;
coinex

معرفی بازی Cradle of Empires ، نمونه ای سرگرم کننده در سبک بازیهای جورچین

بازی Cradle of Empires

سرچشمه امپراتوری ها یا بازی Cradle of Empires یک بازی در سبک معمایی جورچین بوده که برای دستگاه های تلفن همراه هوشمند و تبلت ها طراحی شده است.

بازی های سبک جورچین سه تایی (Match Three Games)

بازی های موجود در سبک جورچین سه تایی (Match Three Games) زیر شاخه ای از سری بازی های سبک معمایی (Puzzle) بوده که با بیش از سه دهه حضور در بازارهای جهانی و معرفی عناوین و بازی های بسیار مشهوری مانند تتریس (Tetris) علاقمندان و طرفداران بسیاری دارد.

با رشد و نفوذ گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت ها و عدم نیاز به گرافیک پیچیده و پیشرفته، این سبک از بازی ها که با وجود سادگی کاربران را به خود مشغول می نمود محبوبیت بیشتری یافت و بسیاری از کمپانی های بزرگ نرم افزاری دست به تولید و طراحی عناوینی در این سبک خاص زدند.

معرفی بازی Cradle of Empires

بازی Cradle of Empires یک بازی ساخت شرکت طراحی Awem Games Limited بوده که توانسته است نمره میانگین 4.4 را از بین نزدیک به 100.000 نظر متفاوت به ثبت رسیده (تا تاریخ نگارش ، تابستان سال 2017 میلادی) کسب نماید. دانلود بیش از 1.000.000 بار بازی Cradle of Empires نیز یکی از شواهد موفقیت این بازی در فروشگاه گوگل (Google Play Store) است.

بازی Cradle of Empires در فروشگاه شرکت اپل (iTunes) نیز موفقیت نسبی داشته و موفق به کسب امتیاز 4 از سوی کاربران شده است.

گرافیک و صداگذاری

بازی Cradle of Empires با گرافیک جذاب، کارتونی و خوش رنگ و لعاب خود می تواند به راحتی کاربران را جذب خود نماید. این بازی بر خلاف بیشتری بازی های سبک جورچین، یک خط داستانی نیز داشته که بازیگر می بایست با گذشتن از مراحل مختف و حل پازل های متنوع و زیبا به رشد و پیشرفت امپراتوری خود نیز کمک نموده و علاوه بر ارتقا منابع و ساختمان های خود، به مقابله با دشمنان نیز بپردازد.

صداگذاری بازی نیز قابل قبول بوده و علاوه بر  صداهای استاندارد این گونه بازی ها مانند ترکیدن حباب، خرد شدن جعبه، پاره شدن زنجیر و … موسیقی متنی با تم شرقی نیز در آن به گوش می رسد.

این موسیقی هرچند تکراری بوده اما مشکل بزرگی به حساب نیامده و می تواند به بازیکن آرامش لازم را برای عبور از مراحل القا نماید.

بازی Cradle of Empires در مدل های مختلف مانند سبک زمانی، سبک شبانه (Night Mode)، سبک حرکتی و … طراحی شده که از تکراری شدن مراحل این بازی جلوگیری می کند. این بازی مانند بیشتر بازی های موجود در بازار با محدودیت زمانی روبرو بوده و کاربر برای بازی کردن بیش از زمان مشخصی، نیازمند پرداخت هزینه و خرید منابع موجود مانند سکه ها، ابزارهای کمکی و … است.

سیستم عامل

بازی Cradle of Empires در حال حاضر (تابستان سال 2017 میلادی) در نسخه 4.1.6 خود به سر برده و قابلیت اجرا بر روی دستگاه های مجهز به سیستم عامل های زیر را دارد:

  • اندروید نسخه 4.1 به بالا
  • iOS نسخه 8 به بالا (آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ)

نقاط قوت

از نقاط قوت بازی Cradle of Empires می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گرافیک زیبا و متنوع و روان با کیفیت بالای HD
  • مراحل متعدد
  • مدل های مختلف بازی
  • اجرا شدن بر روی اکثر گوشی های تلفن همراه هوشمند حتی با قدرت و سخت افزار متوسط رو به پایین و قدیمی

نقاط ضعف

از نقاط ضعف این بازی مانند اکثر بازی های با سیستم پرداخت درون برنامه ای نی توان به زمان کم قابل بازی و قیمت بالای منابع موجود در بازی و همچنین حجم نسبتا بالا اشاره نمود.

شرکت Awem Games

همانطور که اشاره شده، بازی Cradle of Empires محصول شرکت بلاروسی AWEM بوده که از سال 2002 مشغول به ساخت بازی های مختلف برای پلتفرمهای متفاوت مانند نمونه های فهرست زیر است:

  • بازی Cradle of Rome
  • بازی Cradle of Egypt
  • سری بازی های Golden Trails
  • بازی Letter from Nowhere

بازی Cradle of Empires در ایران

این بازی متاسفانه هنوز در بازار ایران و فروشگاه رسمی ایران (کافه بازار) حضور نداشته و علاقمند این بازی می باست آن را از وب سایت های متفرقه و یا فروشگاه گوگل نصب نمایند.

بازی Cradle of Emipres در یک نگاه

نام بازی Cradle of Empires
سبک بازی جورچین سه تایی
شرکت سازنده AWEM Games
کشور سازنده بلاروس
سیستم (های) عامل اندروید 4.1 با بالا
آی او اس 8 به بالا
حجم بازی 200 مگابایت
آخرین نسخه 4.1.6
گروه سنی 3 سال به بالا
امتیاز تکرا (تکسکور) 6 از 10

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر