;
coinex

هواوی کرین 970 با تراشه اختصاصی هوش مصنوعی در نمایشگاه IFA 2017

هواوی کرین 970 با تراشه اختصاصی هوش مصنوعی در نمایشگاه IFA 2017
هواوی کرین 970 پردازنده جدیدی است که گفته می شود با تراشه اختصاصی هوش مصنوعی همراه است. در واقع این اولین پردازنده هوش مصنوعی جهان است که احتمالا برای اولین بار در هواوی میت 10 قدرتنمایی خواهد کرد.

هواوی برنامه رویداد معرفی خود برای رونمایی از پرچمدار جدیدش را برای 16 اکتبر (24 مهر ماه) برنامه ریزی کرده است. در آن روز هواوی میت 10 رخ نشان می‌دهد. این گوشی هوشمند با پردازنده کرین 970 قدرتنمایی خواهد کرد، اما این محصول جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که از قبل نیز به آن اشاره شد، هواوی کرین 970 اولین پردازنده‌ای است که با تراشه اختصاصی هوش مصنوعی به صورت یکپارچه طراحی شده است. این موضوع توسط Yu Chengdong، یکی از مدیران ارشد این کمپانی چینی تایید شده است.

هواوی کرین 970

رییس بخش گوشی‌های هوشمند هواوی، He Gang، با به اشتراک گذاشتن پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو اعلام کرده است که هواوی در نمایشگاه IFA 2017 هوش مصنوعی موبایلی جدید خود را به نمایش خواهد گذاشت و از آنجا که این تراشه هوش مصنوعی به صورت یکپارچه با پردازنده جدید این شرکت درهم آمیخته، پیش بینی می‌شود که پردازنده کرین 970 در این نمایشگاه خودنمایی خواهد کرد.

این احتمال نیز وجود دارد که در روز شنبه گوشی هواوی میت 10 نیز خودی نشان دهد، اما مطمئنا این یک معرفی آشکار از این دستگاه نخواهد بود. سال گذشته هنگامی که این کمپانی قصد داشت تا پردازنده کرین 960 را معرفی کند، این پردازنده را در دستگاهی قرار داده بود که به دور آن یک کاغذ قهوه‌ای رنگ پیچیده شده بود. دستگاهی که به عنوان یک نمونه اولیه شناخته می‌شد تا بتواند کارایی و عملکرد این تراشه را به نمایش درآورد.

مسلما برای به نمایش گذاشتن قدرت و عملکرد این تراشه هوش مصنوعی نیز، نیاز به یک دستگاه جدید است که بتواند به خوبی قدرت آن را نشان دهد و مطمئنا این دستگاه می‌تواند هواوی میت 10 و یا هواوی میت 10 پرو باشد.

کرین 970 بر اساس فرآیند 10 نانومتری TSMC ساخته شده است. 8 هسته با پیکره بندی 4 هسته Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53 با ماکزیمم سرعت پردازشی 2.8 گیگاهرتز ساختار آن را تشکیل می‌دهد. پردازنده گرافیکی Mali-G72 در کنار آن قرار گرفته و این مجموعه به خوبی توانایی آن را دارد تا از دوربین دوگانه و Cat. 12 LTE پشتیبانی کند. مسلما ویژگی‌های بسیار خاص دیگری نیز در این پردازنده وجود خواهد داشت که با معرفی رسمی آن در نمایشگاه ایفا 2017 رخ نشان می‌دهد.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر