;
coinex

صلح آمیز بودن اهداف فعالیت‌ های فضایی ایران

صلح آمیز بودن اهداف فعالیت‌ های فضایی ایران

حسن بهرامی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران در پی انقعاد تفاهم نامه سازمان فضایی ایران با دانشگاه کاشان از صلح آمیز بودن تمامی فعالیت های فضایی ایران خبر داد.

وی در زمینه فعالیت های فضایی ایران گفت:

تمام فعالیت‌ های فضایی ایران نیز با تعاملات بین‌المللی انجام می‌شود و هدف ایران از فعالیت‌های فضایی کاملا صلح آمیز است.

بهرامی در زمینه ماهواره‌های مخابراتی نیز ضمن اشاره به مذاکرات بین‌المللی انجام شده برای تامین ماهواره‌های مخابراتی مورد نیاز کشور خاطر نشان کرد:

ایران در حال حاضر ماهواره مشترکی تا سال ۲۰۳۰ به عنوان ترانسفوردرهایی که ما استفاده می‌کنیم در اختیار دارد که برخی نیازهای ماهواره ای را برآورد می‌کند، اما در دراز مدت دنبال آن هستیم تا ماهواره‌های مخابراتی را تامین کنیم که در آن پیشرفت‌های خوبی نیز داشته‌ایم و به زودی نخستین گام‌‌ها با توجه به برخی مرحله‌های تصحیح، برداشته خواهد شد.

وی در زمینه ساخت ماهواره‌های مخابراتی ایران افزود:

برای ساخت ماهواره های مخابراتی ایرانی نیز فعالیت‌هایی در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اقدام است.

بهرامی در مورد پروژه های مرتبط با ماهواره‌های ایران خاطر نشان کرد که پروژه ساخت ماهواره ناهید به اتمام رسیده و در حال حاضر در حال گذراندن آزمایشات نهایی است. وی در ادامه افزود:

اما با این حال فرایند پروژه ماهواره ناهید ۲ شروع شده است. ماهواره امیر کبیر نیز به پایان رسیده و تا کمتر از یکسال آینده آماده پرتاب خواهد بود. همچنین ماهواره دوستی نیز در نوبت پرتاب است.

.

منبع: ilna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر