;
coinex

اشتغال جوانان و ورود آنها به عرصه کارهای عملی

اشتغال جوانان و ورود آنها به عرصه کارهای عملی

بر اساس گفته‌های مدیرکل ‌آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، آموزش‌های تئوری دیگر جوابگوی اشتغال جوانان نیست. وی تاکید دارد که جوانان برای اینکه بتوانند به بازار کار وارد شوند و بتوانند در بازار کار موفق شوند باید از کتاب‌ها خارج و دست به کار عملی بزنند.

به گفته مجید تهرانیان، دانشگاه‌ها در حال حاضر یک ساختار تئوری دارند و چندان از آموزش‌های غیرتئوری استقبال نمی‌کنند و کارهای عملی در دانشگاه‌ها به جوانان آموزش داده نمی‌شود بنابراین لازم است تا این ساختار بشکند و اشتغال جوانان به صورتی درست در دستور کار قرار گیرد ولی باید اشاره نمود که شکستن آن به تغییر فرهنگ نیاز دارد.

وی در ادامه به گسترش آزمون‌های آنلاین سازمان فنی و حرفه‌ای پرداخت و بیان نمود که در طول چند سال گذشته سازمان برای اشتغال جوانان و صدور گواهی نامه‌های مهارتی، آزمون‌های تئوری و عملی برگزار می‌کرد ولی رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای به سمتی است که توسعه آزمون‌های آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین به اجرای طرح آموزش‌های مهارتی در جوار دانشگاه‌ها اشاره نمود که این طرح از سال‌های گذشته وجود داشته و تاکید داشت دانشگاه‌هایی که بخواهند به دانشجویان دوره‌های عملی آموزش دهند و آمادگی ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار آموزش‌های تئوری را داشته باشند می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

به گفته تهرانیان، یکی از اقدامات سازمان آموزش و حرفه‌ای ارائه آموزش‌ در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی است و در این زمینه ادامه داد که این مراکز به منظور اشتغال جوانان، گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع به وجود آمده‌اند و فعالیت آنها تحت نظارت و هدایت آموزشی اداره ‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر