;
coinex

بررسی خودوری بی ام و 730 ال آی ؛ با قیمتی مناسب در ایران

بررسی خودوری بی ام و 730 ال آی ؛ با قیمتی مناسب در ایران

با توجه به مشکلات بازار خودرو و بی ثباتی قیمت ها در این بازار، به نظر می رسد که پرداخت 750 میلیون تومان البته برای یک خودروی لوکس آلمانی مانند خودوری بی ام و 730 ال آی (730Li)، خیلی هم عجیب نباشد. شاید وجود این مشکلات باعث شده است تا این خودروی 750 میلیون تومانی، پرفروش‌ترین خودروی لوکس در 6 ماه گذشته باشد.

به دلیل مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو و تلاش دلالان در آشفته کردن بازار، وضعیت بازار خودروی کشور دچار مشکلاتی شده است. مسدود بودن این سایت، کاهش عرضه خودرو را به همراه داشته است و اکنون شاهد نوسانات قیمت ارز نیز در این بازار هستیم. تمامی موارد ذکر شده باعث شده‌اند تا تغییراتی در قیمت خودروها به وجود آید.

قیمت خودروهایی که تا پیش از این نیز بالاتر از بازارهای بین‌المللی بودند، اکنون در شرایط به وجود آمده غیرقابل باور هستند. به نظر می‌رسد که این خودرو از طریق قوانین مبهم وارداتی توانسته باشد اجازه ورود به کشور را بگیرد.

بررسی خودوری بی ام و 730 ال آی

این خودرو از سری 7 بی ام و بوده و در کلاس سدان‌های فول سایز لاکچری قرار دارد. شرکت بی ام و همواره سعی داشته است تا همراه با عرضه محصولات جدید نوآوری هایی را نیز عرضه کرده باشد. پس نسل 6 این خودرو را نیز با 13 تکنولوژی جدید ارائه کرده تا چیزی از رقبای خود کم نداشته باشد. در واقع بی ام و، در نسل ششم سری 7 خود سعی کرده تا گذشته را جبران کند و سدان فوق لوکسی را عرضه نماید.

ب ام و برای اولین بار در کنار موتورهای حجیم خود، سری 7 را با یک موتور 4 سیلندر تولید کرده است. بنابراین خودوری بی ام و 730 ال آی از موتور 4 سیلندر بهره می‌برد. بی ام و، نسل قبلی از سری 7 را نیز با نام 730 اما با موتور خطی 6 سیلندری به بازار عرضه نمود. این مدل دارای قدرت 252 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر است که در بازار کشورمان نیز حضور دارد.

پیشرانه خودوری بی ام و 730 ال آی به 4 سیلندر 2 لیتری تغییر یافته است. قدرت اسب بخار آنبه  258 و گشتاور آن به 400 نیوتون متر ارتقا یافته است؛ گشتاوری که به محض اشاره به پدال گاز به اوج می‌رسد.

بررسی خودوری بی ام و 730 ال آی

سه نکته مهم در مورد بی ام و سری 7

اول: در سری 7 جدید با وجود اینکه تجهیزات افزایش پیدا کرده است اما شاهد کاهش وزن 86 کیلوگرمی هستیم. علت این امر استفاده از 13 بخش فیبرکربنی است. البته در خودوری ب ام و 730ال‌آی چون موتور کوچک‌تر شده است شاهد کاهش وزن 100 کیلوگرمی هستیم.

دوم: برای اینکه موتور خودرو کارآمد باشد و شتاب 6.3 ثانیه‌ای داشته باشد از گیربکس هوشمند 8 سرعته ZF استفاده شده است. این حالت نسبت به مدل 740Li حدود 0.7 ثانیه کندتر است.

سوم: چون در 730Li از موتور سبک‌تر استفاده شده، پس فشار وزن از روی دماغه خودرو برداشته شده است که این امر تاثیری مستقیم بر بهبود هندلینگ دارد.

مصرف سوخت بی ام و 730 ال آی

خودوری بی ام و 730 ال آی در دو حالت سافت و سوپر سافت تنظیم می‌شود. اگر تنظیمات خودرو را به اسپورت و اسپورت پلاس تغییر دهیم، تغییر رفتار خودرو کاملا مشخص است.

به گفته ب ام و، چون این خودرو دارای موتوری کم حجم است، در حالت ایده آل در هر صد کیلومتر چیزی حدود 5.6 لیتر سوخت نیاز دارد اما ممکن است مقدار مصرف در حداکثر چیزی حدود 10.5 لیتر باشد.

بررسی مشخصات و مدل های متفاوت موجود

این خودرو دارای طول 5.23 سانتی متری، عرض حدودا 2 متری و وزن 1755 کیلوگرمی است. ظاهر داخلی و خارجی بسیار زیبایی دارد و نشستن در صندلی های عقب این خودرو، علاوه بر جادار بودن و داشتن راحتی، دسترسی به تمامی تجهیزات رفاهی را آسان می کند.

شاید بتوان این ویژگی را برتری سری 7 بر مرسدس بنز اس کلاس دانست. از طریق تبلت می‌توان تنظیمات صندلی، تهویه، پرده‌ها، نورپردازی داخل کابین و سقف و سامانه اطلاعات سرگرمی را انجام داد و به این صورت سرنشین عقب نیز به تمامی این امکانات دسترسی دارد.

در مدل‌های سری 7 و همچنین مدل‌های دیگر، بیشتر بر کاربردی بودن اجزا تاکید شده است اما در نسل جدید سری 7 بین مد و کاربردی بودن اجزا تعادل برقرار شده است.

خودوری ب ام و 730 ال آی در نمای بیرونی و طراحی خارجی نیز بسیار زیبا و با ابهت است. سری 7 همچنین دارای سوئیچی فوق‌العاده زیبا و کاربردی که همانند یک گوشی همراه، بسیار هوشمند است. علاوه بر خاموش و روشن کردن خودرو، بعضی عملیات کنترلی مانند کنترل تهویه، از دیگر امکانات این سوئیچ است.

مشخصات خودوری بی ام و 730 ال آی

بررسی مدل Prestige

این مدل از تجهیزات و امکاناتی مانند سوئیچ دارای صفحه نمایش، صندوق برقی، ورود بدون کلید و استارت بدون سوئیچ، دوربین‌های عقب و جانبی، گرم‌کن‌های صندلی جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، مکش درب ها، سیستم‌های نظارتی و رادارهای ایمنی، کروز‌کنترل هوشمند، اتو پارک، پرده های جانبی برقی، گردش چراغ های LED، صفحه نمایشگر لمسی 10.5 اینچی به همراه کنترل اشاره، مانیتورهای پشت صندلی، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک 4 گانه، سیستم رایحه مطبوع، صندلی های جلو برقی، سیستم صوتی قدرتمند و در نهایت نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو بهره میبرد.

بررسی مدل Pure Excellence

این مدل علاوه بر دارا بودن تجهیزات مدل Prestige، دارای تجهیزات دیگری همچون سردنده های سرامیکی، گرم‌کن کنسول، شوینده چراغ های جلو، مهره قفل رینگ، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، چرخش چرخ‌های عقب هماهنگ با چرخ‌های جلو و در نهایت صندلی‌های برقی جلو و عقب است.

بررسی مدل Master Class

مدل دیگری از سری 7 که در بازار کشور عرضه می‌شود مدل Master Class خواهد بود که علاوه بر دارا بودن امکانات مدل Pure Excellence، سیستم پارک از بیرون اتومبیل هم دارد.

بررسی مدل First Class

آخرین مدل و یا حتی لوکس‌ترین مدل از سری 7 که به مشتریان عرضه می‌شود، مدل First Class است. از مهمترین مزایای این مدل نسبت به سایر مدل‌ها دارا بودن یک کنسول مجزا برای سرنشینان عقب و همچنین وجود ماساژور در صندلی‌های جلو و عقب است.

مدل‌های مختلف از خودوری ب ام و 730 ال آی با قیمت های 700 تا 760 میلیون تومان به بازار کشور عرضه می شود.

 

خودوری ب ام و 730 ال آی (730Li)

موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت و گشتاور 258 اسب بخار – 400 نیوتن متر
گیربکس و دیفرانسیل هشت سرعته خودکار – عقب
وزن 1755 کیلوگرم
صفر تا صد 6.3 ثانیه
مصرف سوخت ایده آل 5.6 لیتر
قیمت تیپ های مختلف 700 تا 760 میلیون تومان

بررسی قیمت و مشخصات خودوری بی ام و 730 ال آی

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر