;
coinex

بررسی اسنشال فون ؛ یک گوشی هوشمند فوق‌العاده

بررسی اسنشال فون ؛ یک گوشی هوشمند فوق‌العاده

در همین ابتدا به شما بگوییم که پس از یک هفته کار با اسنشال فون باید اعتراف کنیم این یک محصول فوق‌العاده است. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

این دستگاه در واقع به راحتی می‌تواند کاندید اول شما برای خرید گوشی هوشمند جدید باشد. این گوشی هوشمند اولین محصول کمپانی اسنشال محسوب می‌شود که توسط پدر اندروید، اندی روبین، بنیان گذاشته شده است. همه چیز در اسنشال فون از جمله قیمت، طراحی، سیستم‌عامل و دوربین از این دستگاه یک محصول درجه یک ساخته‌اند.

هرچند که تمامی این توصیفات به معنای بی‌نقص بودن این محصول نیست و همان‌طور که از یک گجت جدید تولید یک شرکت نوپا انتظار می‌رود، اسنشال فون نیز نقاط ضعفی دارد که انتظار داریم در محصولات بعدی این شرکت مرتفع شوند. یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای این دستگاه را می‌توان نبود جک هدفون دانست. در ادامه به بررسی گوشی اسنشال فون از دیدگاه اندروید سنترال می‌پردازیم.

اسنشال فون زیباترین گوشی موجود در بازار

اسنشیال فون زیباترین محصول بازار

 

تلفنی هوشمند با لبه‌های مستطیلی، قاب تیتانیومی و پنل پشتی سرامیکی که احساس یک محصول برتر و با کیفیت را به شما منتقل می‌کند. هرچند که طراحی این دستگاه موجب افزایش وزن آن شده و به همین دلیل در دست گرفتن اسنشال فون نسبت به آیفون 7 یا گلکسی اس 8 کمی دشوارتر شده است. ولى در عوض همین طراحی باعث چشمگیرتر شدن این محصول شده است.

زمانی که اسنشیال فون را در دست می‌گیرید احساس خواهید کرد که با یک گوشی هوشمند خاص روبرو هستید که برخلاف پرچم‌داران سامسونگ و اپل وظیفه‌ای بیش از برطرف کردن نیازهای روزمره شما بر عهده دارد.

این تلفن هوشمند به‌مانند یک جواهر یا ساعت لوکس زیبا و گران‌قیمت است و شما نیز دقیقا همان‌گونه که نگران چنین وسایل لوکسی هستید مطمئنا برای اسنشال فون خود نیز نگران خواهید بود.

اما فریب ظاهر را نخورید این دستگاه فقط براى بردن به میهمانی ساخته نشده بلکه برای استفاده‌ی روزمره شما نیز کاملا آمادگی دارد. این محصول گران‌قیمت‌تر از دیگر پرچم‌داران بازار نیست و در حقیقت می‌توان گفت ترکیبی از زیبایی و کارایی به حساب می‌آید.

خوشبختانه سرامیک پشت دستگاه برخلاف آیفون جت بلک به راحتی خش برنمی‌دارد و پس از یک هفته استفاده از اسنشال فون می‌توانیم بگوییم که ادعای شرکت سازنده‌ی آن مبنی بر ضد خش بودن بدنه‌ی سرامیکی این دستگاه صحت دارد. البته فراموش نکنید که این بدنه براق نیز مانند شیشه و فلز پرداخت شده بشدت مستعد جذب اثرانگشت بوده و مرتب نیاز به تمیز شدن دارد.

ایده‌هایی برای یک شکاف

دوربین سلفی خاص اسنشیال فون

دوربین جلویی این محصول در یک شکاف در میان نمایشگر جای گرفته است؛ هرچند که محل متفاوت این دوربین کاملا توجه شما را به خود جلب می‌کند اما به هیچ وجه آزاردهنده نیست.

ضمنا توجه داشته باشید که اپلیکیشن‌های زیادی برای استفاده از فضای نمایشگر اطراف دوربین جلویی دستگاه طراحی نشده‌اند و محتوای اپلیکیشن‌های عادی در این بخش از نمایشگر اطراف شکاف، نمایش داده نمی‌شوند. بدین ترتیب برخی برنامه‌ها از تمام فضای صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند و برخی دیگر که قادر به استفاده از فضای اطراف شکاف دوربین جلویی دستگاه نیستند آن بخش را به صورت یک نوار مشکی نمایش می‌دهند که متاسفانه در چنین مواقعی احساس خواهید کرد که حاشیه بالایی نمایشگر افزایش یافته است.

البته شرکت اسنشال تلاش دارد تا توسعه‌دهندگان بزرگ نرم‌افزاری را قانع کند تا اپلیکیشن‌های خود را به منظور استفاده کاملا از نمایشگر اطراف شکاف دوربین جلویی اسنشال فون، باز طراحی کنند. بنابراین نگران نباشید برنامه‌های محبوبتان به زودی از این امکان پشتیبانی خواهند کرد.

حاشیه‌های بیشتر گلکسی اس 8 در مقایسه با اسنشال فون

در مقایسه با اسنشیال فون حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی S8 بزرگ به نظر می‌رسند

حاشیه‌های اطراف نمایشگر اسنشال فون به‌جز در بخش پایینی این دستگاه به‌قدری ناچیزند که حتی سامسونگ گلکسی اس 8 نیز در مقایسه با این محصول یک گوشی قدیمی با حاشیه‌های سنتی به نظر می‌رسد و اگر پرچم‌دار اپل را با اسنشیال فون مقایسه کنید که قطعا احساس خواهید کرد آیفون یک گوشی با طراحی تاریخی است.

نمایشگر چشم‌نواز 5.7 اینچی اسنشیال فون با پنل IPS ساخته شده که رنگ مشکی را بسیار عمیق و رنگ‌های دیگر را بسیار جذاب نمایش می‌دهد. وضوح این صفحه‌نمایش به مراتب برتر از آیفون 7 است و در مقایسه با نمایشگر آمولد گلکسی اس 8 نیز تقریبا هیچ چیز کم ندارد.

اما فراموش نکنید تا پیش از معرفی گلکسی نوت 8، این نمایشگر گلکسی اس 8 بود که به لطف بهره بردن از پنل آمولد که روشنایی بیشتر و رنگ مشکی عمیق‌تر تولید می‌کند، برترین صفحه‌نمایش موجود در بازار گوشی‌های هوشمند بود.

عملکرد خوب با ظاهری زیبا

عملکرد این دستگاه با ظاهر زیبایش هماهنگی دارد

مانند بسیاری از پرچم‌داران امسال قلب تپنده‌ی اسنشال فون را نیز چیپست اسنپدراگون 835 تشکیل می‌دهد و 4 گیگابایت حافظه رم نیز به عملیات پردازشی این محصول کمک خواهد کرد؛ بنابراین مطمئنا مشکلی در استفاده‌ی روزمره و یا اجرای بازی‌های سنگین با این گوشی نخواهید داشت.

در زمینه‌ی عمر باتری نیز اسنشال فون کاملا سربلند است و با یک مرتبه شارژ کامل می‌توانید یک روز و نیم از این محصول استفاده کنید.

متاسفانه این دستگاه از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند اما نگران نباشید زیرا یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی در اختیار شما قرار دارد و این فضای ذخیره‌سازی برای اکثر کاربران کافی خواهد بود.

سیستم عامل اسنشال فون و بهترین نسخه اندروید

سیستم‌عامل این گوشی بهترین نسخه از اندروید است

تنها برنامه‌های غیر گوگلی که به صورت پیش فرض برروی اسنشال فون نصب شده است اپلیکشین تیدال و اپلیکیشن دوربین است؛ دیگر برنامه‌هایی که در ادامه ذکر شده‌اند را خودمان روی این محصول نصب کردیم.

باعث خوشحالی است که اندروید خالص در این محصول به کار گرفته شده؛ تقریبا تمامی تولیدکنندگان تلفن همراه یک رابط کاربری اختصاصی مجزا برروی محصولات خود نصب می‌کنند تا ظاهر منحصربه‌فردی به محصولات خود ببخشند؛ این رابط‌ها لانچر یا پوسته نامیده می‌شوند که معمولا هم آن‌چنان که باید موفق از کار در نمی‌آیند.

نسخه خالص اندروید ظاهر چشم‌نوازتری از لانچرهای دیگر تولیدکنندگان دارد و اسنشال فون اثبات این موضوع است که اندروید خالص در یک محصول بسیار اعلا نیز فوق‌العاده است.

دیگر مشکل لانچرهای اندرویدی که توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله ال‌جی و سامسونگ توسعه داده می‌شوند این است که این پوسته‌ها معمولا موجب افت عملکرد دستگاه خواهند شد؛ زیرا برنامه و امکانات اضافی فراوانی بر روی آن‌ها افزوده شده است. در مقابل، سیستم‌عامل دست‌نخورده‌ی اندروید موجب تقویت عملکرد دستگاه‌هایی می‌شود که از این نسخه بهره می‌برند.

همان‌طور که اشاره کردیم تقریبا تمامی نرم‌افزارهای پیش فرض اسنشال فون دست‌نخورده و محصول خود گوگل هستند، به‌جز نسخه غیر رایگان اپلیکیشن پخش موسیقی آنلاین تیدال و اپلیکیشن دوربین این دستگاه که برای بهره‌وری کامل از دوربین دوگانه‌ی این محصول بهینه‌سازی شده است. ضمنا به راحتی می‌توانید در صورت تمایل برنامه‌ی تیدال را از گوشی خود حذف کنید.

از لحاظ دریافت به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل نیز اندی روبین وعده داده که پس از انتشار هر نسخه تازه‌ای از اندروید با سرعت هرچه تمام‌تر این بروزرسانی‌ها را برای اسنشال فون آماده کنند. امیدواریم این وعده عملی شود و سرعت ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای اسنشال فون بسیار بیشتر از پرچم‌دار ال‌جی و سامسونگ باشد.

اگر شما نیز ترغیب به خرید اولین محصول این شرکت شده‌اید بهتر است علاوه بر خرید این دستگاه منتظر شاهکار بعدی شرکت اسنشال نیز باشید.

دوربین خوب اما نه‌چندان فوق‌العاده

دوربین خوب اما نه‌چندان فوق‌العاده

دوربین اسنشیال فون زمانی که نور کافی وجود داشته باشد به خوبی حتی با پیشتاز فعلی دوربین‌های موبایل یعنی گلکسی اس 8 سامسونگ نیز رقابت می‌کند. اما در شرایط که نور محیط چندان مناسب نباشد دوربین اسنشال فون نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان نمی‌دهد و در این زمینه نیاز به پیشرفت دارد.

یک گوشی هوشمند فوق‌العاده اما دارای نواقص

یک گوشی هوشمند فوق‌العاده اما دارای نواقص

ویژگی درخشانی که اسنشال فون از آن بی‌بهره است چیزی نیست جز جک دوست داشتنی 3.5 میلی‌متری هدفون! شاید احساس کنید این جک به دلیل باریکی بیش از اندازه‌ی این محصول حذف شده است، اما این‌گونه نیست و اسنشال فون به اندازه کافی قطور هست که امکان پشتیبانی از این جک را داشته باشد.

پورت USB این محصول نیز مانند دیگر پرچم‌داران اندرویدی امسال از نوع USB-C بوده و مانند پرچم‌دار اپل هدفون دستگاه نیز به همین پورت متصل می‌شود.

مشکل دیگر اسنشال فون به محل قرارگیری دکمه‌های فیزیکی آن بازمی‌گردد، جایی که دکمه‌های کنترل صدا و پاور دستگاه همگی در یک طرف جای گرفته‌اند و به راحتی امکان اشتباه فشرده شدن این دکمه‌ها وجود دارد. شرکت اسنشیال احتمالا می‌توانست با قرار دادن یکی از دکمه‌ها در طرف دیگر دستگاه این مشکل را برطرف سازد.

کمبود دیگر این محصول نیز به قابلیت مقاومت در برابر آب مربوط است؛ زمانی که گلکسی اس 8، ال‌جی جی 6 و آیفون 7 همگی در برابر نفوذ آب مقاوم شده‌اند، شاید بهتر بود که اسنشال فون نیز از این امکان مفید بهره می‌برد؛ هرچند اهمیت این موضوع به نحوه استفاده شما از تلفن همراهتان نیز بستگی دارد و اگر شما نیز به دست خودتان در نگهداری گوشی اعتماد ندارید، بهتر است از میان محصولاتی که ضدآب هستند تلفن بعدی خود را انتخاب کنید.

با توجه به استفاده از پورت USB نوع C انتظار می‌رفت که این محصول از شارژ سریع نیز پشتیبانی کند که در عمل متاسفانه شاهد این قابلیت نیستیم. اما خوشبختانه شرکت اسنشال می‌تواند این مشکل را با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف کند.

نرم‌افزار دوربین دستگاه نیز نیاز به اصلاحات دارد، زیرا در هنگام فوکوس کردن و عکس گرفتن به اندازه کافی سریع عمل نمی‌کند. البته شرکت اسنشال تاکنون دو بروزرسانی نرم‌افزاری برای بهبود اپلیکیشن دوربین دستگاه ارائه کرده که انتظار می‌رود با ادامه همین روند خیلی زود مشکلات نرم‌افزاری دوربین اسنشال فون نیز برطرف شود.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر