;
coinex

نسخه ی جدید و ارزان تر گوشی شیائومی می 5 ایکس معرفی شد

نسخه ی جدید و ارزان تر گوشی شیائومی می 5 ایکس معرفی شدگوشی شیائومی می 5 ایکس در ماه جولای گذشته همراه با رابط کاربری MIUI 9 معرفی شد. با اینحال، کمپانی شیائومی نسخه ی دیگری از این گوشی هوشمند را معرفی کرده است. نسخه ی اصلی گوشی شیائومی می 5 ایکس با رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه بود؛ اما نسخه ی جدید از رم 4 و حافظه ی 32 گیگابایتی برخوردار است، این میزان حافظه قابل افزایش است. تفاوت اصلی این دو نسخه در حافظه داخلی آنهاست؛ سایر مشخصات کاملا به هم شباهت دارد.

نسخه اصلی گوشی شیائومی می 5 ایکس با قیمت 1499 یوان معادل 225 دلار در چین به فروش می رسد؛ این در حالیست که نسخه ی جدید با قیمت 1299 یوان معادل 195 دلار عرضه می شود. اینطور که از شواهد پیداست، نسخه ی جدید در رنگ های طلایی، رزگلد و مشکی در دسترس قرار می گیرد؛ البته هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تایید نشده است. شیائومی می 5 ایکس از فلز ساخته شده و با تنظیمات دوربین دوگانه در پنل پشتی همراه است. اسکنر اثر انگشت این موبایل نیز در پنل پشتی قرار دارد. این اسمارت فون با سه مجموعه دکمه ی خازنی همراه است که زیر نمایشگر تعبیه شده اند. تمامی دکمه های فیزیکی نیز در لبه ی سمت راستی قرار دارند. جایگاه نصب سیم کارت این موبایل در لبه ی سمت چپی تعبیه شده و اسپیکرها نیز همراه با پورت یو اس بی نوع سی در لبه ی پایینی دیده می شوند. یک باتری 3080 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع برای این موبایل در نظر گرفته شده است.

گوشی شیائومی می 5 ایکس از نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی با رزولوشن 1920 در 1080 برخوردار است. یک رم 4 گیگابایتی همراه با حافظه داخلی 64 گیگابایتی که با نصب میکرو اس دی کارت تا 128 گیگابایت نیز افزایش می یابد، برای این موبایل در نظر گرفته شده است. تراشه ی کوالکوم اسنپدراگون 625 هشت هسته ای 64 بیت همراه با پردازنده گرافیکی آدرنو 506 نیز تامین قدرت شیائومی می 5 ایکس را به عهده دارند. دو سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم گسترده f/2.2 و f/2.6 تنظیمات دوربین دوگانه ی می 5 ایکس را تشکیل داده اند؛ این تنظیمات از قابلیت ژوم اپتیکال 2x پشتیبانی می کنند. یک فلاش LED دوگانه نیز در پنل پشتی قرار گرفته و دوربین 5 مگاپیکسلی نیز وظیفه ی عکاسی سلفی را به عهده دارد. اندروید 7.1.1 نوقا به صورت پیش فرض روی گوشی شیائومی می 5 ایکس اجرا می شود؛ سیستم عامل MIUI 9 که رابط برند شیائومی به شمار می رود نیز در کنار نسخه ی اندروید به کار خود ادامه می دهد. این دستگاه همچنین از نصب دو سیم کارت پشتیبانی می کند. می 5 ایکس در اندازه ی 155.4 در 75.8 در 7.3 میلی متر ساخته شده و 165 گرم وزن دارد.

نسخه اصلی گوشی شیائومی می 5 ایکس با قیمت 1499 یوان معادل 225 دلار در چین به فروش می رسد؛ این در حالیست که نسخه ی جدید با قیمت 1299 یوان معادل 195 دلار عرضه می شود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر