;
coinex

من نفرت انگیز به پرفروش ترین فرنچایز انیمیشن تاریخ تبدیل شد

من نفرت انگیز به پرفروش ترین فرنچایز انیمیشن تاریخ تبدیل شد

سری انیمیشن‌های من نفرت انگیز (Despicable Me) به پرفروش ترین فرنچایز انیمیشن تاریخ تبدیل شد و این خبر نشان می‌دهد که شرکت Illumination Entertainment (متعلق به استودیو یونیورسال) یک نیروی قدرتمند جدید در دنیای انیمیشن به حساب می‌آید.

فروش سری انیمیشن‌های من نفرت انگیز با عبور از فروش فیلم‌های شرک متعلق به استودیو دریم ورکس (DreamWorks)، این جایگاه را بدست آورد. مورد قابل توجه در مورد این شاهکار، این است که این جایگاه تنها با ساخت 4 انیمیشن بدست آمد و شرک با 5 فیلم این رکورد را در دست داشت.

سری انیمیشن‌های من نفرت انگیز شامل فیلم اصلی و دو دنباله آن، به همراه اسپین‌آف فیلم مینیون‌ها است. انیمیشن مینیون‌ها با فروشی بیش از 1.1 میلیارد دلار، دومین انیمیشن پرفروش تاریخ محسوب می‌شود و موفق‌ترین فیلم استودیو یونیورسال نیز هست. من نفرت انگیز 2 با فروش 970 میلیون دلاری در جایگاه ششم جهان قرار دارد.

این فرنچایز از سال 2010 آغاز شد و فروش چهار فیلم آن تاکنون 3.528 میلیارد دلار بوده است. شرک نیز به همراه انیمیشن گربه چکمه پوش (Puss in Boots) در سال 2011 به فروش 3.51 میلیارد دلاری دست یافته بود. فیلم جدید گربه چکمه پوش سال 2019 عرضه خواهد شد.

من نفرت انگیز 3 تابستان امسال اکران شد و عامل کلیدی در شکست رکورد DreamWorks برای Illumination به حساب می‌آمد. این فیلم فروشی 870.4 میلیون دلاری در جهان داشته و می‌تواند تا پایان زمان اکران، به 900 میلون دلار نیز برسد. مینیون‌ها 2 نیز هم اکنون در دست ساخت است و قرار است در سال 2020 اکران شود. جایگاه پرفروش ترین فرنچایز انیمیشن تاریخ می‌تواند برای مدت زیادی در دست من نفرت انگیز و به طور ویژه‌تر مینیون‌ها، باقی بماند.

.

منبع: indiewire

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر