;
coinex

خودروهای خودران جدید سامسونگ در کالیفرنیا تست می‌شوند!

خودروهای خودران جدید سامسونگ در کالیفرنیا تست می‌شوند!

خودروهای خودران سامسونگ برای انجام آزمایشات فنی وارد جاده‌های کالیفرنیا می‌شوند؛ سامسونگ تصمیم گرفته است که تست‌های خود را با کمک یک خودروساز دیگر انجام دهد.

سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) به تازگی لیست شرکت کنندگانی را که در برنامه آزمایش خودروهای خودران این سازمان شرکت می‌کنند، بروزرسانی کرده است. در این لیست ذکر شده است که شرکت سامسونگ هم می‌تواند اتومبیل‌های خودران خود را در جاده‌های کالیفرنیا تست کند.

سخنگوی شرکت سامسونگ اخیرا ضمن تایید این موضوع گفته است که سازنده کره‌ای هنوز تصمیمی برای ساختن خودروهای بدون راننده با برند خود نگرفته است اما در نظر دارد فناوری‌های خود را در زمینه هوش مصنوعی و سنسورهایی که در خودروهای خودران و بدون راننده مورد استفاده قرار می‌گیرند، به سطح بالاتری ارتقاء دهد.

سامسونگ توانست مجوز تست کردن خودروهای خودکار خود را از طرف سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا چهار ماه بعد از این که یک سازمان مشابه در کشور کره جنوبی این اجازه را به این سازنده داد، دریافت کند؛ این سازنده کره‌ای بعد از دریافت مجوز خود در کره اعلام کرد که مایل است که با کمک شرکت خودروسازی هیوندای که تا به حال در اجرای چند پروژه در زمینه ساختن خودروهای خودران سامسونگ را همراهی کرده است، قراردادهای همکاری جدیدی را امضاء کند.

به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز قصد ندارد آزمایشات مرتبط با خودروهای بدون راننده خود را به تنهایی انجام دهد و تصمیم دارد که در کنار یک خودروساز کهنه کار تست‌های جدید خود را در کالیفرنیا انجام دهد البته هنوز مشخص نیست که سازنده کره‌ای می‌خواهد با کمک کدام برند و در چه زمانی تست‌های خود را شروع کند.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ پروژه تست کردن خودروهای خودران خود را در کالیفرنیا با کمک شرکت رنو انجام دهد زیرا این دو سازنده هم اکنون مالکیت شرکت رنو – سامسونگ موتورز را در کره جنوبی برعهده دارند؛ این شرکت با نام بوسان (Busan) هم شناخته می‌شود.

سامسونگ اخیرا شرکت صنایع بین المللی هارمان (Harman International Industries) را خریده است اما این اقدام احتمالا ارتباطی با اجرای تست‌های مرتبط با خودروهای خودران این سازنده در ایالات متحده یا هر کشور دیگری ندارد. با وجود این می‌توان این اقدام را مبنی بر برنامه ریزی سازنده کره‌ای برای تبدیل شدن به بخشی از برنامه آینده نگرانه ساخت خودروهای هوشمند که بسیاری از سازندگان بزرگ دیگر هم در آن سرمایه گذاری کرده‌اند، تفسیر کرد.

پروژه‌هایی مانند پروژه تست کردن ماشین‌های بدون راننده نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارند و هنوز مشخص نیست که سامسونگ چگونه می‌خواهد برای انجام اهداف خود در زمینه ساخت خودروهای خودران برنامه ریزی کند زیرا آقای لی کان هی، رئیس این شرکت، از سال 2014 میلادی در کما فرو رفته و لی جی یانگ، پسر وی، نیز اخیرا به دلیل رشوه دادن به مقامات دولتی و چند اتهام دیگر به 5 سال حبس محکوم شده است و سامسونگ در حال حاضر هیچ سرپرستی ندارد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر