;
coinex

رئیس‌جمهور روحانی: علم و تکنولوژی فضایی برای ما بسیار حائز اهمیت است

رئیس‌جمهور: علم و تکنولوژی فضایی برای ما بسیار حائز با اهمیت است.

با پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز ماهواره‌ بر سیمرغ به فضا، پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) افتتاح گردید. این پایگاه تمامی مراحل آماده‌سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره‌برها را برعهده دارد و نخستین پایگاه و سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور کشور، حسن روحانی با توجه به افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) از طریق پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر سیمرغ، بر اهمیت علم و تکنولوژی فضایی تاکید کرد:

عزت و اقتدار کشور با توانمندی و قدرت ما در علوم مختلف افزایش می‌یابد. در پسابرجام این امکان به وجود آمد تا هم بتوانیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم و هم از اراده و تلاش متخصصان و دانشمندان خودمان استفاده کنیم و دستاوردهایی متناسب با توسعه ملی داشته باشیم.

ماهواره‌ بر سیمرغ می‌تواند ماهواره‌هایی با وزن ۲۵۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری کره زمین قرار دهد و قادر است تمام نیازهای کشور در مدار پایین کره زمین را پوشش دهد.

رئیس‌جمهور: علم و تکنولوژی فضایی برای ما بسیار حائز با اهمیت است.

 پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌ بر سیمرغ

مجموعه‌ی عظیم پایگاه فضایی امام خمینی (ره)، مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و نخستین پایگاه و سکویی ثابت برای جمهوری اسلامی ایران است.

در این مجموعه عظیم، کلیه مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره‌برها انجام می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور نیز ساخت، طراحی و پرتاب موشک‌های ماهواره ‌بر را حق مسلم ایران دانست.

قاسمی افزود:

ساخت و طراحی ماهواره بر سیمرغ، حاصل اراده و عزم دانشمندان جوان ایران است و این تلاش ها در پیشبرد اهداف بلند علمی کشور بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش ماهواره بر سیمرغ در پایگاه ملی فضائی کشورمان، بیان نمود:

جمهوری اسلامی ایران هیچ حد و مرزی را برای پیشرفت و تعالی علمی و فناوری خود قائل نیست و برای تلاش‌ها و فعالیت‌های دانشمندان و متخصصین خود در حوزه‌های مختلف منتظر کسب اجازه و موافقت هیچ کشوری نیست.

وی همچنین اقدامات، اظهارات، مصوبات و تصمیمات کنگره و دولت آمریکا بر علیه ایران را بخصوص از زمانی که دولت جدید آمریکا شروع به کار کرده است، محکوم کرد و تاکید داشت که دولت آمریکا باید از استمرار این بدعهدی‌ها و سیاست‌های یکسویه خود دست بردارد.

.

منبع:   Isna 1 , 2

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر