لنز
  • شارژ بی‌سیم
  • قابلیت ضبط سه‌بعدی

در مورد دوربین اصلی استفاده شده در آیفون 7 اس باید گفت که انتظار تغییرات زیادی نسبت به آیفون 7 نداریم. در آیفون 7 اس از یک دوربین اصلی مجهز به یک لنز استفاده می‌شود و آیفون 7 اس پلاس و آیفون 8 نیز مجهز به دوربینی با ترکیب دوگانه خواهد بود.

طبیعتا در بعضی از زمینه‌ها پیشرفت‌هایی وجود خواهد داشت؛ برای مثال شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه از تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر در هردو لنز دوربین اصلی آیفون 7 اس پلاس استفاده شود. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات چشمگیری باشیم.

آنچه بیش از موارد دیگر ما را هیجان کرده است استفاده اپل از دوربین سه‌بعدی در آیفون‌های جدید خواهد بود که به این محصولات امکان قابلیت واقعیت افزوده را می‌دهد. البته برای استفاده از چنین قابلیتی، تلفن هوشمند می‌بایست مجهز به دو دوربین باشد که همین امر باعث می‌شود در نظر بگیریم قابلیت واقعیت افزوده برای مدل‌های پریمیوم در نظر گرفته شده و یا امکان دارد آیفون 7 اس نیز مانند مدل پلاس و آیفون 8 دارای دوربین اصلی دوگانه باشد.

دوربین و باتری آیفون 7 اس

در مورد باتری گفته‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه امکان دارد اپل به تلفن هوشمند جدیدش قابلیت شارژ بی‌سیم را اضافه کند. در گزارش‌هایی آمده است که فاکس‌کان (کمپانی که وظیفه ساخت آیفون را به عهده دارد) در حال آزمایش تکنولوژی شارژ بی‌سیم است. در این گزارش به مجهز بودن تمام مدل‌های آیفون 7 اس به قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره شده است.

برای تایید این شایعه، فایل‌هایی در نسخه بتا آی‌او‌اس 11 یافته شده است که وجود قابلیت شارژ بی‌سیم را تایید می‌کند. البته به نظر می‌رسد که از این قابلیت در همان ابتدای عرضه آیفون‌های جدید نمی‌توان استفاده کرد و بعد از مدتی برای کاربران فعال می‌شود.

درنهایت می‌توان گفت که باید انتظار دوربین مشابهی در آیفون 7 اس داشته باشیم؛ اما تنها شاهد پیشرفت کمی خواهد بود. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم نیز در آیفون‌های جدید وجود دارد.

سیستم‌عامل و سخت‌افزار آیفون 7 اس

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات سخت‌افزاری یا سیستم‌عامل آیفون 7 اس منتشر نشده است؛ اما می‌توان انتظار داشت که اپل این تلفن هوشمند را مجهز به سیستم‌عامل آی‌اواس 11 باشد.

همچنین انتظار داریم که در زیر قاب جدیدترین محصول اپل از تراشه‌ای به نام A11 استفاده شود که نسل جدید تراشه A10 است. طبق گزارش‌ها، تراشه A11 دارای پردازنده ۴ هسته‌ای است. همچنین از ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در آیفون 7 اس استفاده شده است.

در صورتی که بهره بردن از تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آیفون 7 اس صحت داشته باشد باید انتظار بهره بردن این تلفن هوشمند از یک پردازنده گرافیکی توانمند را داشته باشیم. با وجود یک پردازنده گرافیکی توانمند، آیفون 7 اس امکان اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را خواهد داشت.

در گذشته اخباری منتشر شد که ۱۰۰۰ نفر از مهندسان اپل در حال کار روی تکنولوژی واقعیت افزوده هستند که نشان می‌دهد این تکنولوژی چقدر برای اپل اهمیت فراوانی دارد.

قابلیت‌های دیگر آیفون 7 اس

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • وجود اسکنر عنبیه چشم
  • امکان اسکن چهره‌ی کاربر

آیفون 7 اس مانند سری آیفون پرو دارای رابط هوشمند خواهد بود که به کاربر اجازه می‌دهد لوازم جانبی مختلفی مانند صفحه کیبورد را به تلفن هوشمند خود متصل کند.

یکی دیگر از امکاناتی که در آیفون 7 اس وجود دارد امکان اسکن عنبیه چشم است. از این قابلیت می‌توان برای باز کردن قفل گوشی هوشمند استفاده کرد تا دسترسی سریع به تلفن هوشمند داشت. همچنین امکان تشخیص چهره‌ی کاربر به تلفن هوشمند اضافه شده است. اپل برای داشتن این قابلیت‌ها، به سراغ یک کمپانی استارت‌آپ رفته تا با خرید این کمپانی به تکنولوژی مورد نیازش دسترسی یابد.

قیمت آیفون 7 اس

در حال حاضر تنها می‌دانیم که آیفون 7 اس دارای برچسب قیمت مشابهی با آیفون 7 است. با این حساب می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تلفن هوشمند جدید اپل با قیمتی نزدیک به ۶۴۹ دلار روانه بازار شود.

منبع: Techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر