;
coinex

ادعای اعمال نفوذ ایران بر دانشگاه های بزرگ آمریکا

ادعای اعمال نفوذ ایران بر دانشگاه های بزرگ آمریکا

بنابر ادعای یک عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، یک بنیاد خیریه که مرتبط با ایران است، به منظور تغییر رویکرد موسسات آکادمیک آمریکایی نسبت به ایران، به این مراکز کمک نموده است.

در این زمینه دان داناوان، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیق شده است.

به گفته وی، بنیاد علوی میلیون‎ها دلار به ده‎ها دانشگاه آمریکایی از جمله هاروارد، پرینستون و کلمبیا پرداخت نموده است و خواستار تغییر رویکرد آنها نسبت به ایران شده است.

وی خواستار بررسی این شده است که آیا این کمک‎ها تاثیری بر رویکردهای آموزشی یا تحقیقاتی آنها داشته است یا نه.

داناوان در ادامه صحبت‎هایش در این مورد افزود:

من فورا با وزیر آموزش و کمیته‎های مرتبط کنگره در این مورد تماس خواهم گرفت. من به عنوان یک مقام قضایی سابق می دانم که هیچگاه نباید عجولانه قضاوت کنم، اما سوالات جدی ای وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود. آیا این بنیاد تلاش کرده رویکرد موسسات آکادمیک آمریکا را تغییر دهد؟ آیا این دانشگاه‎ها، این کمک‎ها را با پذیرش توصیه‎های ضمیمه شده به آنها پذیرفته‎اند؟ آیا برنامه‎های تحصیلی و استادان دانشگاه‎های آمریکایی که از این سازمان ایرانی پول گرفته‎اند، از مسیر حکومت ایران پیروی کرده‎اند؟

علاوه بر گفته‎های داناوان برخی از منتقدان بنیاد علوی در آمریکا مدعی‎اند این بنیاد همچنین تلاش کرده با اعطای کمک های مالی، اساتید طرفدار ایران را در موسسات آمریکایی استخدام کند.

در اواخر ماه ژوئن بود که دادگاهی در آمریکا حکم داد تا بنیاد علوی تحریم‎های وضع شده دولت آمریکا علیه ایران را نقض نماید و دولت آمریکا می‎تواند آسمان خراش متعلق به این بنیاد در منهتن نیویورک را مصادره کند.

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر