;
coinex

25 عادت رفتاری خوب که باید آنها را در زندگی شخصی خود به کار بگیرید

25 عادت رفتاری خوب که باید آنها را در زندگی شخصی خود به کار بگیرید

در ادامه به معرفی 25 عادت رفتاری خوب می پردازیم که می تواند مسیر زندگی ما را تغییر دهد.

ما انسان ها از مجموعه ی عادت های رفتاریمان تشکیل شده ایم. هر چیری که به آن فکر می کنیم، انجام می دهیم و یا می گوییم، در نتیجه ی عادت هایی است که در طول سال ها، در عمق ذهنمان نهادینه شده و تکرار شده است. همین مجموعه عادت ها می توانند موجب پیشرفت ما شوند و یا اینکه مانع رسیدن به اهدافمان باشند. در حقیقت، شرایط و کیفیت کنونی زندگی ما، مستقیما با رفتارهای گذشته ی ما در ارتباط است و در واقع، بازتاب عادت های گذشته ی ماست.

عادت های رفتاری بدون شک بخش قدرتمند زندگی ما هستند. مجموعه عادت رفتاری خوب یا بد در واقع بخش جدایی ناپذیری از روانشناسی رفتاری هستند که مسیر زندگی ما را تغییر می دهند. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، نشان می دهد که 45 درصد از کارهایی که در طول روز انجام می دهیم، مستقیما از عادت های رفتاری ما سرچشمه می گیرد.

اما جایگزین کردن عادت های بد با مجموعه عادت رفتاری خوب ، اصلا کار ساده ای نیست. این کار به تعهد، قدرت درون و اشتیاق با ثبات نیاز دارد تا بتواند تمام تمایلات درونی برای فکر کردن، احساس کردن، حرف زدن و رفتار کردن را به سمت و سوی درستی هدایت کنید.

برای کسانی که کاملا به مواردی مثل خوشبختی و موفقیت متعهد هستند، عادت ها می توانند مسیر دستیابی به آنها را مشخص کنند. این عادت ها همچنین ابزارهایی هستند که برای آسان کردن روند کارها، نزدیک شدن به اهداف و محقق کردن رویاها به ما کمک می کنند.

با اینحال، هنوز هم در بسیاری از مواقع در گمراهی می مانیم. ما به خودمان اطمینان نداریم و یا اینکه نمی دانیم از کجا شروع کرده و چگونه مجموعه عادت رفتاری خوب را در خودمان تقویت کنیم. فکر می کنید بهترین عادت های رفتاری برای رسیدن به موفقیت کدام ها هستند؟ آیا برخی از آنها به دیگر عادت های رفتاری برتری دارند و یا اینکه دستورالعمل جادویی برای رسیدن به اهداف وجود دارد؟

مجموعه عادت رفتاری خوب کدام ها هستند؟

شاید هر لیستی که از عادت های رفتاری تهیه می شود، یک مساله درونی و ذهنی باشد؛ اما در حقیقت 25 عادت رفتاری خوب وجود دارد که نه تنها در موفقیت های عرصه ی کسب و کار، بلکه در زندگی شخصی نیز به شما کمک می کنند. پرورش این 25 عادت رفتاری خوب می تواند به یک زندگی سالم، شاد و کامل منجر شود. روی این 25 عادت رفتاری خوب متمرکز شوید و دائما تلاش کنید تا آنها را در زندگی فردی خود به اجرا بگذارید. در نهایت متوجه می شوید که مسیر رسیدن به اهداف برایتان آسان تر شده است.

1. سحرخیز باشید.

یک عادت رفتاری خوب ، سحرخیز بودن است. ساعت های اولیه ی صبح، زمان مناسبی برای بازتاب صلح و تقویت بهره وری هستند. زمانی که بیشتر قسمت های جهان هنوز در خواب هستند، شما زمان دارید تا از صمیم قلب به اهداف بلند مدت خود فکر کنید.

یک عادت رفتاری خوب ، سحرخیز بودن است. ساعت های اولیه ی صبح، زمان مناسبی برای بازتاب صلح و تقویت بهره وری هستند. زمانی که بیشتر قسمت های جهان هنوز در خواب هستند، شما زمان دارید تا از صمیم قلب به اهداف بلند مدت خود فکر کنید. هر کسی که با جدیت تمام به موفقیت فکر می کند، می داند که باید صبح زود از خواب بیدار شود.

حتی اگر فرد سحرخیزی نیستید، تغییراتی افزایشی را در روتین روزانه ی خود ایجاد کنید که هر روز، زودتر از روز قبل از خواب بیدار شوید. درهفته ی اول، آلارم خود را 15 دقیقه جلوتر از زمان همیشگی تنظیم کنید و هر هفته، این روند را تکرار کنید تا به زمان مطلوب برسید. این کار را تا زمانی انجام دهید که حداقل دو ساعت زودتر از زمان همیشگی بیدار شوید.

2. قدردانی کنید.

ما مدت زمان زیادی را با فکر کردن به مشکلاتمان سپری می کنیم. اما فراموش می کنیم که مشکلات در حقیقت نشانه ی زندگی هستند. تنها در صورتی با هیچ مشکلی مواجه نمی شویم که زیر انبوهی از خاک خوابیده باشیم. بنابراین اگر می خواهید تمرکز خود را از روی مشکلات بردارید، باید قدردان چیزهایی باشید که در اختیار دارید. بله، حتی مشکلات.

یک عادت رفتاری خوب برای حفظ سلامتی، خوشبختی و موفقیت، قدردان بودن است. این کار باعث می شود که توجه خود را روی چیزهایی که داریم قرار دهیم. این فراوانی طبیعی لذت های ساده و فرصته ایی است که از عهده ی آنها برمی آییم.

3. لبخند زدن را فراموش نکنید.

مطالعات نشان داده اند افرادی که اغلب لبخند می زنند، در زندگی شادتر و خوشبخت تر هستند. این عادت رفتاری خوب در نهایت برای رسیدن به آرامش ذهنی، احساسی، روانی و روحی به شما کمک می کند

مطالعات نشان داده اند افرادی که اغلب لبخند می زنند، در زندگی شادتر و خوشبخت تر هستند. این عادت رفتاری خوب در نهایت برای رسیدن به آرامش ذهنی، احساسی، روانی و روحی به شما کمک می کند. تنها کافیست که چهره ی خود را به لبخند مزین کنید.

فیزیولوژی بدن ما، روانشناسی ذهنمان را دیکته می کند. اگر معمولا قوز می کنید، بی حال هستید و یا هر نشانه ی ظاهری افسردگی را نشان می دهید، باعث می شوید که ذهن نیز از همین رفتارها الگو گرفته و به مرور آنها را تکرار کند. به محض اینکه ظاهر بیرونی خود را به گونه ی مناسبی نشان دهیم، احساسات درونی نیز از آن پیروی می کند.

4. صبحانه کامل بخورید.

یک عادت رفتاری خوب که حتما باید آن راگسترش دهید، صبحانه خوردن است؛ چرا که بخش مهمی از زندگی را تشکیل می دهد. همه ی ما در تمام طول زندگیمان از اهمیت صبحانه شنیده ایم، با اینحال از خوردن آن صرف نظر می کنیم. اگر حقیقتا به موفقیت فکر می کنید، هر روز صبح باید یک وعده صبحانه ی کامل بخورید.

تکرار این عادت چندان دشوار نیست؛ البته به برنامه ریزی نیاز دارد. بنابراین اگر هر روز صبح به سرعت از در خارج می شوید و با عجله به محل کار می روید، پیشنهاد می کنیم که کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا به مرور از صبحانه خوردن یک عادت بسازید.

5. ورزش کردن را در روتین روزانه ی خود قرار دهید.

بدون شک یکی از بهترین عادت های رفتاری ، ورزش و تمرین است. هر روز این عادت رفتاری خوب را تکرار کنید و وقفه نیاندازید.

بدون شک یکی از بهترین عادت های رفتاری ، ورزش و تمرین است. هر روز این عادت رفتاری خوب را تکرار کنید و وقفه نیاندازید. منظور از ورزش، وزنه برداری حرفه ای یا دویدن در ماراتن نیست. تنها کافیست حرکات کششی یا هوازی انجام دهید تا خون را در بدن به جریان بیاندازید و به ترشح اندورفین کمک کنید.

با تکرار این روش، نه تنها از لحاظ فیزیکی احساس بهتری خواهید داشت، بلکه انگیزه ی بیشتر و شفافیت ذهن بیشتری به دست می آورید. ورزش کردن موجب ترشح دوپامین، اکسی توسین و سراتونین می شود که در نهایت آثار انرژی زایی را بدون نیاز به داروهای تقویتی در بدن احساس می کند.

6. آب و آبلیمو بنوشید.

یکی از عادت های رفتاری خوب که مزایای سلامتی بیشماری را به همراه دارد، نوشیدن ترکیبی از آب و آبلیمو است. لیمو سرشار از منابع طبیعی ویتامین سی است؛ اما فواید دیگری نیز دارد؛ برای مثال در هضم و گوارش موثر است، به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و در پاکسازی و آبرسانی به بدن نقش دارد.

نوشیدن آب به تنهایی در صورتی که ناشتا هستید، نقش اساسی را در سمزدایی به عهده دارد. این روند در نهایت به کهاش اضافه وزن، التهاب و افزایش انرژی منجر می شود.

7. هنگام قدم زدن، 1000 گام بردارید.

بسیاری از ما درباره ی مزایای راه رفتن، حداقل به تعداد 1000 گام در روز شنیده ایم. با اینحال در خیلی از موارد، این کار را انجام نمی دهیم. مطالعاتی که در این زمینه با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای آمریکا، سوئیس، استرالیا و ژاپن انجام شده، نتایج جالبی را نشان می دهد.

آمریکایی ها به صورت میانگین، روزانه 5117 گام در طول روز بر می دارند. این تعداد در استرالیایی ها به 9695، در سوئیسی ها به 9650 و در ژاپنی ها به 7168 گام می رسد. برای آغاز این عادت می توانید خودروی خود را کمی دورتر از محل کار پارک کنید و یا به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی، از پله ها استفاده کنید.

8. مصرف ویتامین ها و مواد معدنی را فراموش نکنید.

مصرف ویتامین و مواد معدنی از تغذیه روزانه ی ما حذف شده است. شکرهای غنی شده، کربوهیدرات ها و غذاهای دیگر، جایگزین مواد مغذی شده اند. به بیان دیگر، با غذاهایی که هر روز به بدنمان وارد می کنیم، مواد مغذی لازم را دریافت نمی کنیم.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی را به عنوان یک عادت رفتاری خوب در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. نادیده گرفتن این عادت های سلامتی، آسان است؛ اما فراموش نکنید که با گذر زمان، به خوبی نتایج این عادت را در زندگی خود احساس می کنید. این کار در حقیقت به پیشرفت سایر جنبه های زندگی مثل سلامت روان، احساس و فیزیک کمک می کند.

9. زمان خود را به صورت موثری مدیریت کنید.

یک عادت ضروری برای کسب موقیت در هر کاری، مدیریت موثر زمان است. نحوه ی مدیریت زمانی که در اختیار دارید می تواند بسیاری از مواردی که برای آن تلاش می کنید را تحت تاثیر قرار دهد. می دانیم که تمامی افراد در این دنیا، از یک میزان زمان بهره مند هستند؛ بنابراین نحوه ی استفاده از این منبع می تواند پتانسیل های شما برای موفقیت را هدفمند کند.

یک روش خوب برای مدیریت زمان پیدا کنید و آن را به کار بگیرید. این کار چندان دشوار نیست، اما به تلاش مداوم و متمرکز نیاز دارد. به محض اینکه این عادت رفتاری خوب در روتین شما جای خود را محکم کند، متوجه می شوید که همه چیز امکان پذیر شده و هیچ هدفی دشوار نیست.

10. اهداف روزانه و کوتاه مدت تعیین کنید.

10. اهداف روزانه و کوتاه مدت تعیین کنید.

همه ی ما اهدافی را برای خودمان مشخص کرده ایم؛ فرقی نمی کند این اهداف برای زندگی حرفه ای تعیین شده باشند یا زندگی شخصی؛ در هرصورت برای رسیدن به آنها تلاش می کنیم. اهداف بلند مدت، مسیر آینده را مشخص می کنند، این در حالیست که اهداف کوتاه مدت روزانه می توانند نقاط عطفی را در مدت زمان کوتاه فراهم کنند که بخشی جدایی ناپذیر موفقیت های آینده است.

دستیابی به اهداف بلند مدت، دشوار به نظر می رسد. اما تعیین اهداف کوتاه مدت به شما کمک می کند که گام به گام و قدم به قدم عمل کنید؛ در عین اینکه موفقیت های کوتاه مدت، انگیزه و انرژی لازم برای ادامه ی مسیر را فراهم می کنند.

11. الهام بخش خودتان باشید.

نمی توان انتظار داشت که در تمامی شرایط و در تمامی بازه های زمانی، پر انگیزه و با انرژی باشیم. گاهی اوقات، اهدافمان ما را نا امید می کنند؛ چرا که با بروز مشکلات در زندگی، از مسیر خارج می شویم. اما یکی از بهترین روش ها برای حفظ انگیزه این است که الهام بخش خودتان باشید.

مطالعه کنید، ویدیوهای انگیزشی تماشا کنید و از قصه های دیگران که به آرزوهایشان دست یافته اند، الهام بگیرید. آنتونی رابینز، این بازه را “ساعت قدرت” می نامد؛ اما شما می توانید مدت زمانی بیشتری را به این کار اختصاص دهید. الهام بخشی، مسیر رسیدن به آرزوهاست؛ چیزی که ذهنمان باور داشته باشد، دست یافتنی خواهد بود.

12. پس انداز کنید و سرمایه گذاری را در برنامه ی خود قرار دهید.

هیچ لیستی که از عادت های رفتاری خوب تشکیل شده، بدون توصیه برای پس انداز و سرمایه گذاری کامل نیست. ما اغلب از اهمیت پس انداز برای آینده غافل هستیم؛ چرا که با زندگی در حال خودمان را مشغول کرده ایم.

البته تنها پس انداز کردن کافی نیست. باید پولی که پس انداز کرده اید را سرمایه گذاری کنید. این کار را خردمندانه انجام دهید. هرچقدر که دقت بیشتری را در این زمینه به خرج دهید، آینده ی شما از لحاظ مالی بهتر خواهد بود. علاوه بر این، پیشنهاد می کنیم که به اندازه 6 ماه در حساب بانکی خود پس انداز داشته باشید تا از بحران های مالی احتمالی جلوگیری کنید.

13. درآمد خود را بودجه بندی کنید و حساب مخارجتان را داشته باشید.

بنجامین فرانکلین در جایی گفته است: “حواستان به هزینه های کوچک باشد. یک نشتی کوچک به غرق شدن کشتی منجر می شود.” حساب هزینه های کوچک به سادگی از دست افراد خارج می شود، اما این هزینه ها روی هم انباشته می شوند، به ویژه اگر برای آنها بودجه ای در نظر نداشته باشیم. مخارج خود را کنترل کنید.

زمانی که صحبت از عادت های مالی به میان می آید، این یکی از مهم ترین آنها به شمار می رود و مستقیما به موفقیت های مالی آینده ارتباط دارد. پولی که برای هزینه های غیر ضروری خرج می کنید، در سرمایه گذاری های آینده تاثیر گذارند. آینده را به خاطر لذت های زودگذر لحظه ی حال قربانی نکنید.

14. هر روز به دانش خود اضافه کنید.

سطح دانش خود را افزایش دهید  و هر روز چیز جدیدی به دانسته های خود اضافه کنید. به یادگیری و پیشرفت زندگی خود متعهد شوید، می توانید این کار را از طریق آموزش مهارت های جدید و یا بهبود مهارت های فعلی خود انجام دهید. از یادگیری زبان های خارجی گرفته تا برنامه نویسی نرم افزار و اپلیکیشن. باید از هر لحظه ی روز خود برای تقویت این عادت رفتاری خوب استفاده کنید.

فرقی نمی کند که این کار را از طریق دوره های آنلاین، کتاب های صوتی، بلاگ پست، ویدیوهای آموزشی یوتیوب یا برنامه های آموزشی انجام دهید، در هر صورت نباید اهمیت توسعه ی این عادت رفتاری خوب را دست کم بگیرید. چیزی که ارزش یادگیری دارد را پیدا کنید و آن را انجام دهید.

15. منظم باشید.

آشفتگی فزیکی به از بین رفتن تمرکز منجر می شود. زمانی که زندگی روزانه و محیط پیرامون ما نامنظم باشد، تمرکز کردن روی اهداف نیز دشوار می شود.

آشفتگی فزیکی به از بین رفتن تمرکز منجر می شود. زمانی که زندگی روزانه و محیط پیرامون ما نامنظم باشد، تمرکز کردن روی اهداف نیز دشوار می شود. مدت زمانی را برای نظم بخشیدن به خانه و محیط کار خود اختصاص دهید و هر روز زمانی را برای قدرت بخشیدن به این عادت رفتاری خوب صرف کنید. یک کشوی ساده را در نظر گرفته و آن را مرتب کنید. یا حتی گوشه ای از خانه و دفتر کار خود را منظم و مرتب کنید.

تحقیقاتی که در ژورنال Neuroscience چاپ شده اینطور بیان می کند: “محرک های چندگانه موجود در فضای بصری پیرامون، از طریق فعالیت های حضوری خود از طریق قشر بصری تلاش می کنند تا نمایش عصبی خود را اجرا کنند.” به زبان فارسی ساده تر، شلختگی به از دست دادن تمرکز منجر می شود.

16. به دیگران کمک کنید.

معمولا در تلاش های روزانه برای رسیدن به اهداف، از دیگران غافل می شویم. فراموش می کنیم که صرفا به خاطر دیگران، به آنها کمک کنیم. منظور از این کمک کردن، اهداء پول به خیریه ها نیست، منظور اختصاص دادن زمان به اطرافیان است که ارزشی فراتر از مادیات دارد. این عادت رفتاری خوب همچنین به تمرکز روی نکات مثبت کمک می کند.

ما معمولا زمان زیادی را به نگرانی و اضطراب می گذرانیم. اما زمانی که عادت رفتاری خوب کمک به دیگران را در خود تقویت می کنید، به سادگی می توانید نگرانی های فردی را کنار گذاشته و مشکلات خود را فراموش کنید. در حقیقت، افرادی که ارزش زیادی را برای اطرافیان قائل می شوند، به دستاوردهای مهمی در زندگی می رسند.

17. با مردم ارتباط برقرار کنید.

حتما می دانید که برای موفقیت، تنها نمی توانید به دانسته های خود اکتفا کنید و به کمک دیگران نیاز دارید. اما منظور از شبکه و برقراری ارتباط، تنها ایجاد روابط ساده ی زودگذر نیست و باید راهی را برای اضافه کردن ارزش به زندگی آنها و کمک به اطرافیان پیدا کنید.

ماهرترین افراد در برقراری ارتباط، موفق ترین ها هستند. اینگونه از افراد تنها روی خودشان تمرکز نکرده اند. آنها همیشه به دنبال راهی برای کمک به دیگران بوده اند، بدون اینکه چشم داشتی داشته باشند. ماهرترین افراد در برقراری ارتباط به این شکل متولد شده اند.

18. بر ترس های خود غلبه کنید.

همه ی ما زمان زیادی را با فکر کردن به ترس هایمان سپری می کنیم. روزهای بدی که در ذهن ما گسترش می یابند و سناریوهای شومی که برای خودمان طراحی می کنیم، ساعت ها از زمان ارزشمند روز را هدر می دهند. آنقدر به آینده فکر می کنیم و نگران آن هستیم که از لذت زندگی حال غافل می مانیم. این در حقیقت بخش جدایی ناپذیر ذهن ما شده که از چیزهایی که احتمالا مانع پیشرفت ما می شوند، واهمه داشته باشیم.

غلبه بر ترس ها حقیقتا یکی از مهم ترین عادت های رفتاری است که باید آن را تقویت کنید. تلاش کنید که هر روز، حداقل یک کاری را انجام دهید که شما را می ترساند. با غریبه ها حرف بزنید، از کسی تعریف کنید و حقیقتی که باعث ترس شما می شود را به یک نفر بگویید.

19. فعال باشید.

فعالیت کنید. این کلیشه ایست که بارها آن را شنیده ایم؛ با اینحال این روش را پیش نمی گیریم. در حقیقت، عکس این کار را انجام می دهیم یعنی عادت بد به تعویق انداختن کارها. بنا بر دلایل و بهانه های مختلف، کارهایمان را انجام نمی دهیم ودر نتیجه مانع پیشرفت و توانایی های خودمان برای رسیدن به اهدافمان می شویم.

بهترین کار برای غلبه بر عادت رفتاری بد به تعویق انداختن کارها، این است که از قانون 15 دقیقه پیروی کنید. کاری که مدتهاست به تعویق انداخته اید را انتخاب کرده و تایمر را روی 15دقیقه تنظیم کنید؛ سپس متعهد شوید که این کار را در همین بازه ی زمانی انجام دهید. اما چرا 15 دقیقه؟ اول اینکه موجب شکسته شدن چرخه ی بی عملی می شود و دلیل دوم اینکه پس از انجام موفقیت آمیز این کار در عرض 15 دقیقه، تشویق می شوید این روند را ادامه دهید.

20. برنامه مشخصی را دنبال کنید.

برنامه داشتن برای دستیابی به موفقیت هر کارآفرینی یا فردی الزامی است. هر چیزی که از زندگی می خواهید، تنها با تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت عملی می شود؛ اهدافی را برای خود تعیین کرده، برای آن برنامه ریزی کنید و مطابق با آن پیش بروید.

بدون برنامه ریزی، در شناسایی اهدافمان گمراه می شویم. اگر ندانیم که چطور از مبدا به مقصد برویم، نمی توانیم جنگل زیبا را در میان درختان بلند تماشا کنیم. اما اگر به برنامه ای پایبند باشیم و مطابق با آن حرکت کنیم، در نهایت با اعمال تغییرات گوناگون در مسیر، به هدف دراز مدت دست پیدا می کنیم.

21. مدت زمانی را با خودتان خلوت کنید.

یک عادت رفتاری خوب که اغلب به آن بی توجه هستیم، لذت بردن از اوقات تنهایی است

یک عادت رفتاری خوب که اغلب به آن بی توجه هستیم، لذت بردن از اوقات تنهایی است. هر روز کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید. با انجام دادن کاری که از آن لذت می برید، آرامش ذهنی خود را بدست می آورید و دوباره متمرکز می شوید.

هر کاری از گوش کردن به موسیقی مورد علاقه گرفته تا قدم زدن های طولانی، رانندگی در جاده ی مورد علاقه، تماشای فیلم و هر کار دیگری که از آن لذت می برید را تجربه کنید؛ در هر صورت باید مدت زمانی از روز را برای خودتان صرف کنید.

22. مثبت فکر کنید.

خوبی ها یکدیگر را جذب می کنند. زمانی که به چیزهای منفی فکر می کنیم، در حقیقت چیزهای منفی را به سمت خود جذب می کنیم. اما اگر افکار مثبت را تقویت کنیم، چیزهای مثبت را به سمت خود می کشیم. به سختی می توان در تمامی شرایط و در همه ی بازه های زمانی روحیه ی مثبت را حفظ کرد و اغلب، طبیعت و تمایل درونی ما به افکار و چیزهای منفی گرایش دارد.

اما تقویت عادت رفتاری خوب مثبت اندیشی، یکی از مطمئن ترین راه ها برای رسیدن به اهداف است. افراد منفی بافی که به توانایی های شما شک دارند را نادیده بگیرید. کارهایی که به آن عشق می ورزید را دنبال کنید و در تمام مدت، مثبت فکر کنید. اگر مدت زمانی را به مثبت اندیشی اختصاص دهیم، به جذب اتفاق های خوب کمک می کنیم.

23. مطالعه کردن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید.

فرقی نمی کند که به چه مطالبی علاقه دارید؛ از خواندن روزنامه گرفته تا اخبار مالی، رمان یا کتاب های علمی تخیلی، در هر صورت تلاش کنید تا مدت زمانی در طول روز را به عادت رفتاری خوب مطالعه کردن اختصاص دهید. گسترش عادت رفتاری خوب مطالعه کردن در زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تنها نباید به کتاب های صوتی و فیلم اکتفا کنید. مطالعه کردن به روش های قدیمی، نه از روی نمایشگر موبایل، فواید بسیاری دارد.

مطالعه به شما کمک می کند جهان ناشناخته ی اطراف را کشف کنید؛ ایده های جدیدی را پرورش دهید و چیزهایی را بدانید که قبلا از آنها اطلاع نداشته اید. مطالعه همچنین یک عادت رفتاری خوب برای یادگیری و سرگرمی به شمار می رود.

24. از استراحت کردن غافل نشوید.

همانطور که سحرخیز بودن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استراحت کافی نیز دارای اهمیت است. پیدا کردن این نقطه ی تعادل ظریف می تواند کار دشواری باشد، به ویژه اگر فرزند داشته باشید و یا دو شغله باشید. در هر صورت، اگر به همان اندازه که به موفقیت های آینده اهمیت می دهید، به سلامتی خود نیز فکر می کنید، باید شش تا هشت ساعت خواب آرام شب را در برنامه ی خود قرار دهید.

اگر خواب آرامی نداریم، سعی کنید قبل از نزدیک شدن به ساعت خواب از نوشیدن قهوه خودداری کنید. همچنین اگر سیگار می کشید، بیش از اندازه شکر مصرف می کنید و یا در معرض مواد سمی هستید، پروسه ی خواب آرام را از خودتان دریغ می کنید. این موارد را از زندگی روزانه ی خود حذف کنید تا بتوانید از آرامش خواب شب بهره مند شوید.

25. خاطرات روزانه یا افکار خود را بنویسید.

نوشتن افکار و خاطرات یکی از بهترین روش ها برای بازتاب شخصیت واقعی شماست. زمان آنچنان با سرعت می گذرد که اغلب جزئیات زندگیمان را فراموش می کنیم. برخی از این جزئیات برای شفاف سازی بسیاری از اهداف به ما کمک می کنند.

عادت رفتاری خوب نوشتن خاطرات و افکار را در خود گسترش دهید. آنها را با اهداف، امیدها و آروزهایتان تلفیق کنید. تصوری که از آینده دارید را بنویسید و سپس در بازه های زمانی مختلف این خاطرات را مرور کنید. این یکی از روش های قدرتمند برای بازتاب فردی است؛ علاوه بر این، روش مناسبی برای ایجاد انگیزه به شمار می رود.

از کجا شروع کنیم؟

کدام عادت رفتاری خوب که در بالا به آن اشاره شد را در خود پرورش داده اید؟ آیا عادت های نادرستی دارید که مانع رسدین به اهداف و موفقیت شما شده اند؟ عادت های رفتاری بد می توانند از حرکت و رسیدن به اهداف جلوگیری کنند و ترک آنها نیز کار ساده ای نیست. مواردی که در بالا به آن اشاره شد، برخی از بهترین عادت های رفتاری بودند که همه ی ما می توانیم آنها را در زندگی فردیمان تقویت کنیم. به نظر شما، این راهکارها منطقی هستند و آیا آنها را به کار خواهید گرفت؟

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بد نبود ولی کافی نبود

    پاسخ