;
coinex

مقامات لس‌آنجلس برای مقابله با گرم شدن زمین، خیابان‌های شهر را رنگ‌آمیزی می‌کنند

مقامات لس‌آنجلس با پوشاندن خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر با استفاده از سیلانت، می‌خواهند که با تغییرات آب و هوایی مقابله کنند. اگر این طرح مقامات لس‌آنجلس نتیجه‌بخش باشد، ممکن است که این طرح در شهرهای دیگر ایالات‌متحده آمریکا هم اجرا شود. در حال حاضر، ایالت کالیفرنیا پیشگام طرح 150 هزار دلاری شده است که به دنبال کاهش گرما است.

مقامات این شهر برخی از خیابان‌ها را به با استفاده از سیلانت به رنگ سفید درآورده‌اند. سیلانت، ماده‌ای است که برای جلوگیری از عبور مایعات در مواد و سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در واقع یک مهروموم مکانیکی است. سیلانت در ساختمان‌سازی گاهی مترادف، درزبندی است و همچنین برای ممانعت از ورود گردوغبار و انتقال صوت و گرما هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیلانت ها ممکن است که برحسب مواد به کاررفته، ضعیف یا قوی، انعطاف‌پذیر یا سخت، دائمی یا موقت باشند.

در ماه اوت، دمای هوا تا 15 درجه فارنهایت افزایش‌یافته است.  این پیاده‌روها و خیابان‌های رنگ‌آمیزی شده، می‌توانند بین 30 تا 50 درصد انرژی خورشیدی را بازتاب دهند، آسفالت‌های معمولی، تنها 5 درصد از نور خورشید را بازتاب می‌دهند. دانشمندان علوم آب و هوایی پیش‌بینی می‌کنند که دمای هوا در حال افزایش است و اقداماتی از این دست می‌تواند از خستگی ناشی از گرما، سکته گرما (یکی از شدیدترین انواع بیماری‌های ناشی از گرما) و حتی مرگ ناشی از گرما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید، سال گذشته به‌عنوان گرم‌ترین سال سیاره زمین لقب گرفته است. سال 2016 گرم‌ترین سال تاریخ (از زمان ابزارهای سنجش و اندازه‌گیری آب و هوایی) لقب گرفت. سال پیش از آن‌هم به عنوان گرم‌ترین سال تاریخ به ثبت رسیده بود.

ژوئن 2017، به همراه ژوئن 1998 به‌عنوان چهارمین ماه گرم تاریخ از زمان به‌کارگیری ابزارهای جدید بوده است. بر اساس برآوردهای انستیتوی گودارد برای مطالعات فضایی ناسا، سال 2017 احتمالا گرم‌ترین سال تاریخ پس از سال 2016 خواهد بود، اما قطعا در میان سه سال گرم جای خواهد گرفت
ژوئن 2017، به همراه ژوئن 1998 به‌عنوان چهارمین ماه گرم تاریخ از زمان به‌کارگیری ابزارهای جدید بوده است. بر اساس برآوردهای انستیتوی گودارد برای مطالعات فضایی ناسا، سال 2017 احتمالا گرم‌ترین سال تاریخ پس از سال 2016 خواهد بود، اما قطعا در میان سه سال گرم جای خواهد گرفت

این سه سال افزایش دمای جهانی به این معناست که دمای کره زمین در حدود 2 درجه فارنهایت (1.1 درجه سانتی‌گراد) نسبت به قرن نوزدهم گرم‌تر شده است.  از سال 2001 تاکنون، کره زمین 16 سال از گرم‌ترین سال‌های خود را سپری کرده است. باوجودی که پدیده ال نینو در اواخر سال 2015 و اوایل 2016 در روند گرمایش جهانی تأثیرگذار بوده است، محققان می‌گویند، تأثیر تولید بلندمدت دی‌اکسید کربن و انتشار گازهای گلخانه‌ای، مهم‌ترین عامل افزایش دمای جهانی در سال‌های اخیر بوده است.

همچنین ماه گذشته بود که دانشمندان آب و هوایی اعلام کردند که ژوئن 2017، سومین ژوئن گرم از زمان شروع به کار ابزارهای ثبت دمای هوا بوده است و داده‌های دمایی نشان می‌دهد که سال 2017 تقریبا در سوابق آب‌وهوایی هتریک کرده و به همراه سال‌های 2015، 2016 و 2017 سومین سال گرم ثبت‌ شده است. ماه ژوئن معمولا گرم‌ترین ماه سال در سطح جهان است، اکنون در فصل تابستان نیمکره شمالی زمین به سر می‌بریم، ازآنجایی‌که نیمکره شمالی دارای میزان بیشتری از خشکی‌های زمین است، سریع‌تر گرم می‌شود و حرارتی بیش از اقیانوس‌ها حفظ می‌کند، به‌این‌ترتیب میانگین دمای هوا در این زمان نسبت به تابستان نیمکره جنوبی بیشتر است. داده‌های آب و هوایی نشان می‌دهد که چنین گرمایی در 115هزار سال گذشته تاکنون سابقه نداشته است.

به همین ترتیب میانگین دمای هوا در نواحی جنوب غربی آمریکا از 1901 تا 1960، به میزان 1.56 درجه فارنهایت افزایش یافته است و بر اساس تخمین‌های دانشمندان، اگر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کنترل نشود، تا اواسط قرن حاضر به میزان 4.5 درجه و تا پایان قرن به میزان 8.65 درجه فارنهایت افزایش میابد. با وجود روزهای گرم بیشتری در اواسط قرن حاضر، “پیاده‌روهای خنک”، ممکن است که راهکار مفیدی برای کاهش گرما در برخی شهرهای بسیار گرم باشد.

لورن فابر، مدیر دفتر توسعه پایدار شهر لس‌آنجلس، به Gizmodo گفت: “هنگامی‌که آسیب‌پذیری‌های مرتبط به تغییرات آب و هوایی شهر را لحاظ کردیم، می‌دانستیم که گرمای شدید، یکی از نگرانی‌های عمده ما است.”

با وجود روزهای گرم بیشتری در اواسط قرن حاضر، "پیاده‌روهای خنک" ممکن است راهکار مفیدی برای کاهش گرما در برخی شهرهای بسیار گرم باشد. این روند گرم شدن تقریبا به‌طورقطع ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است که عمدتا درنتیجه سوختن سوخت‌های فسیلی پدید آمده است
با وجود روزهای گرم بیشتری در اواسط قرن حاضر، “پیاده‌روهای خنک” ممکن است راهکار مفیدی برای کاهش گرما در برخی شهرهای بسیار گرم باشد. این روند گرم شدن تقریبا به‌طورقطع ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است که عمدتا درنتیجه سوختن سوخت‌های فسیلی پدید آمده است

هم‌اکنون، چندین هزار مترمربع از خیابان‌های شهر، طی این پروژه آزمایشی رنگ‌آمیزی شده‌اند.  اداره خدمات خیابان‌های شهر، برای این منظور مبلغ 10 هزار دلار را هزینه کرده است. اگر این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند در شهرهای دیگر آمریکا هم اجرا شود. اما حتی پس‌ازآن هم این طرح؛ احتمالا تنها در مناطقی که بسیار گرم هستند، اجرا خواهد شد. ایده پیاده‌روهای خنک، سال‌هاست که مطرح شده است، این ایده می‌تواند با استفاده از مصالحی سبک و یا رنگ‌آمیزی آسفالت انجام شود. اما به نظر می‌رسد، این اولین باری است که چنین طرحی واقعا اجرا می‌شود.

هالی گیلبرت، محققی از گروه گرمای دانشگاه برکلی در کالیفرنیا بود، گفت: “ازآنجایی‌که آسفالت‌های تیره تقریبا تمام انرژی خورشید را جذب می‌کنند، سطح آسفالت گرم می‌شود و می‌تواند روی میزان دمای محلی تاثیر بگذارد و این نواحی را به جزایر گرمایشی تبدیل کند.”

با این حال، در این مورد هنوز این سوال مطرح است که آیا گازهای گلخانه‌ای که در ساخت سیلانت مورداستفاده قرار می‌گیرند، درنهایت می‌توانند به محیط‌زیست آسیب وارد کنند؟ با این حال، ساکنان برخی نواحی می‌گویند، در همین مدت کم (از ماه مه تاکنون) متوجه تفاوت شده‌اند. در حال حاضر، از سیلانت برای ترمیم پارکینگ‌ها و پیاده‌روها استفاده می‌شود. سیلانت های معمولی یک لایه محافظ آب را پدید می‌آورد که به کاهش اکسیداسیون آسفالت کمک می‌کند.

پیاده‌روهای خنک دارای رنگ‌های مختلفی است، ازجمله، سبز، آبی و زرد که میزان بازتاب خورشیدی آن‌ها به رنگ و مواد بستگی دارد. اما مزایای پیاده‌روهای خنک، بیشتر از تنها کاهش دمای محیط است. پیاده‌روهای خنک، همچنین می‌توانند روی گرم شدن کره زمین و بارهای انرژی تأثیر بگذارند. سقف‌ها و پیاده‌روهای تیره هر دو با جذب مقادیری از انرژی خورشیدی به گرم شدن کره زمین کمک می‌کنند و سپس انرژی را به شکل گرمابه اتمسفر می‌فرستند.

مقامات لس‌آنجلس برخی از خیابان‌ها را به با استفاده از سیلانت به رنگ سفید درآورده‌اند. سیلانت، ماده‌ای است که برای جلوگیری از عبور مایعات در مواد و سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در واقع یک مهروموم مکانیکی است. سیلانت در ساختمان‌سازی گاهی مترادف، درزبندی است و همچنین برای ممانعت از ورود گردوغبار و انتقال صوت و گرما هم مورد استفاده قرار می‌گیرد
مقامات لس‌آنجلس برخی از خیابان‌ها را به با استفاده از سیلانت به رنگ سفید درآورده‌اند. سیلانت، ماده‌ای است که برای جلوگیری از عبور مایعات در مواد و سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در واقع یک مهروموم مکانیکی است. سیلانت در ساختمان‌سازی گاهی مترادف، درزبندی است و همچنین برای ممانعت از ورود گردوغبار و انتقال صوت و گرما هم مورد استفاده قرار می‌گیرد

گیلبرت در ادامه گفت: “تغییرات کوچک دمای هوا در سراسر کشور، می‌تواند، مزیت بسیار بزرگی داشته باشد، چراکه ممکن است، موجب کاهش روند پدید آمدن مه دود شود و تنها با چند درجه کاهش بار انرژی لازم برای سیستم‌های خنک‌کننده، می‌تواند تاثیری چشم‌گیر بگذارد.”

لس‌آنجلس، همچنین با ساخت سایبان درختی، به دنبال خنک کردن هوای این ناحیه است. تنها در سال گذشته، حدود 18000 درخت در این شهر کاشته شد. مقامات این شهر همچنین مقرراتی را برای ساخت ساختمان‌های جدید و بازسازی ساختمان‌ها تصویب کرده‌اند که به‌موجب آن، در ساخت و بازسازی ساختمان‌ها، بادی سقف‌های سبک و رنگی با میزان بالایی بازتاب خورشیدی در این ساختمان‌ها نصب شود.

.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر