;
coinex

بررسی و مشخصات فنی لپ تاپ لنوو یوگا 920 (Lenovo Yoga 920) مدل سال 2018

لپ تاپ لنوو یوگا 920

لپ تاپ یوگا 920 جدید محصولی است دو در یک (Laptop/Tablet) از شرکت چینی لنوو (Lenovo) که علاوه بر تجهیز به تمامی امکانات گونه‌های قبلی خود، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و پردازنده چهار هسته‌ای نیز سود می‌برد.

در بازار امروز لپ تاپ‌های جهان، با تغییر و ارتقا پردازنده مرکزی (CPU)، اجزای داخلی نیز به منظور هماهنگی با امکانات و توانایی‌های پردازنده مورد بازبینی قرار می‌گیرند. شرکت لنوو پا را از این نیز فراتر گذاشته و لپ تاپ لنوو یوگا 920 جدید خود را علاوه بر ارتقا تجهیزات سخت افزاری، در بخش ظاهری نیز شاهد پیشرفت‌هایی بوده و با ظاهری زیبا تر و راهی بازار نموده و سعی در برطرف نمودن ایرادهای موجود در نمونه قبلی خود پرداخته است.

طراحی ظاهری لپ تاپ لنوو یوگا 920

هر چند لپ تاپ لنوو یوگا 910 نمونه‌ای مناسب و قابل احترام بود، اما در طراحی آن ایرادهای کوچکی نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال وب کم موجود در این دستگاه در بخش پایینی صفحه نمایش قرار داشت که مکانی غیر متعارف برای این دستگاه به شمار می‌آمد. اما در طراحی لپ تاپ لنوو یوگا 920 این مسائل نیز در نظر گرفته شده و وب کم موجود در این دستگاه جدید، به مکانی اصلی و استاندارد خود (بخش بالایی صفحه نمایش) منتقل شده است.

صفحه نمایش 13.9 اینچی با کیفیت بالای 4K لپ تاپ لنوو یوگا 920 طراحی تقریبا بدون لبه‌ای داشته ولی پهنای بخش پایینی آن هنوز اندکی بزرگ‌تر از حد استاندارد است. این صفحه نمایش لمسی با کیفیت بسیار بالا، دقتی برابر با 3.860×2160 پیکسل داشته و مانند نمونه‌هایی مانند لپ تاپ سرفیس پرو (Surface Pro) شرکت مایکروسافت (Microsoft) و ایسر سوییچ بلک ادیشن (Acer Switch Black Edition) قادر به تفکیک 4.096 مرحله از فشار است. لبه‌های لپ تاپ لنوو یوگا 920 نیز بر خلاف نمونه‌های قبلی حالتی تیز و لبه دار دارد.

در مجموع لپ تاپ لنوو یوگا 920 با توجه به استفاده از آلیاژهای آلومینیوم در ساخت، طراحی زیبا و ساده‌ای داشته که آن را به یک نمونه مناسب و هماهنگ با محیط‌های کار مدرن امروزی تبدیل خواهد کرد. لپ تاپ لنوو یوگا 920 مانند لپ تاپ مک بوک پرو (Macbook Pro) از یک پورت اضافی Thunderbolt 3 جدید برخوردار شده که در سمت دیگر دستگاه واقع شده و امکان شارژ از هر دو طراف را برای کاربر فراهم می‌کند. این دستگاه تنها به یک پورت USB 3.0 مجهز بوده و برای استفاده از حافظه‌های جانبی مانند کارت‌های SD، نیاز به نصب یک پایه USB تیپ C خواهد بود.

مشخصات فنی لپ تاپ لنوو یوگا 920

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، بزرگترین تغییر لپ تاپ لنوو یوگا 920 نسبت به لپ تاپ لنوو یوگا 910 استفاده از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل بوده که با تعداد هسته‌ای دو برابر بیشتر به بازار عرضه می‌گردد. به همین دلیل عملکرد نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ (Photoshop) در این دستگاه به مراتب سریع‌تر خواهد بود.

کارت گرافیک لپ تاپ لنوو یوگا 920 نیز مجهز به تراشه‌های UHD اینتل بوده که با هماهنگی کامل با صفحه نمایش با کیفیت 4K این دستگاه عمل می‌کند. این دستگاه قابل عرضه با حافظه اصلی 8 گیگابایتی و 16 گیگا بایتی بوده و هارد دیسک در نظر گرفته شده برای آن نیز نمونه‌های 256 گیگا بایت، 512 گیگا بایت، 1 ترا بایت و 2 ترابایت SSD با سرعت بالا خواهد بود. علاوه بر ارتقا پردازنده‌ها، لپ تاپ لنوو یوگا 920 مجهز به یک میکروفون قدرتمند با قابلیت ضبط صدا از فواصل دور نیز بوده که قابلیت درک فرامین دستیار صوتی اختصاصی شرکت مایکروسافت، کورتانا (Cortana) از فاصله‌ای در حدود 4 متر را دارد.

این قابلیت حتی در زمانی که لپ تاپ در حالت بسته و متصل به منبع برق باشد نیز به فعالیت خود ادامه داده و قابلیت کنترل لوازم خانگی هوشمند را به کاربر می‌دهد. بلندگوهای استفاده شده در لپ تاپ لنوو یوگا 920 نیز نمونه‌هایی از شرکت جی بی ال (JBL) بوده که صدایی رسا و در خور نام این شرکت را برای لپ تاپ لنوو یوگا 920 فراهم می‌کند. با استفاده از ورودی هدفون 3.5 میلیمتر، لپ تاپ لنوو یوگا 920 با پشتیبانی از استاندارد Dolby® Atmos صدایی قوی و سه بعدی را به گوش کاربر می‌رساند. باتری استفاده شده در این دستگاه نیز با هر بتر شارژ توانایی استفاده به مدت 10 ساعت را به این دستگاه می‌بخشد.

ابعاد و وزن

لپ تاپ لنوو یوگا 920 پهنایی برابر با 0.55 اینچ (معادل 1.39 سانتیمتر) داشته که در مقایسه با مدل قبلی با پهنای 0.56 اینچ (معادل 1.43 سانتیمتر) دچار اندکی کاهش شده است. لپ تاپ لنوو یوگا 920 طولی برابر با 323 میلیمتر و عرضی برابر با 223.5 میلیمتر دارد. وزن این دستگاه نیز تغییر محسوسی نداشته و تنها با کاهش وزنی 10 گرمی نسبت به لپ تاپ یوگا 910، وزنی برابر با 1.37 کیلوگرم دارد.

قیمت لپ تاپ لنوو یوگا 920

به دلیل استفاده از پردازنده‌های جدید نسل هشتم شرکت اینتل (Intel)، لپ تاپ لنوو یوگا 920 با قیمتی بالاتر از گونه قبلی خود، لپ تاپ لنوو یوگا 910 به فروش می‌رسد. لپ تاپ لنوو یوگا 920 در حالت استاندارد مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 بوده و در سه رنگ برنزی، مسی و پلاتینی با قیمت پایه‌ای در حدود 1.400 دلار (معادل 5 میلیون و 500 هزار تومان) به بازار عرضه می‌گردد.

سخن آخر

لپ تاپ لنوو یوگا 920 نسبت به نمونه قبلی خود شاهد پیشرفت چشمگیری شده است. امکاناتی مانند پردازنده‌های نسل هشتم اینتل، میکروفون دور برد، هماهنگی کامل با دستیار صوتی کورتانا و ورودی Thunderbold 3 اضافی، این لپ تاب را به یک نمونه کوچک ولی کاربردی تبدیل کرده است.

مشخصات فنی لپ تاپ لنوو یوگا 920 در یک نگاه

پردازنده اصلی نسل هشتم پردازنده‌های Corei5 و Corei7.
سیستم عامل Windows 10 Home.
صفحه نمایش 13.9″ UHD لمسی IPS.
کارت گرافیک Intel® HD Graphics.
کیفیت دوربین HD 720p.
حافظه اصلی (RAM) 8 تا 16 گیگابایت DDR4.
هارد دیسک 256 گیگابایت تا 2 ترابایت SSD.
عمر باتری 10.8 ساعت.
سیستم ایمنی اسکن اثر انگشت با Windows Hello.
پورت‌های ورودی و خروجی 1 عدد USB 3.0.
2 عدد USB C.
خروجی 3.5 میلیمتر هدفون.
سیستم‌های ارتباطی 802.11 a/c 2×2 WiFi.
بلوتوث.
ابعاد 323×223.5×13.9 میلیمتر.
وزن 1.37 کیلوگرم.
رنگ‌های قابل سفارش Platinum
Bronze
Copper
قیمت (تخمینی) 5.5 میلیون تومان.

گالری تصاویر لپ تاپ لنوو یوگا 920

منبع : TechRadar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر