;
coinex

ماه و مشتری امشب کنار هم قرار می گیرند؛ رویداد نجومی دیدنی در آسمان شب!

ماه و مشتری امشب کنار هم قرار می گیرند؛ رویداد نجومی دیدنی در آسمان شب!همنشینی که بین ماه و سایر سیارات اتفاق می افتد یکی از رویدادهای نجومی دیدنی در آسمان شب است و امشب شاهد کنار هم قرار گرفتن ماه و مشتری خواهیم بود.

بعد از غروب آفتاب ماه به آسانی قابل دیدن است و در کنار آن نیز ستاره ای پور نور قرار دارد که این ستاره همان سیاره مشتری است که به دلیل بازتاب نور خورشید درخشان دیده می شود.

خسرو جعفری زاده کارشناس نجوم و مدیر انجمن نجوم اهواز نیز از کنار هم قرار گرفتن ماه و مشتری خبر داد. به گفته وی امشب کمی بعد از غروب خورشید مقارنه هلال ماه و سیاره مشتری خواهد بود و این پدیده از تمام کشور و با چشم غیر مسلح قابل رصد خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد که این پدیده یکی از سوژه های مناسب برای عکاسی نجومی با مناظر زمینی  است با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

 

نقشه روش رصد مربوط به مکان قرارگیری هلال ماه و سیاره مشتری در آسمان شب

امشب کنار هم قرار گرفتن ماه و مشتری

به گفته این کارشناس نجوم، فاز هلال، امشب ۱۶.۸ درصد است و سیاره مشتری، بزرگ‌ترین سیاره در سامانه خورشیدی و پنجمین سیاره از خورشید است. وی ادامه داد که این سیاره غول گازی جرمی حدود یک هزارم خورشید دارد ولی جرمی آن دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌هایی است که منظومه شمسی قرار دارند. به گفته جعفری زاده، قدر سیاره مشتری  منفی ۱.۸ و جدایی زاویه ای این دو از یکدیگر ۲.۲ درجه خواهد بود. در بهترین حالت فاصله زاویه این دو در آسمان ۵ درجه است.

 

رصد سیاره مشتری با تلسکوپ

کنار هم قرار گرفتن ماه و مشتری

نمای ماه

کنار هم قرار گرفتن ماه و مشتری امشب.

منبع: mehrnews و yjc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم مقارنه ماه با مشتری در آذر ماه ۱۳۹۷ چه روزی است و چه ساعتی ممنون میشم شرح دهید

    پاسخ