;
coinex

بررسی و مشخصات فنی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس

شرکت ایسوس (ASUS) در نمایشگاه IFA 2017 برلین، از یک نمونه لپ تاپ مخصوص بازی با نام ROG Chimera G703 رونمایی نمود که برای اولین بار از فریم ریت (Frame Rate یا FPS) 144 هرتز برای پخش تصاویر استفاده می‌کند. در ادامه با همراه باشید تا بررسی این نمونه جدید بپردازیم.

نقاط ضعف لپ تاپ ROG Chimera G703 ایسوس

  • ضخامت بسیار بالا
  • وزن زیاد

نقاط قوت  لپ تاپ ROG Chimera G703 ایسوس

  • نرخ فریم ریت (Frame Rate) بسیار بالای 144 هرتز
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند Nvidia G-Sync
  • استفاده از قوی‌ترین سخت افزار موجود برای لپ تاپ‌های مخصوص بازی

لپ تاپ ROG Chimera G703 ایسوس

سال گذشته، بازار لپ تاپ‌های مخصوص بازی شاهد ورود اولین دستگاه با فریم ریت 120 هرتز بود که از پردازنده گرافیکی جدید سری 10 پاسکال شرکت انویدیا (Nvidia 10-Series Pascal) استفاده می کرد. بعد از یک سال و در نمایشگاه IFA 2017 برلین، کیفیت پخش تصاویر خود را افزایش داده و با معرفی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس ، دنیای بازی‌های با فریم ریت 60 را پشت سر گذاشته است.

لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس با تجهیز به صفحه نمایش بزرگ 17.3 اینچی، نه تنها بیشترین فریم ریت موجود در بازار را داشته، بلکه با استفاده از پردازنده Core i7-7820HK و تراشه گرافیکی Nvidia GTX 1080، سریع‌ترین لپ تاپ مخصوص بازی حال حاضر جهان نیز به خساب می‌آید. هرچند شرکت ایسوس هنوز به طور رسمی قیمت این دستگاه را اعلام نکرده، اما انتظار می رود که لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس با قیمتی بالاتر از 2.000 دلار (معادل 7.7 میلیون تومان با احتساب دلار 3.850 تومانی در زمان نگارش) در اختیار کاربران قرار گیرد.

طراحی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس

در بین تمام لپ تاپ‌های مخصوص بازی که در سال گذشته راهی بازارهای جهانی شدند، لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس یکی از ضخیم ترین نمونه‌های معرفی شده بود که ضخامتی در حدود 5.1 سانتیمتر داشت. صفحه نمایش این لپ تاپ مخصوص بازی نیز به اندازی کافی بزرگ بوده و در مجموع لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس را به یک جایگزین خلف برای لپ تاپ Asus ROG G752 تبدیل می‌کند.

این لپ تاپ به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده و با استفاده از پوشش‌های نرم در طراحی بدنه، حس نرمی مناسبی را در قسمت‌هایی مانند صفحه کلید و مکان استراحت دست‌ها، برای کاربر فراهم می‌کند. صفحه کلید مکانیکی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس نیز با توجه به عملکرد بسیار راحتی داشته و با استفاده از 2.5 سانتیمتر بازه‌ حرکتی و نورپردازی رنگی RGB نمای بسیار زیبایی را برای این لپ تاپ فراهم می‌کند.

علاوه بر این، لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس به ویژگی‌های جدید مانند کلید‌های میانبر برای صفحه کنترلی سیستم XBOX در ویندوز 10، تغییر پیکربندی نورپردازی لپ تاپ و تعداد زیادی از امکانات مخصوص بازی مجهز شده است. بزرگترین نکته در مورد لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس نیز خروجی‌های غول پیکر سیستم تهویه دستگاه بوده که به سادگی کنترل دما را به عهده گرفته و آن را در محدوده مجاز قرار می‌دهد.

صفحه نمایش لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس

همانطور که پیشتر اشاره شد، جدیدترین بخش لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس ، پشتیبانی از فریم رین 144 هرتز بوده که توانایی اجرای بازی‌های کامپیوتری با نرم ترین حرکت ممکن را بر روی صفحه نمایش 17.3 اینچی HD این دستگاه دارد. با استفاده از این فریم ریت بازی‌هایی مانند Forza Horizon 3 و Halo Wars 2 با بالاترین کیفیت ممکن و نرم‌ترین حالت اجرا خواهند شد. تنها نکته نگران کننده در مورد این نمایشگر این دستگاه، زمان پاسخگویی 7 میلی ثانیه‌ای آن بوده که برای یک لپ تا که به طور اختصاصی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری ساخته شده رقمی بالا به حساب می‌آید.

کیفیت تصاویر نمایشگر 17.3 اینچی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس بسیار بالا بوده و رنگ‌ها از زنده‌ترین حالت ممکن برخوردار شده اند. البته برای بازیکنانی که علاقه به صفحه نمایش بزرگر‌تر و کیفیت بالاتر دارند، قابلیت تجهیز به یک صفحه نمایش با کیفیت 4K را نیز به عنوان یک جایگزین دارد.

مشخصات فنی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس

پردازنده استاندارد موجود برای لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس ، نمونه Core i7-7700HQ اینتل بوده که قابلیت ارتقا به پردازنده Core i7-7820HK با قابلیت اورکلاک (Overclock) را دارد. این پردازنده سعتی معادل 3.9 گیگا هرتز داشته که در حالت اورکلاک تا رقم 4.3 افزایش خواهد یافت.  کارت گرافیک موجود برای این لپ تاپ مخصوص بازی نیز نمونه Nvidia GTX 1080 بوده که با 8 گیگابایت حافظه گرافیکی سرعت بالای GDDR5X عرضه می‌گردد. حافظه اصلی این دستگاه نیز از نوع DDR4 بوده ولی هنوز به طور رسمی اطلاعی از میزان آن منتشر نشده است.

هارد دیسک موجود برای این دستگاه نیز از یک نمونه SSD با گنجایش 256 گیگابایت نسل سوم PCIe به همراه یک هارد دیسک 1 ترا بایتی SSD بوده که به ترتیب قابلیت ارتقا به 1 ترابایت و 2 ترابایت را دارد. وجود پورت‌های USB Type-C و تاندربولت 3 و USB Type-A امکان اضافه نمودن دستگا‌ه‌ها و ابزار جانبی را برای لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس فراهم می‌کند.

سخن آخر

لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس با بهره‌گیری از صفحه نمایش با کیفیت بالا و فریم ریت 144 هرتز، نمونه بسیار جذابی بوده و می تواند به راحتی از پس اجرای بازی‌های با گرافیک بسیار بالای موجود در بازار بر آمده و تصاویری نرم با رنگ بسیار طبیعی تولید نماید. اما با توجه به اعلام نشدن قیمت دقیق این دستگاه، نمی‌توان به طور قطعی در مورد خوب بودن و یا نبودن این دستگاه اظهار نظر نمود.

مشخات فنی لپ تاپ مخصوص بازی ROG Chimera G703 ایسوس در یک نگاه

نام. ROG Chimera G703 
سازنده. ایسوس.
پردازنده اصلی (CPU). Inter Core i7 3.9 GHz.
پردازنده گرافیکی (GPU). Nvidia GTX 1080.
حافظه اصلی (RAM). 64 گیگا بایت DDR4-2800.
حافظه گرافیکی. 8 گیگا بایت DDR5X.
صفحه نمایش. 17.3
هارد دیسک. 256 GB SSD G3/ 1TB SSD.
قیمت (تخمینی). بالای 8 میلیون تومان.

 

منبع : TechRadar

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر