;
coinex

وزارت فناوری اطلاعات تا 1400 با جهرمی ؛ وزیر دهه شصتی رای اعتماد گرفت!

وزارت فناوری اطلاعات تا 1400 با جهرمی ؛ وزیر دهه شصتی رای اعتماد گرفت

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جوان پیشنهادی رئیس جمهور روحانی با رای نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

محمدجواد آذری جهرمی با ۱۵۲ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۹ رای باطله از نمایندگان مجلس دهم، به عنوان جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم و در مسند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه‌ی حسن روحانی شناخته شد.

پیش از رای اعتماد نمایندگان مجلس، حسن روحانی در دفاع آخر از کابینه پیشنهادی خود، در دفاع از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اولین تجربه در استفاده از جوانان خواهد بود، خاطر نشان کرد که علت اینکه وی خواستار روی کار آمدن جهرمی در مسند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، این است که امروزه مهم از ارتباطات که یک اصل زیربنایی است، فناوری اطلاعات و فضای سایبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

همان‌طور که در روزهای گذشته در تکراتو گفتیم، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جدید ارتباطات، متولد سال ۱۳۶۰ و جوان‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم است.

وی ۶ سال سابقه کار در سازمان تنظیم مقررات، ۲ سال سابقه کار در هیات مدیره شرکت رایتل و بیش از ۲ سال سابقه کار در هیات مدیره شرکت زیرساخت را دارد. همچنین از سال ۱۳۹۵ نیز معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، با آغاز فعالیت آذری جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت، قفل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات شکسته شد و پس از انتظار ۱۰ ساله مراکز تبادل ترافیک در کشور راه‌اندازی شد. ارائه مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات، چشم‌پوشی از سود شرکت ارتباطات زیرساخت به نفع کاربران و  کمک به کاهش تعرفه اینترنت بخشی از عملکرد وی در این مدت عنوان شده است.

توسعه کسب‌وکارهای نوپا و توسعه اینترنت و پهنای باند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، در راستای ادامه فعالیت‌های او در شرکت ارتباطات زیرساخت، از اولویت‌های جهرمی در سمت وزارت ارتباطات اعلام شده است که برنامه‌های خود را پیش از این به مجلس ارائه داده بود.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر