;
coinex

جزییات جدیدی از خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف ، رقیب خودروهای تسلا منتشر شد

جزییات جدیدی از خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف، قاتل خودروهای تسلا!به تازگی جزییات جدیدی از خودروی نیسان لیف مدل 2018 در توییتر منتشر شده است؛ به نظر می‌رسد که سازنده ژاپنی قصد دارد که به واسطه این مدل دوباره جایگاه برترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان را برای خود کسب کند اگرچه که تصاویری که توسط مجله وال استریت در ابتدا منتشر شد نتوانستند طرفدارن خودروهای الکتریکی را قانع کنند که نیسان می‌خواهد با کمک مدل لیف جدید از خودروهای تسلا پیشی بگیرد.

تصویر فوق توسط یک کاربر توییتر با نام بلو میتا که گفته شده در شرکت نیسان کار می‌کند، منتشر شده است. بلو میتا در توییتر به مجله‌های خودروی ژاپنی زبان گفته که نیسان لیف جدید را در قسمت بازرسی خط تولید نیسان در منطقه اوپامای ژاپن تست کرده است. تصاویری که اخیرا از نیسان لیف منتشر شده‌اند، تصاویری کاملا معمولی هستند با وجود این به عنوان اطلاعاتی که از طرف شرکت نیسان ارائه شده‌اند، باز هم حرف اول را می‌زنند.

تصاویر نیسان لیف در توییتر

نیسان لیف پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی سال 2014 میلادی ایالات متحده بود اما از آن سال به بعد از نظر میزان فروش بعد از خودروهای الکتریکی تسلا مدل S، تسلا مدل X و شورولت بولت قرار گرفت. اخیرا در حدود 500,000 نفر خریدار خودروی مدل 3 را از شرکت تسلا پیش خرید کرده‌اند؛ تعدادی دو برابر خودروهایی که از سال 2010 میلادی با نام نیسان لیف فروخته شده‌اند.

نیسان لیف، علی رغم مطالب فوق، هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی جهان محسوب می‌شود؛ سازنده ژاپنی با اطمینان ادعا کرده است که مدل جدید این خودروی پیشرفته به راحتی می‌تواند از تسلا مدل 3 و شورولت بولت سبقت بگیرد. این سه خودرو شدیدا در این تلاش هستند که بتوانند لقب اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه را برای خود کسب کنند.

قابلیتی که تا حدودی می‌تواند به نیسان لیف در رسیدن به این جایگاه کمک کند این است که این خودرو از پیشرفته‌ترین و جدیدترین سیستم کمک راننده نیسان بهره می‌برد و علاوه بر این طبق شایعات موجود می‌تواند با باتری‌های کاملا شارژ شده مسافتی بین 322 تا 483 کیلومتر را طی کند. نیسان برای اولین بار از فناوری پروپایلوت (ProPilot) خود در نمایشگاه CES 2017 که در ماه ژوئیه (12 دی تا 12 بهمن 95) برگزار شد، رونمایی کرد. این فناوری در این نمایشگاه بر روی نسل جدید خودروی نیسان لیف که قرار است به زودی وارد بازار شود، نصب شده بود؛ سیستم پروپایلوت سازنده ژاپنی نیسان لیف را قادر می‌سازد تا در مسیرهای یک طرفه به صورت خودکار حرکت کند.

یکی از ویژگی‌هایی که طرفداران نیسان را در رابطه با مدل لیف ناامید کرده، این است که ظاهر این خودرو به جای این که به خودرویی از آینده شبیه باشد، به خودروهای تولید انبوه موجود نیسان مانند مدل‌های میکرا و نوت شبیه است.انتقاد از نیسان یکی از طرفداران نیسان در این زمینه با زبان انتقاد در نمایشگاه خودرویی که چند وقت پیش برگزار شد، از سازنده ژاپنی پرسیده بود که “چرا مدل لیف را با ظاهری شبیه به خودروی مفهومی نیسان IDS تولید نکرده و ظاهر آن را تا این حد معمولی ساخته است؟”

نیسان در نظر دارد به طور رسمی در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 9 مهر) از مدل جدید لیف رونمایی کند. یکی از مسئولان نیسان به تازگی تصاویری را از چراغ‌های جلو، پنجره مشبک و ظاهر نیمرخ لیف منتشر کرده و گفته است که در نمایشگاه وورد پریمیر (World Premiere) که در تاریخ 6 سپتامبر 2017 (16 شهریور 96) برگزار می‌شود، از نسل جدید نیسان لیف مجهز به فناوری پروپایلوت رونمایی و جزییات بیشتری را در مورد این خودرو ارائه می‌کند.

نیسان IDS

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر